Najnovije vesti iz auto industrije
Koncern Volkswagen obara prodajne rekorde
Objavljeno: 15.07.2007.
Koncern Volkswagen preživljava zlatno doba na automobilskom tržištu. U prvoj polovini tekuće godine nemački proizvođač automobila prodao je više od 3 miliona automobila i tako dostigao najlepši rezultat u svojoj istoriji, koji je za 7,8 % bolji od prošlogodišnjeg rezultata iz istog perioda.
Tačnije, koncern Volkswagen prodao je 3,09 miliona automobila. U Evropi je prodaja porasla za 3,8 % na 1,86 miliona automobila, od čega je 1,62 miliona prodato u Zapadnoj Evropi. Interesantno je da je u Nemačkoj, koja važi za najveće automobilsko tržište u Evropi, prodaja pala za 3,8 % na 515.000 automobila. Najveći porast prodaje u regionu Volkswagen je zabeležio u Srednjoj i Istočnoj Evropi, gde se prodalo 22,8 % više automobila nego u istom peroidu prošle godine. U azijsko - pacifičkom regionu Volkswagen je u prvom polugodištu postigao porast prodaje od 20,9 % na 509.000 automobila. Najveći porast u ovom delu sveta zabeležen je u Kini, gde je Volkswagen prodao 431.000 autombobila, što predstavlja porast od 24,6 %. Na najvećem automobilskom tržištu sveta, u Severnoj Americi prodaja Volkswagena porasla je za 3,1 % na 263.000 automobila, pri čemu je samo u SAD-u prodato 163.000 (2,8 % više nego prošle godine). Ukupna prodaja Volkswagena na američkom kontinentu porasla je za 27,7 %, gde je prodato ukupno 339.000 automobila sa znakom Volkswagena.
Od marki u koncernu Volkswagena najviše se može pohvaliti Škoda Auto, čija je prodaja u prvom polugodištu porasla za 13,8 % u odnosu na prošlu godinu, na 311.000 automobila. Nemački Audi je prodao 9,8 % automobila više, odnosno 509.000 autommobila, što je istorijski rekord za ovu marku. Prodaja Volkswagena porasla je za 7,4 % na 1,8 miliona automobila. Jedina marka koja posluje pod kapom Volkswagena, a koja je zabeležila pad prodaje jeste Seat, čija je prodaja opala za 1,8 % na 222.000 automobila. Čak se i luksuzne marke u vlasništvu VW grupacije mogu pohvaliti rastom prodaje: Britanski Bentley zabeležio je porast od 18,8 % na 5.600 automobila, Lamborghini je prodao 1.200 automobila, što predstavlje porast od 29,7 %, a Bugatti je uspeo da prda 37 automobila, što je 131,3 % više nego prošle godine.
Goran Sarić - Automagazin
Sa snažnijim motorom i agresivnijim dizajnom, za nekoliko dana u Detroitu biće predstavljen Audi TT-S, kao kupe i roadster verzija. Audi je i ovoga puta opravdao oznaku S na masci hladnjaka, koja u hijerarhiji Audija predstavlja exluzivan sportski proizvod...
Zahvaljujući odličnim prodajnim rezultatima nove C klase, kompanija Mercedes-Benz Cars je u 2007. godini uspela da ostvari međugodišnji rast prodaje od 2%. Pad prodaje na svetskom tržištu od 10% zabeležili su automobili marke Smart...
Indijski automobilski vizionar, Ratan N. Tata, predstavio je svoj najnoviji model, Nano. Model Tata Nano je automobil kojeg svaki Indijac može priuštiti za samo 100.000 Rupija, odnosno 1.735 Eura i koji će predstavljati okretnicu motorizacije u Indiji, ali i budućnosti kompanije Tata Group...
Grupacija BMW prodala je prošle godine 1,5 miliona automobila, što predstavlja rast u odnosu na 2006. godinu od 9,7%. Automobili marke BMW pronašli su put do 1,28 miliona vlasnika, što predstavlja međugodišni rast prodaje vozila BMW od 7,7%...
Prodajni rezultati kompanije Hyundai u 2008. godini mogli bi dostići brojku od 3,11 miliona prodatih automobila, što predstavlja povećanje prodaje u odnosu na prošlu godinu od velikih 19,6 %. Samo na tržištu Koreje očekuje se prodaja od 670.000 jedinica...
Ovih dana internetom su prostrujale fotografije novog koncepta kompanije Saab, modela 9-4X Concept. Radi se o zanimljivom Crossover modelu, čija premijera se očekuje 2009. godine, ali publika će koncept model imati prilike da vidi već u Detroitu, za nekoliko dana...
Kompanija Škoda Auto lansirala je nove fotorgrafije dolazećeg modela Superb. Pored fotografija nove generacije Superba, Škoda je objavila i informaciju da će se snaga agregata u novom modelu kretati od 104 do 260 konjskih snaga. To znači da će novi Superb biti najsnažnija serijska Škoda u istoriji ove kompanije...
Japanska kompanija Lexus na domaćem sajmu automobila u Tokiju predstaviće koncept takmičarskog bolida, koji je razvijen na bazi modela Lexus IS-F. Koncept IS-F Racing Concept želi da istakne da kompanija Lexus misli i na sport, a prema prvim fotografijama možemo pretpostaviti da je tema Lexusa ovoga puta DTM!
Trenutno na svetskom tržištu ne postoji mnogo automobilskih agregata, koji raspolažu zapreminom manjom od 1000 kubnih centimatara. Kompanija Fiat najavljuje tehniku koja će nas impresionirati malom zapreminom, većom snagom i niskom potrošnjom goriva. Pred nama su dvocilindrični benzinski turbo motori zapremine 0,7 i 0,9 litara...