Najnovije vesti iz auto industrije
Dizajnerska nagrada GM-u na L.A. Auto Showu
Objavljeno: 04.12.2006.
Dizajnerski studio General Motors-a, "West Coast Advance Design" prosle godine osvojio je dizajnersku titulu, a isto im je poslo za rukom i na ovogodisnjem Los Angeles auto showu. Ovogodisnji pobednik je dvodimenzionalan prikaz vozila koje je insirisano brigom za zivotnu okolinu. Pod imenom Hummer O2 krije se vozilo buducnosti...
Tema ovogodisnjeg dizajnerskog takmicenja bila je ocuvanje prirode, odnosno kako dozivljaj voznje pretvoriti u dozivljaj prirode. Kriterijumi takmicenja su zahtevali da se svi upotrebljeni materijali mogu reciklirati i da imaju zivotni vek od samo 5 godina. Kako GM shvata ideju Hummera O2:
Fotosinteza
Hummer O2 ima revolucionarnu fototropnu karoseriju sastavljenu od ploca u kojima se nalaze alge koje transformisu ugljen-dioksid u kiseonik. Pomenute ploce deluju kao lisce.
Disanje
Kako bi alge dobro obavljale svoj posao, sofisticirani uredjaju nadziru rast algi i kolicinu hranljivih materija koje moraju dobijati.
Energija
Cetiri gorivne celije ugradjene su u svaki tocak zasebno, dok je rezervoar sa vodonikom smesten u centralni deo vozila.
Otisak stopala
Active Tread TM pneumatici omogucavaju mali otpor kotrljanja, dok u isto vreme njihove off-road performanse nisu umanjene, s'obzirom na mogucnost menjanja oblika.
Goran Saric - Automagazin
Mercedes-Benz C-Klasa je u Nemačkoj osvojila najveći broj glasova za nagradu najpopularniji automobil. ADAC je miljeniku iz Stutgarta predstavila "Yellow Angel 2008" nagradu. C-Klasa je od samog lansiranja, u martu 2007, postavila novi standard u svom tržišnom segmentu...
Povodom koncerta čuvene japanske trupe "Za Ondekoza", juče je u Beogradskoj Areni održana press konferencija kojoj su prisustvovali direktor kompanije Toyota Srbija, Slobodan Radoičić i direktor "Arene Beograd", organizatora ovog koncerta, Đorđe Milutinović. Podsetimo, Za Ondekoza bubnjari 12. februara u Sava Centru predstaviće perkusionističko taiko umeće i svoj način života i filozofiju, sažetu pod geslom: trčati, svirati i planeti na Zemlji...
U skladu sa prazničnim raspoloženjem, Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora d.o.o. je kupcima na našem tržištu pripremila posebno iznenađene, novogodišnju akciju "Čestitamo! 10 % novog Mercedesa je već vaše". Poklon je određena dodatna oprema, koja se dobija bez doplate na modelima C-klase i E-klase u salonima Mercedes-Benz. Iz ponude izdvajamo samo neke od modela...
Kompanija Renault već nekoliko godina zaredom najavljuje proširenje svog "portfolia" za jedan atraktivan coupe. Posle velikog interesa javnosti za model Renault Laguna Coupe Concept, prikazanog u Frankfurtu, sada je jasno da nas samo meseci dele od premijere serijske verzije Lagune Coupe...
Kompanija Mitsubishi na sajmu automobila u Detroitu predstavila je model Lancer Ralliart, kojim proširuje liniju verzija Lancer. Model Lancer Ralliart svojom cenom i snagom smešta se između standardne izvedbe Lancera sa pogonom na prednje točkove i nabrušene najsnažnije verzije, sa oznakom EVO X. U čemu je razlika?
Kompanija Audi AG nedavno je objavila informaciju da je u 2007. godini zabeležila novi prodajni rekord. Prošle godine ova nemačka kompanija u svetu je prodala 964 151 automobil, što predstavlja za 6,5% bolji prodajni rezultat od onog u 2006. godini...
Bavarska porodica modela M3 je ponovo na okupu. BMW M3 poslednje generacije sada je dostupan u tri verzije: kupe, sedan i kabriolet. BMW je juče i zvanično predstavio info i fotografije četvrte generacije M3 kabrioleta. Prvi put u svojoj istoriji, M3 Cabrio ima tvrdi sklopivi krov...
Hyundai Motor Co. u Detroitu je predstavio Hyundai Genesis, luxuzni sedan, kojim ova kompanija započinje novu eru u svojoj istoriji. Luxuzna limuzina savremenog izgleda pod haubom krije sasvim novi V8 agregat, koji će joj sigurno pomoći da "ukrsti koplja" sa već etabliranim limuzinama srednje više klase, kao što su BMW serije 5, Audi A6 i Mercedes E klasa...
Posle zabeleženog pada prodaje u 2006. godini, kompanija Renault je prošle godine povećala prodaju svojih automobila za 2,2%. Uspevši da na tržište plasira i proda 2,49 miliona automobila ova francuska kompanija vraća se na staze uspeha...