AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Zbogom Aston Martin Vanquish

Zbogom Aston Martin Vanquish

Pre nekoliko dana legendarnom Aston Martinu završena je jedna era, ali ne toliko zbogkraja proizvodnje Vanquisha, koliko zbog gašenja proizvodnje u fabrici u Newport Pagnellu. Pogoni se sele u Gaydon...
1,7 milion dolara vredan automobil napada korozija

1,7 milion dolara vredan automobil napada korozija

Jedan posetilac nedavno održanog Festivala brzine u Goodwoodu, u Engleskoj, bio je neprijatno iznenađen kada je izbliza video da rđu na slavnom Bugatti Veyronu. Neverovatno je da jedan od najskupljih automobila na svetu nije otporan na koroziju...
Audi 1.4 TFSI - novi high-tech motor za Audi A3

Audi 1.4 TFSI - novi high-tech motor za Audi A3

Inženjeri i tehničari kompanije Audi već dugo vremena demonstriraju efektivnost FSI tehnologije u kombinaciji sa turbo punjačem. Dokaz kvaliteta je osvajanje titule "Motor Godine" za 2.0 FSI agregat. Koncept ovog agregata je identičan sa konceptom 1.4 TFSI agregata, kojim Audi proširuje ponudu motora u modelu A3...
Ford investira 675 miliona eura u Rumuniju

Ford investira 675 miliona eura u Rumuniju

Ford Motor kompanija planira razvoj fabrike u Krajovi, u Rumuniji, u jedno od najvažnijih postrojenja koja pružaju podršku zahtevima proizvodnje vozila i motora Forda u Evropi, saopštila je juče kompanija.
Nove nagrade za Land Rover Discovery 3

Nove nagrade za Land Rover Discovery 3

Land Rover Discovery 3, jedno od najviše nagrađivanih vozila sa 4x4 pogonom je dobio još jednu nagradu za najbolji „vučni automobil od preko 1900kg“ na dodeli nagrada za 2007. godinu Practical Caravan, What Car? i Camping & Caravanning Club Towcar awards 2007.
Grand Motors - Ford Mondeo, letnja ponuda

Grand Motors - Ford Mondeo, letnja ponuda

Kompanija Grand Motors, generalni uvoznik Forda, organizuje letnju promotivnu prodaju novog Ford Mondea. Potencijalnim kupcima, zainteresovanim za novog Ford Mondea, Grand Motors, u saradnji sa višegodišnjim partnerima S-Leasingom i Wiener Stadische osiguranjem, nudi atraktivne uslove finansiranja: fiksnu kamatu tokom celog trajanja lizinga, najniže stope na premiju osiguranja i brzo odobravanje lizing aranžmana.
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje