Najnovije vesti iz auto industrije
Sajam automobila u Ženevi - Nissan predstavio novi X-Trail
Objavljeno: 08.03.2007.
Iako su mnogi pomislili da je u pitanju zetezanje bora, kompanija Nissan je u Ženevi predstavila drugu, potpuno novu generaciju X-Traila. Prodaja prve generacije prvog Nissanovog crossover-a premašila je sva očekivanja i bilo bi nepromišljeno eksperimentisati sa formulom koja donosi uspeh...
Sličnost novog X-Traila sa prethodnom generacijom, u Nissanu objašnjavaju ovako: "Vlasnicima se sviđao prvi X-Trail. Nissan ih je poslušao i pokušao izraditi novu generaciju na uspehu originala. Zato novi X-Trail izgleda tako poznato." Zaista, uspeh X-Traila bio je iznenađujuči i za sam Nissan. Prilikom predstavljanja, pre šest godina, fabrika je u Evropi očekivala godišnju prodaju od 23.000 primeraka. Međutim, prosečne prodajne brojke narasle su na više od 54.000 jedinica godišnje, što je čak 135% iznad planiranog.
Druga generacija prvog Nissanovog crossovera donosi sasvim novu šasiju i poboljšan inteligentni pogon na sve točkove. Automobil je porastao za 17,5 cm u dužinu na ukupno 463 cm i nudi znatno veći prtljažni prostor zapremine 603 litra (kod prethodnika 410 litara). Ponuda opreme je više nego impresivna, kao i kod modela Qashqai. Svi modeli su opremljeni klima uređajem i nude mogućnost Bluetooth integracije mobilnog telefona.
U ponudu agregata spadaju dva benzinska i dva dizel agregata. Ponuda počinje sa 2-litarskim benzincem snage 140 konjskih snaga i 193 Nm obrtnog momenta i nastavlja se turbo dizelašem jednake zapremine sa 150 konjskih snaga i 320 Nm obrtnog momenta. Sledi snažniji benzinac, zapremine 2,5 litara, sa 169 KS i 233 Nm obrtnog momenta. Na vrhu ponude je 2-litarski turbo dizelski agregat, koji razvija 173 konjske snage i 360 Nm obrtnog momenta. Svi modeli standardno su opremljeni manuelnim 6-stepenim menjačima. Slabiji turbo dizel dostupan je i sa automatskim menjačem sa 6 stepeni prenosa, dok oba benzinska modela opcijski mogu biti opremljena CVT prenosom.
Goran Sarić - Automagazin
Dok kritike na izgled nove Subaru Impreze stižu iz sata u sat, Mitsubishi sa Lancerom EVO X krupnim koracima grabi napred. Ipak, Subaru tvrdi da će model Impreza WRX Sti spasiti ugled Subarua u borbi "japanskih klanova". Pred nama su špijunske fotke Subaru Impreze WRX Sti...
Tokom ove godine kompanija Suzuki predstavila je svetu koncept Splash. Mali gradski auto osvojio je brojne simpatije širom sveta i bilo je odmah jasno da će Splash dočekati serijsku proizvodnju. Suzuki Splash je tehnički blizanac Opel Agile...
Volvo je nedavno uveo "R-dizajn" – ekskluzivan fabrički paket za kupce koji žele automobil sa prefinjenijim karakteristikama. "R-dizajn" će u početku biti dostupan za Volvo C30, Volvo S40 i Volvo V50 i to od jeseni 2007. godine. Wallpaper Volva S40 R line nalazi se u
galeriji Automagazin portala.
Mercedes je u saradnji sa kompanijom AMG svetu predstavio najsnažniji sedan srednje klase. Automobilska javnost očekivala ga je sa velikim nestrpljenjem i posle puno špekulacija vezanih za snagu, i špijunskih fotografija, pred nama je Mercedes C 63 AMG. 457 KS snažan "bilder" na tržište stiže početkom 2008. godine...
Na sajmu automobila u Frankfurtu kompanija Opel predstaviće inovativne agregate, koji će se ubrzo naći u modelima Corsa i Astra. Agregati sa oznakom EcoFlex predstavljaju odgovor Opela na Volkswagenove BlueMotion motore sa redukovanom emisijom CO2.
Sledeća kompanija koja se odlučila da pokrene proizvodnju biogoriva je čuveni lanac brze hrane, McDonald. Kompanija McDonald će upotrebiti velike količine iskorišćenog ulja za proizvodnju biodizela.
4. jula u Torinu održana je prva oficijelna prezentacija novog Fiata 500. Na oficijelnu premijeru Fiat je pozvao više od 7.000 gostiju iz 63 zemlje sveta, a koliki značaj ima reinkarnacija "Fiće" za sam Fiat govori činjenica da je na licu mesta bio i predsednik Italije, gospodin Giorgio Napolitano.
Kao što je bilo i najavljeno, kompanija Toyota predstavila je 3-vratnu verziju modela Auris. Već na prvi pogled možemo zaključiti da Auris sa troja vrata deluje dinamičnije i atraktivnije, i sigurno će predstavljati pravo osveženje na tržištu kompaktnih modela...
Svi već znamo da su prošla vremena kada je u automobil srednje klase mogao da se ugradi maksimalno šestocilindrični motor zaprmine oko 3 litra. BMW je u svoj M3 ugradio 4-litarski "osmak", Audi RS4 je otišao korak dalje, a rival iz Stuttgarta uliva strahopoštovanje. Pod haubom nove C klase sa oznakom C63 AMG diše "osmak" zapremine 6,2 litra!