AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Fiat: novi turbo motori zapremine 0,7 i 0,9 litra

Fiat: novi turbo motori zapremine 0,7 i 0,9 litra

Trenutno na svetskom tržištu ne postoji mnogo automobilskih agregata, koji raspolažu zapreminom manjom od 1000 kubnih centimatara. Kompanija Fiat najavljuje tehniku koja će nas impresionirati malom zapreminom, većom snagom i niskom potrošnjom goriva. Pred nama su dvocilindrični benzinski turbo motori zapremine 0,7 i 0,9 litara...
Citroen C8 - Facelift

Citroen C8 - Facelift

Posle predstavljanja modela Nemo i Berlingo, svetlost dana ugledala je restilizovana verzija modela Citroen C8. Osveženi C8 u prodajnim salonima pojaviće se početkom 2008. godine, a promene u odnosu na dosadašnji model odnose se na manje izmene unutrašnjosti i stylinga eksterijera, kao i novi 2,2-litarski dizelski Hdi agregat...
BMW 316i - novi motor za seriju 3

BMW 316i - novi motor za seriju 3

Kompanija BMW odlučila je da proširi ponudu pogonskih agregata u seriji 3. Pod haubom BMW 316i od sada će disati četvorocilindični motor, identičan onom u modelu 116i. Motor je zapremine 1,6 litra i isporučuje 122 konjske snage...
Peugeot Partner - nova generacija

Peugeot Partner - nova generacija

Francuska kompanija Peugeot novu godinu započinje predstavljanjem nove generacije modela Partner. Podsetimo, model Partner prvi put je predstavljen pre jedanaest godina, a nova generacija u prodaju kreće u drugoj polovini tekuće godine...
Mercedes-Benz CLS - lagani facelift

Mercedes-Benz CLS - lagani facelift

U 2008. godinu Mercedes ulazi sa nekoliko noviteta. Pred nama su dve oficijalne fotografije facelift izvedbe modela CLS. Mercedes-Benz ovoga puta za premijeru je izabrao najsnažniju izvedbu, model CLS 63 AMG...
Land Rover obara prodajne rekorde

Land Rover obara prodajne rekorde

Kompanija Land Rover, do kraja novembra 2007. godine, uspela je da proda više od 200.000 automobila, što predstavlja međugodišnje povećanje prodaje od 27%. Od januara do decembra Land Rover uspeo je da plasira 205.717 svojih automobila širom sveta...
Mazda 2 MPS - prvi koncept ugledao svetlost dana

Mazda 2 MPS - prvi koncept ugledao svetlost dana

Renault Clio Sport, Opel Corsa OPC, Ford Fiesta ST i drugi nabrijani gradski modeli, dobiće ljutog konkurenta koji nam dolazi iz zemlje izlazećeg Sunca. Kompanija Mazda lansirala je prve fotografije koncepta, nove Mazde 2 (u Japanu Mazda Demio) u verziji MPS (u Japanu nosi naziv Mazdaspeed Demio)...
Nemci sve manje kupuju nove automobile

Nemci sve manje kupuju nove automobile

Prema preciznim statističkim podacima, u Nemačkoj će u 2007. godini biti prodato 3,15 miliona novih automobila, što je najmanji broj registrovanih novih automobila posle 18 godina i spajanja Zapadne i Istočne Nemačke u jednu državu...
Volkswagen Touareg Cabrio

Volkswagen Touareg Cabrio

Sredozemna obala Španije ima najveći broj sunčanih sati u Evropi. To je bio jedan od razloga da upravo španski importeri Volkswagena predstave svoj koncept kabrioleta postavljenog na bazi modela Volkswagen Touareg. Naravno da prezentacija Touareg cabrioleta nije mogla biti upriličena u realnosti, pa su Španci automobil predstavili na web portalu...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje