Najnovije vesti iz auto industrije
Golf sa pogonom na sve točkove slavi dvadesetogodišnjicu
Objavljeno: 16.01.2007.
1986. godine na tržište je uveden Volkswagen Golf Syncro sa pogonom na sve točkove. U tadašnje vreme bio je to neočekivan potez. Međutim, dve godine ranije na tržište je bio plasiran VW Passat GT Syncro opremljen diferencijalom sa zatvaračem, ali se proizvodnja prekida zbog neprihvatljive cene...

Kasnije je u VW Passat Syncro ugrađena dosta jednostavnija koncepcija pogona na sve točkove, koja je primenjena na Volkwagen Transporteru 1985. godine. Tajna sistema bila je u višelamelastoj viskoznoj spojnici. Sistem je bio automatski (bez mogućnosti da vozač određuje raspodelu snage po osovinama) i snaga na zadnje točkove stizala je deleći obrtni moment sa prednje osovine, što znači da je po potrebi bilo moguće da se 100% obrtnog momenta prenese na zadnju osovinu.Sličan sistem korišćen je i na Golfu treće generacije, kao i u Volkswagen Transporteru T4. Karijera viskoznih prenosnika obrtnog momenta trajala je sve do početka korišćenja elektronskih sistema stabilnosti, a sa njima je došao i novi naziv, 4MOTION, koji se nalazi na Golfu, Passatu, Sharanu, Multivanu, Caravelleu a Transporteru. Ovde je primenjen elektronski sistem upravljive lamele koju proizvodi švedska firma HALDEX.
Goran Sarić - Automagazin
Nova Honda Jazz (u Japanu, Kini i Americi prodaje se pod imenom Fit) porasla je u svim smerovima. U dužinu za 50 mm (3.900 milimetara), a širina je porasla za 20 mm (1.695 milimetara). Ono što je mnogo važnije jeste povećanje međuosovinskog rastojanja za 50 milimetara, što obećava puno prostora za putnike pozadi.
Odluku o osvajanju ove prestižne nagrade donela je komisija sastavljena od 600 članova (automobilskih inženjera). Najvažniji argument kod Fiata 500 bili su odlični rezultati crash testova Euro NCAP, gde je Fiat 500 osvojio 5 zvezdica, kao i inovacije materijala...
"Downsizing", ili zamena većih atmosferskih agregata manjim motorima opremljenim turbo punjačem, galopirajući se širi porodicom Volkswagenovih lepotana. Motor 1.6 FSI u Volkswagen Passatu dobija sjajnu alternativu u vidu 1.4-litarskog TSI agregata koji razvija 122 konjske snage...
Na sajmu automobila u Novom Sadu domaćoj javnosti prvi put predstavljena je potpuno nova Mazda 2, koju odlikuje niska potrošnja goriva, visoka funkcionalnost, lako korišćenje i odlična dinamika. Cena osnovnog modela na domaćem tržištu, pogonjenog 1.3-litarskim benzinskim agregatom počinje već od privlačnih 9.990 eura, dok za najskuplju Mazdu 2 1.5 GT treba izdvojiti 16.599 eura sa carinom i PDV-om…
Kompanija Iveco je na izložbi u Amsterdamu prvi put javnosti je predstavila automobil Iveco Massif, pravi off-road telom i dušom, koji stilom prati klasične terence, kao što je Land Rover Defender...
Ovogodišnju prestižnu nagradu 'International Van of the Year 2008' dobilo je lako dostavno vozilo koje je plod saradnje grupacije PSA i Fiata, a koje se prodaje pod imenima Peugeot Expert, Citroen Jumpy i Fiat Scudo...
Iako sajam automobila u Novom Sadu nije svetski reprezentativan i nije posvećen hibridnim tehnologijama, kao onaj u Ženevi, po harizmi i šarmantnosti naših prelepih hostesa kolege iz Švajcarske samo nam mogu pozavideti. Fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili klikom na
LINK...
Sajam automobila u Novom Sadu idelna je prilika da javnost u Srbiji prvi put doživi III generaciju Renault Lagune. Podsetimo, od komercijalnog lansiranja, 1994. godine, u prve dve generacije, prodato je više od 2,3 miliona Laguna...
Iako će tržišnu premijeru u Srbiji doživeti početkom sledeće godine, Peugeot 4007 privukao je veliku pažnju javnosti na sajmu automobila u Novom Sadu. Trenutno najpopularniji član Peugeot porodice i prvi terenac sa znakom lava na haubi, model 4007 predstavlja plod saradnje grupacije PSA i Mitsubishi Motors...