Volvo S80 - novi agregati i AWD pogon
Volvo S80 od sada se može nabaviti i sa 6-cilindarskim T6 motorom od 285 KS i sa pogonom na sva 4 točka. Podsetimo, osveženi model S80 dostupan je od marta 2007. godine kada je uveden i V70 model. Uz ovu pogonsku kombinaciju, Volvo S80 dostupan je i sa turbodizelskim D5 motorom od 185 KS i pogonom na sva četiri točka.
"T6 motor donosi novu dimenziju pogonskom rasponu Volvoa S80," ističe Hans Wikman, potpredsednik Volvo segmenta za velike automobile. "Motor je programiran kako bi omogućio najviše performanse sa najmanjom potrošnjom goriva i najnižom količinom izduvnih gasova." T6 motor u benzinskoj varijanti temelji se na 3,2-litarskom kompaktnom rednom aluminijumskom motoru koji je deo S80 segmenta još od marta 2006. Turbo verzija dolazi u verziji sa 3 litra, a daje snagu od 210 kW (odnosno 285 KS) i ne manje od 400 Nm obrtnog momenta. Maksimalni obrtni moment postiže se već na 1500 obrtaja, a raspoloživ je kroz celi raspon obrtaja što rezultira trenutnim ubrzanjem i uglađenim voznim odlikama (ubrzanje od 0-100 km/h postiže se za oko 7,2 sekunde). Nešto manji izmeštaj cilindra u turbo verziji rezultat je manjeg prečnika cilindra i kraćeg prenosa, a kompenzovan je turbopunjačem koji kod ove verzije koristi izduvne gasove na dva stepena, sa dotokom raspodeljenim u dva niza po tri cilindra, sistemom poznatim pod nazivom twin-scroll tehnologija. Ova tehnologija dopušta korišćenje kompaktnijeg i manje komplikovanog turbopunjača, a osigurava ekstremno brz odziv, potpuno na visini sistema sa dvostrukim turbopunjačima.
- Pogon na 4 točka sa Instant Traction funkcijom T6 model na novom Volvou S80 dolazi sa pogonom na sva 4 točka. Sistem koristi elektronski kontrolisano hidraulično kvačilo koje preraspodeljuje pogon između prednjih i zadnjih točkova kako bi se osiguralo najbolje držanje puta u svim situacijama vožnje. Sistem ima ugrađenu Instant Traction funkciju koja trenutnom brzinom prenosi pogon sa prednjih na zadnje točkove – u situaciji kada se vozilo nađe na klizavoj ili nesigurnoj podlozi. - Efektniji turbodizel druge generacije I petocilindarski D5 turbo dizel dolazi u kombinaciji sa pogonom na sva 4 točka. Moćan i jednostavan za vožnju, D5 motor nudi snagu od 136 kW (odnosno 185 KS) i ne manje od 400 Nm obrtnog momenta, a sve duž vrlo širokog raspona obrtaja. Novi D5 motor sadrži elektronski kontrolisan turbopunjač, naprednu višetočkovnu tehnologiju ubrizgavanja i posebno snažan upravljački sistem motora. Iskustvo vožnje donosi značajno bolje performanse, a upravljanje i trakcija dodatno su unapređeni sa pogonom na sva 4 točka koji dolazi sa Instant Traction tehnologijom. Čestični filter dolazi kao standard, što D5 motor čini izuzetno dobrim kada su u pitanju ekološki standardi. Goran Sarić - Automagzin