AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Na poziv Red Bulla, stunt svetski moto šampion, Christian Pfeiffer, posetio je Beograd, kao gost i promoter EYOF-a. Vozio je ispred hrama Sv. Save, u studentskom domu, po Karađorđevoj ulici, Kalemegdanu, Obilićevom vencu, trgu Republike, "silikonskoj dolini", ispred nekadašnjeg CK, ušću. Skroman, tih i miran, Pfeiffer nam u početku nije odavao utisak extreme vozača. Ali, kada je seo na motor, stvari su nam bile jasnije...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

I sam Travis Pastrana je rekao da je Chris najbolji u svojoj disciplini. Došao je svojim malim kampom sa prikolicom za motore i spavao na ATV Gravelu uz samu stazu za trening. To su iskoristili domaći bajkeri da treniraju i muče se na Chrisovim motorima. Normalno probali su trial prvi put. Nakon svojih akrobacija ostavio nas je zapanjene! Razmenio je kontakte sa domaćim vozacima, obećao da ce se vratiti...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

“Sachs 100”, na koji se popeo 1975. godine, morao je da bude spušten za njega: Christian Pfeiffer imao je samo pet godina kada je po prvi put uzjahao motocikl. Pet godina kasnije učestvovao je u svom prvom trajal takmičenju. S petnaest godina bio je nemački trajal šampion u juniorskoj konkurenciji, a sa osamnaest uspešno se nadmetao na nemačkom prvenstvu. U isto vreme završavao je srednju školu i pohađao časove flaute, klarineta i solfeđa. "Da nisam postao vozač kaskader, sada bih bio muzičar", kaže Kris. Ipak, odlučio je da muzika ostane hobi. Preselio se u Minhen da studira biologiju i sport. Na neki neki način, bio je to prvi korak na putu da postane profesionalni vozač, zato što je finansirao svoje studiranje učestvujući u programima slobodnog stila širom Nemačke. Njegovo senzacionalno izvođenje u minhenskoj olimpijskoj dvorani privuklo je pažnju medija, a to je dovelo do još zahtevnijih izvođenja. U dvadeset šestoj godini Kris je postao profesionalni “freestyler” (što ga, uzgred rečeno, nije sprečilo da završi celokupne studije).

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Chris nikada nije doživljavao vožnju kao lokalni sport, čak i kada je živeo od njega. Tokom prve godine profesionalnog angažmana završio je “Gilles Lalay Classic” ( najtežu terensku trku na svetu), i osvojio “Offroad Challenge” i “Red Bull Harescramble” u Ercbergu (u Austriji), jedno od najtežih enduro takmičenja, (na kojem je pobedio ponovo 1997). On, međutim, ima i neke interesantne ideje. Na primer: da postane prva osoba koja se popela na Via Tinu, 250 metara dugu stazu za uspinjanje, trećeg strepena težine, iznad jezera Garda. Nameravao je to da učini bez konopca i cipela za penjanje, već samo na motoru. Njegov prvi pokušaj propao je trideset metara pre kraja, zato što se u njegov karburator zaplelo rastinje, što ga je spasilo od pada. Drugi pokušaj bio je uspešan. Trećeg neće biti: "Litica i ja pokazali smo jedno drugom za šta smo sposobni."

Christian Pfeiffer posetio Beograd

1997. godine Christian Pfeiffer ušao je u Ginisovu Knjigu rekorda. Na motociklističkom Gran Priu u Nirbergringu preskočio je motorom preko trideset troje ljudi koji su ležali jedni uz druge. Učinio je to bez rampe. Dve godine kasnije, nesrećna kombinacija pokušaja da obori vlastiti rekord i kvara na kočnicama dovela ga je do bolnice, po prvi put u njegovoj profesionalnoj karijeri. Nakon skoka preko trideset petoro ljudi pri brzini od 50 km/h, Kris je udario u betonski zid. Posledice: slomljena jagodična kost, ručni zglob i čašica na kolenu. Kada mu je doktor savetovao da promeni sport, Kris je promenio doktora. Dok njegov oporavak u rehabilitacionom centru još nije bio primetan, Kris se tajno vratio treninzima na motoru. Godine 2000. pobedio je na takmičenju u Ercbergu po treći put. Četrvrti put ovde je pobedio 2004. Takav je povratak, naravno, veliki izvor inspiracije. Na primer: da bi naučio veštine brazilskih freestyler profesionalaca, kao što je AC Farias, gledao bi ih na DVD-u. Fajfer je pročavao Brazilce i počeo da vozi u njihovom stilu. Upoznao je AC Fariasa 2003. godine na “World Stunt Riding Championship” u Bechyhu u Češkoj Republici. Epilog: nosilac titule nije bio AC već CP! Nakon nekoliko prepravki na motoru, kao što je, recimo, skraćenje zadnjeg dela, ubrzo je dobio novi nadimak: “Mr. One O clock”. Nazvan je tako pošto je prvi demonstrirao vratolomiju pod nagibom od 110 stepeni! Niko nije proverio u udžbenicima fizike da li je to uopšte moguće. Goran Sarić - Automagazin

Citroen C3 StreetLounge - peti MPV Citroena

Citroen C3 StreetLounge - peti MPV Citroena

Mala familija MPV (Multi Practic Vehicle) modela u poslednje vreme beleži zavidnu popularnost. Lider u ponudi MPV modela, kompanija Citroen, na tržište će uvesti svoj peti MPV, koji će nositi ime C3 StreetLounge...
Novi Chevrolet Aveo stiže u Frankfurt

Novi Chevrolet Aveo stiže u Frankfurt

Kompanija Chevrolet Europe za predstojeći sajam automobila u Frankfurtu pripremila nam je nekoliko iznenađenja. Jedno od njih naslednik modela Kalos, koji će nositi ime AVEO. Kvalitetan enterijer, dinamičan dizajn i efikasniji agregati su jako argumanti koji će pomoći Aveo da "zagrize" što veći deo tržišnog kolača...
Hyundai RWD Coupe - prve skice

Hyundai RWD Coupe - prve skice

Pred nama je prva oficijelna skica novog Hyundai sportskog coupea sa pogonom na zadnje točkove. Novi automobil trebao bi zameniti sadašnji model Coupe, a novina će biti novi V8 agregat pod haubom...
Saab Turbo X spreman za Frankfurt

Saab Turbo X spreman za Frankfurt

Kompanija Saab će nastupiti na predstojećem sajmu automobila u Frankfutru u stilu filma "Povratak u budućnost". Naime, švedski proizvođač automobila slavi 30 godina svoje vodeće uloge uvođenja turbo punjača modelom Saab Turbo X.
Renault Clio III karavan stiže u Frankfurt

Renault Clio III karavan stiže u Frankfurt

Kompanija Renault će na predstojećem sajmu automobila u Frankfurtu predstaviti svetsku premijeru karavan izvedbe modela Clio treće generacije. Na fotografijama se vidi da je oblik karoserije Clio karavana sličan prototipu Clio Grand Tour Concept prikazanom na sajmu u Ženevi...
Toyota Motor Europe beleži rast prodaje

Toyota Motor Europe beleži rast prodaje

U periodu januar-jun kompanija Toyota proizvela je 415.152 automobila, 444.736 motora i 294.993 menjača u svojim fabrikama koje se nalaze u Engleskoj, Francuskoj, Turskoj, Poljskoj i Češkoj. Ukupno, u prvoj polovini tekuće godine Toyota je prodala 661.753 vozila, što je povećanje od 14 % u odnosu na isti period prethodne godine...
Fiat Minicargo - prve fotografije

Fiat Minicargo - prve fotografije

Kompaniji Fiat nije pošlo za rukom da sakrije dolazak novog malog dostavnog automobila trenutnog imena Minicargo. Iz Fiata ističu da se ne radi o nasledniku modela Doblo, već o novorazvijenom automobilu, koji predstavlja plod saradnje Fiata i grupacije PSA...
Audi A8 - Facelift i novi motor

Audi A8 - Facelift i novi motor

Kompanija Audi za dalji boj sa luksuznom konkurencijom pripremila je mali facelift modela A8. Extremne promene još uvek nisu potrebne i Audi se odlučio za decentnu modernizaciju svoje najluksuznije limuzine. Najveća promena na karoseriji je nova maska motora, pozadi najveća novost su LED svetla, a prestižnom dizajnu doprinosi i novi oblik felni...
Jaguar Type 00 Concept
Slika nedelje