AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Mercedes na gorivne ćelije stiže 2010. godine

Mercedes na gorivne ćelije stiže 2010. godine

Kompanija Mercedes planira na tržište da plasira model pokretan gorivnim ćelijama. Podsetimo, 2005. godine na sajmu automobila u Ženevi Mercedes je predstavio automobil koji je pokretao elektromotor "hranjen" energijom iz gorivnih ćelija...
Nissan ulepšava Pathfinder

Nissan ulepšava Pathfinder

Za modelsku godinu 2008 kompanija Nissan priprema nekoliko izmena na modelima Pathfinder i Navara. Iako se radi o "kozmetičkim zahvatima", male izmene sogurno će produžiti tržišni život ovim važnim modelima za kompaniju Nissan...
Land Rover Defender pao na testu Severnog jelena

Land Rover Defender pao na testu Severnog jelena

Na testiranju poznate nemačke novinske redakcije "Auto motor und sport" dogodilo se ono što su Britanci najmanje očekivali. Naime, model Land Rover Defender, pri brzini od 60 km/h na testu "Severnog jelena" završio je na boku.
60.000 kupaca naručilo Nissan Qashqai

60.000 kupaca naručilo Nissan Qashqai

Od početka evropske prodaje Nissan Qashqaia, krajem februara, naručeno je preko 60.000 jedinica ovog japanskog crossovera. Od toga, već je isporučeno 25.000 komada, a dobra prodaja se očekuje i narednih meseci. Ipak, Japanci nisu zadovoljni.
Hyundai H-1 Van - ulazak u Business class

Hyundai H-1 Van - ulazak u Business class

Nedavno je u Kyungju u Južnoj Koreji predstavljen novi Hyundai van, koji pripada novoj "Business class" vanova. Automobil će biti dostupan kao "klasičan" van, i kao Cargo verzija. Proizvodnja počinje u avgustu tekuće godine.
BMW X6 - Coupe ili SUV? SAC!!!

BMW X6 - Coupe ili SUV? SAC!!!

Novi crossover kompanije BMW, sa oznakom X6 na tržište stiže početkom sledeće godine. Ipak, BMW će svoj novi model javnosti predstaviti na septembarsko sajmu automobila tekuće godine, u Frankfurtu. Cilj razvoja modela X6 jeste atak na novi tržišni segment, SAC (Sport Activity Vehicle), koji su otvorili Audi i Mercedes...
Opel Astra dobila snažniji i štedljiviji dizelaš

Opel Astra dobila snažniji i štedljiviji dizelaš

Opel je u Astri predstavio dva nova Common-rail dizel agregata 1.7 CDTI sa 110, odnosno 125 konjskih snaga, sa najvećim obrtnim momentom od 260 i 280 Nm pri 2.300 o/min. Radi se o proverenoj osnovi Isuzu motora zapremine 1.686 cm3, koji se proizvodi u Poljskoj...
Honda NSX - Reinkarnacija legende se bliži

Honda NSX - Reinkarnacija legende se bliži

Na stazi Nordschleife špijuni su snimili na testiranju model koji će predstavljati reinkarnaciju Hondine legende sa oznakom NSX. Iako čelni ljudi Honde odlučili da novi model testiraju u odelu modela S2000, pred nama su i prve simulacije mogućeg izgleda novog NSX-a...
ADAC Eco Test - Toyota opet najbolja, Škoda u vrhu

ADAC Eco Test - Toyota opet najbolja, Škoda u vrhu

Još jednom je potvrđeno da su savremeni dizel agregati ekološki čistiji od benzinskih. Prema rezultatima Eco Testa 2007 nemačkog autokluba ADAC, u konkurenciji 93 automobila, načistiji automobil ostala je Toyota Prius, dok je odličan rezultat ostvarila Škoda Octavia RS TDI karavan, osvojivši samo 8 poena manje od japanskog konkurenta.
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje