AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Renault Twingo CC stiže u Frankfurt

Renault Twingo CC stiže u Frankfurt

Kompanija Renault će na predstojećem sajmu automobila u Frankfurtu predstaviti koncept izvedbu novog cupe-cabrioleta sa oznakom Twingo. Automobil će imati tvrdi sklopivi krov, i po svemu sudeći, atakovaće na tržišni segment u kome vladaju Peugeot 207 CC, Opel Tigra...
Akcija Grand Motorsa - Ugradnja gasnih uređaja u vozila Ford

Akcija Grand Motorsa - Ugradnja gasnih uređaja u vozila Ford

Imajući u vidu sve veće interesovanje potencijalnih kupaca za ugradnju gasnih (LPG) uređaja u nova vozila, Grand Motors je odlučio da iskoristi mogućnosti koje se pružaju na domaćem tržištu i započne saradnju sa jednim od renomiranih domaćih ponuđača u oblasti ugradnje gasnih uređaja.
Ferrari Dino - špijunske fotke

Ferrari Dino - špijunske fotke

Nedavno su internetom prostrujele prve špijunske fotografije modela za koji mnogi tvrde da je novi Dino. Iako je automobil veoma dobro maskiran, pretpostavlja se da proizvođač iz Maranella ulazi u test fazu razvoja "jeftinog Ferrarija"...
VW Golf sve polularniji u svetu

VW Golf sve polularniji u svetu

U prvih šest meseci tekuće godine u svetu je prodato ukupno 300.600 primeraka Volkswagen Golfa, što je čak 10 % više nego u istom periodu prošle godine. Neočekivano veliki rast popularnosti i prodaje Golfa, iznenadio je i šefove u Wolfsburgu.
Euro NCAP - 4 zvezdice za Škodu Fabiu II

Euro NCAP - 4 zvezdice za Škodu Fabiu II

Nedavno je nova Škoda Fabia podvrgnuta seriji testova Euro NCAP i osvojila 32 boda, što je dovoljno za 4 NCAP zvezdice. Podsetimo, prema NCAP standardima, za osvajanje maksimalnih pet zvezdica potrebno je 33 boda, što znači da je Čeh iz Mlade Boleslave za samo 1 bod izgubio "peticu"...
Kia Pro Cee d stiže u Frankfurt

Kia Pro Cee d stiže u Frankfurt

Kompanija Kia Motors u "promet" je pustila prve fotografije modela Cee'd sa troja vrata. Novi model Kia-e, koji je razvijen u evropskom dizajnerskom centru, pod vođstvom Peter Schreyera, tvorca svih novih Kia modela biće premijerno predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu...
Land Rover Defender 2007 stigao u Srbiju

Land Rover Defender 2007 stigao u Srbiju

Juče je u prodajnom centru kompanije Grand Motors, generalnog uvoznika Forda, Volvo-a i Land Rovera, ozvaničena tržišna premijera novog Land Rover Defendera 2007. Kompanija Grand Motors iskoristila je ovu priliku i uručila ključeve novog Defendera prvim kupcima, predstavnicima kompanije VIP Mobile...
Volkswagen Scirocco - legenda se vraća !

Volkswagen Scirocco - legenda se vraća !

U svojoj istoriji kompanija Volkswagen nije imala puno automobila sa sportskim ambicijama, koji su zaslužili kultni status. Ipak, treba istaći dva modela: Golf GTI i Scirocco. I dok je GTI preživeo sve epohe, Scirocco tu sreću nije imao...
Zvezde Bayerna u novim Audi automobilima

Zvezde Bayerna u novim Audi automobilima

Nemački fudbalski gigant, FC Bayern, pojačao je svoje redove za predstojeću sezonu sa novom flotom lepotana marke Audi. Iz Premium Audi flote Luca Toni, Bastina Schweinsteiger i Martin Demichelis izabrali su grandiozni Q7, dok su se Daniel van Buytenn, Valerien Ismael kao i golman Oliver Kahn odlučili za superbrzi luksuzni S8.
Renault Symbioz
Slika nedelje