AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Vraća se Chryslerova zvezda

Vraća se Chryslerova zvezda

Posle prodaje Cerberusu, u Chrysleru su odlučili da obnove stari pentastar logo, koji će obeležiti povratak starim američkim korenima. Legendarni logo zamenjen je posle spajanja Chryslera sa nemačkim Daimler-Benz AG-om, 1998. godine...
Ford  proizveo 2 miliona Fiesti

Ford proizveo 2 miliona Fiesti

Kompanija Ford nedavno je proslavila veliki jubilej: od 2002. godine do danas ovaj automobilski gigant uspeo je da proizvede 2 miliona jedinica modela Fiesta i Fusion...
Seat otvorio novi dizajnerski centar

Seat otvorio novi dizajnerski centar

Kompanija Seat nedavno je otvorila novi centar za razvoj prototip modela koji je smešten nedaleko od Barcelone. U novi razvojni centar zaposleno je oko 300 inženjera, angažovanih na sasvim novim projektima...
Novi Ford Ka - prve informacije

Novi Ford Ka - prve informacije

Kompanija Ford juče je predstavila svoje planove vezane za novu generaciju malenog modela Ford Ka. Prema prvim informacijama proizvodnja nove generacije Forda Ka startuje sledeće godine, a novi gradski adut Forda koristiće platformu nedavno predstavljenog modela, Fiata 500...
Suzuki osvojio Pikes Peak !

Suzuki osvojio Pikes Peak !

Šef oficijelnog zvaničnog Suzuki reli tima, Nobuhiro Tajima "Monster" oborio je 13 godina star rekord na legendarnoj brdskoj trci, Pikes Peak. Novi rekord legendarne američke trke Pikes Peak "Monster" je postavio sa vremenom 10 min 1.408 s, čime je srušen rekord Roda Millena (Toyota Celica 850 KS) iz 1994. sa vremenom 10 min 4.06 s...
Predstavljena nova Toyota IST

Predstavljena nova Toyota IST

Kompanija Toyota oficijelno je predstavila redizajnirani model "ist" koji je izuzetno veliku popularnost postigao na japanskom tržištu. Prva generacija ovog automobila, predstavljena 2002. godine, postavila je nove standarde u segmentu kompaktnih modela...
Festival Fića - Jagodina 2007

Festival Fića - Jagodina 2007

Zastava 750, ili popularni Fića, prestao je da se proizvodi sada već davne 1985-e godine. Ipak ljubav prema vozilu koje je motorizovalo naše krajeve nikada nije prestala, a sada je po svoj prilici jača nego ikada. Automagazin Vam donosi fotografije sa poslednjeg skupa "Fićista" u Jagodini.
VW Golf šeste generacije - špijunske fotke

VW Golf šeste generacije - špijunske fotke

Pred nama su prve špijunske fotografije Volkswagen Golfa šeste generacije sa tri i pet vrata, snimljene u Kaliforniji. Iako je na fotografijama maskiran prednji i zadnji deo automobila, stižu najave da će Golf biti inspirisan dizajnom novog Passata i modela Eos.
Christian Pfeiffer posetio Beograd

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Na poziv Red Bulla, stunt svetski moto šampion, Christian Pfeiffer, posetio je Beograd, kao gost i promoter EYOF-a. Vozio je ispred hrama Sv. Save, u studentskom domu, po Karađorđevoj ulici, Kalemegdanu, Obilićevom vencu, trgu Republike, "silikonskoj dolini", ispred nekadašnjeg CK, ušću. Skroman, tih i miran, Pfeiffer nam u početku nije odavao utisak extreme vozača. Ali, kada je seo na motor, stvari su nam bile jasnije...
BMW 5 Touring (2024)
Slika nedelje