Najnovije vesti iz auto industrije
RBR Šampionat - Mirković treći na Monte Carlo reliju
Objavljeno: 09.02.2007.
Posle odličnih partija u otvorenom prvenstvu Slovenije, Nenad Mirković nastavio je da reprezentuje Srbiju u najboljem svetlu i na RBR šampionatu sveta. Prvi reli, Monte Carlo. i prvi podijum. Svetska elita u kućnoj veziji relija ostala je nema i iznenađena. Nenad je uspeo da završi kao treći u klasi S1600 ispred mnogo iskusnijih i tehnički opremljenijih drajvera iz inostranstva.
Reli je bio jako težak, vrlo klizava podloga, kiša je padala svo vreme, na stazi je imalo dosta snega. Svi ti teški uslovi zahtevali su veliku koncentraciju. Reli sam startovao maksimalno, znači ceo je trebalo voziti bez imalo opuštanja, samo pun gas. Mogu slobodno reći da me je i sreća služila, jer sam imao par spinova iz kojih sam se izvukao sa neogrebanim autom. Koliko je reli bi težak govore i loša vremena i odustajanja velikih favorita već od starta takmičenja. Mislim da sam dokazao na ovom reliju da mogu da se uhvatim u koštac sa najpoznatijim i najboljim vozačima iz celog sveta i čak i da ih nadmašim. Na kraju reli završavam na odličnoj trećoj poziciji. Prvi nastup na svetskoj sceni i prvi podijum, stvarno odlično. Sigurno je da se nisam obrukao i da sam Srbiju predstavio u najboljem svetlu i dokazao da i mi umemo da "motamo volan". Nadam se da će tako biti i ubuduće.
Sportski pozdrav svim ljubiteljima relija.
Nenad je u međuvremenu zabeležio i devetu uzastopnu pobedu u RBR prvenstvu Slovenije čime je gotovo osigurao šampionsku titulu. Ono što je obeležilo završeni reli je Mirkovićeva pobeda u generalnom palasmanu na jednom brzincu. Biti brži 5sec od WRC bolida, rezultat je tog ranga da su kolege vozači iz Slovenije počeli stojeći da govore o našem šampionu i njegovim vremenima na brzinskim ispitima.
Automagazin će naravno i dalje budno pratiti Nenadove rezultate na svetskoj RBR sceni i redovno Vas obaveštavati o njegovim uspesima koji nesumljivo slede!
Petar Janković - Automagazin
Kompanija Seat slavi tačno 50 godina od početka proizvodnje modela Seat 600. 1957. godine španska kompanija dobila je licencu za proizvodnju nama dobro poznatog mališana, Fiata 600 i proizvodnja je trajala sve do 1973. godine, kada je sa traka spušten 790-hiljaditi Seat 600...
Koncern Volkswagen preživljava zlatno doba na automobilskom tržištu. U prvoj polovini tekuće godine nemački proizvođač automobila prodao je više od 3 miliona automobila i tako dostigao najlepši rezultat u svojoj istoriji, koji je za 7,8 % bolji od prošlogodišnjeg rezultata iz istog perioda.
Primenivši stari dobri isprobani marketinški trik, Porsche je, posle navodnog curenja oficijelnih brošura, predstavio zvanične fotografije i podatke novog "uličnog ratnika" imena GT2. Naravno, oficijelni podaci ne odstupaju od onih koje smo objavili iz Porsche brošure...
Već smo ranije pisali o ovom automobilu, kada su se u par navrata pojavile špijunske fotografije sa testiranja. Ovaj put donosimo Vam i zvanične informacije koje su "procurele" iz oficijelnih fabričkih brošura. Jedan od poslednje očekivanih modela aktuelne generacije Porsche 911 (997) ubrzo će biti predstavljen javnosti.
Reli izvedba Audi Quattro predstavljena je 1980. godine, i to je prvi automobil za relije koji je koristio pogon na sve točkove. Kada je FIA donela to pravilo, neki proizvođači bili su sumnjičavi prema 4WD u reliju: govorili su da je skup, težak i kompilovan. Ipak, Audi ih je sve demantovao svojim rezultatima, i danas se putevima kreće više od 2,5 miliona Quattro automobila. Ali, jedna Audijeva pobeda se izdvaja od svih drugih..
Ford Fusion Hydrogen 999 - tako se zove automobil sa kojim kompanija Ford želi u avgustu, na slanom jezeru u Bonnevillu, da postavi brzinski rekord sa automboilom za čiji se pogon staraju vodonikove gorivne ćelije...
Poslednji otvoreni automobil koji je kompanija Škoda proizvela jeste Felicia. Pojavile su se špekulacije da bi nas Škoda mogla iznenaditi sa sledećim cabrio modelom, koji bi bio razvijen na platformi više nego uspešne II generacije modela Fabia...
Kompanija Mercedes-Benz U.S. International Inc. 1997. godine počela je u Tuscaloseu da proizvodi automobile sa trokrakom zvezdom na masci, i to je prvi takav pogon van granica Nemačke. Na proslavi 10-godišnjice pogona prisustvovali su šesf Daimler Chryslera, Dr. Dieter Zetsche, kao i guverner Alabame, Bob Riley...
Rasprave o klimatskim promenama i emisiji CO2 su sve žustrije i iz sala Evropskog parlamenta mogu se čuti sve teže kritike. Tim povodom, tjunerska kuća "Hartge" odlučila se da prekorači magičnu brzinu od 300 km/h, i to sa BMW-om serije 1, koji će pod haubom imati V8 motor pogonjen zemnim gasom. Ime projekta je V300 Plus!