AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Lexus LF-A - nove špijunske fotke i informacije

Lexus LF-A - nove špijunske fotke i informacije

Posle objabljivanja prvih špijunskih fotografija automobila Lexus LF-A (mogli ste pročitati OVDE), došli smo i do prvih tehničkih podataka o testiranom automobilu. Toyota je odlučila da iskustvo iz Formule 1 primeni direktno na produkcijskom modelu. Pod haubom LF-A disaće V 10 agregat snage 500 KS...
Novi turbo motor za Fiat Grande Punto

Novi turbo motor za Fiat Grande Punto

Ponuda motora za Fiat Grande Punto biće proširena za turbo agregat 1.4 16V T-Jet, koji razvija 120 konjskih snaga i obrtni moment od 206 Nm. Kao najveću prednost ovog agregata, koji će svoje mesto pronaći i u modelu Bravo, Fiat navodi visok obrtni moment pri niskim obrtajima...
Volvo S60 Flexifuel - ekološki trkački automobil

Volvo S60 Flexifuel - ekološki trkački automobil

Automobilska kompanija Volvo još jednom nam pokazuje da na ekologiju misli veoma odgovorno. U šampionat WTCC (World Touring Car Championship) uskoro će se uključiti VOLVO S60 FLEXIFUEL, koji za pogon koristi bio-etanol E85. Za volanom će sedeti Robert Dahlgren, aktuelni vozač u seriji STCC (Swedish Touring Car Championship)...
Jeep Grand Cherokee - facelift i tehničke novine

Jeep Grand Cherokee - facelift i tehničke novine

Falelift ponosnog Amerikanca doneće nekoliko, kako tehničkih, tako i vizuelnih, novina. Najinteresantnija biće sigurno "Hill Descent Control", sistem koji će olakšati vozaču posao prilikom eksploatacije na nepristupačnim terenima sa velikim nagibom...
Opel - ni napred ni nazad

Opel - ni napred ni nazad

Prema prodajnim brojkama zaključujemo da se Opel u prvoj polovini tekuće godine nije pomakao iz mesta. Od januara do juna Opel je prodao ukupno 863.303 automobila, što predstavlja minimalan porast u odnosu na prethodnu godinu od 0,8 %.
Svetom krstari 900 miliona automobila !

Svetom krstari 900 miliona automobila !

Austrijska agencija "APA" objavila je veoma interesantnu statistiku. "APA" navodi da se u svetu trenutno kreće oko 900.000.000 automobila, što je za skoro 7 milijardi ljudi, koliko postoji na planeti, rezultat vredan respekta...
VW GX3 nikada neće ugledati svetlost dana

VW GX3 nikada neće ugledati svetlost dana

U aprilu mesecu tekuće godine informisali smo vas o mogućnosti da firma "Defiant" otkupi prava na proizodnju zanimljivog trotočkaša sa oznakom GX3 (pročitati OVDE). Međutim, Volkswagen je juče zvanično objavio da model GX3 nikada neće ugledati svetlost dana...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje