AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Škoda Fabia Combi - oficijelne informacije

Škoda Fabia Combi - oficijelne informacije

Posle 630.000 prodatih primeraka prve generacije modela Fabia Combi, kompanija Škoda nam predstavlja prve oficijelne fotografije i informacije druge generacije ovog uspešnog automobila, koji će svetlost dana ugledati na predstojećem sajmu automobila u Frankfurtu...
Nissan Tiida stiže u Evropu

Nissan Tiida stiže u Evropu

Posle pozitivnih rezultata na tržištu USA i Japana, kompanija Nissan počeće prodaju modela Tiida i na tržištu Starog kontinenta. Svojom cenom model Tiida smestiće se između modela Note i Qashqai, čime bi se mogla popuniti "rupa" nastala povlačenjem modela Almera i Primera...
Subaru Justy - prve informacije

Subaru Justy - prve informacije

Japanska kompanija Subaru ubrzo će na tržište plasirati novi Justy. Novi mališan iz kuće Subaru deliće platformu i tehnička rešenja sa nedavno predstavljenim modelom Daihatsu Sirion...
Citroen C3 StreetLounge - peti MPV Citroena

Citroen C3 StreetLounge - peti MPV Citroena

Mala familija MPV (Multi Practic Vehicle) modela u poslednje vreme beleži zavidnu popularnost. Lider u ponudi MPV modela, kompanija Citroen, na tržište će uvesti svoj peti MPV, koji će nositi ime C3 StreetLounge...
Novi Chevrolet Aveo stiže u Frankfurt

Novi Chevrolet Aveo stiže u Frankfurt

Kompanija Chevrolet Europe za predstojeći sajam automobila u Frankfurtu pripremila nam je nekoliko iznenađenja. Jedno od njih naslednik modela Kalos, koji će nositi ime AVEO. Kvalitetan enterijer, dinamičan dizajn i efikasniji agregati su jako argumanti koji će pomoći Aveo da "zagrize" što veći deo tržišnog kolača...
Hyundai RWD Coupe - prve skice

Hyundai RWD Coupe - prve skice

Pred nama je prva oficijelna skica novog Hyundai sportskog coupea sa pogonom na zadnje točkove. Novi automobil trebao bi zameniti sadašnji model Coupe, a novina će biti novi V8 agregat pod haubom...
Saab Turbo X spreman za Frankfurt

Saab Turbo X spreman za Frankfurt

Kompanija Saab će nastupiti na predstojećem sajmu automobila u Frankfutru u stilu filma "Povratak u budućnost". Naime, švedski proizvođač automobila slavi 30 godina svoje vodeće uloge uvođenja turbo punjača modelom Saab Turbo X.
Renault Clio III karavan stiže u Frankfurt

Renault Clio III karavan stiže u Frankfurt

Kompanija Renault će na predstojećem sajmu automobila u Frankfurtu predstaviti svetsku premijeru karavan izvedbe modela Clio treće generacije. Na fotografijama se vidi da je oblik karoserije Clio karavana sličan prototipu Clio Grand Tour Concept prikazanom na sajmu u Ženevi...
Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje