AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Fiat 500 Abarth - prva oficijalna fotografija

Fiat 500 Abarth - prva oficijalna fotografija

Svetlo dana ugledala je prva oficijalna fotografija modela Fiat 500 Abarth. Podsetimo, Fiat 500 jeste najnoviji model italijanske marke sa znakom obnovljenog Abartha, koji je osnovan još pre 40 godina. Fiat 500 Abarth debitovaće već sledećeg meseca, na sajmu automobila u Ženevi...
F1 i Formula 3000 na beogradskim ulicama

F1 i Formula 3000 na beogradskim ulicama

Beograđani su danas imali jedinstvenu priliku da prisustvuju promotivnoj trci bolida F1 i F 3000, održanoj ispred novobeogradske hale "Ekspo XXI" i vide bolide Nissan Dalara F3000 i bolid sa Lola šasijom, ali opremljen Cosworth Formula 1 osmocilindričnim motorom snage preko 600 KS, kojim je upravljala prelepa Švajcarkinja Sabrina Hungerbiler. Više fotografija možete pogledati u GALERIJI..
Mercedes prodaje DTM bolid

Mercedes prodaje DTM bolid

Ukoliko želite kući da imate sopstveni bolid iz DTM prvenstva, pruža Vam se jedinstvena prilika. Naravno, pod uslovom da u svom sefu imate "višak" od minimalno 300 000 Eura, koliko iznosi početna cena Mercedes DTM bolida iz 2007. godine...
Ford Kuga - nove fotografije i informacije

Ford Kuga - nove fotografije i informacije

Na sajmu automobila u Ženevi, pored nove Fieste, na štandu Forda zvaničnu premijeru imaće model Kuga. Ford Kuga jeste Crossover, koji će se prodavati isključivo na evropskim tržištima i atakovaće direktno na sve jaču konkurenciju u Crossover segmentu, koju čine VW Tiguan, Opel Antara, BMW X3, Mercedes-Benz GLK. Podsetimo, Kuga je prvo bila najavljena konceptom Iosis X, koji je predstavljen 2006. godine u Parizu...
Slavni Bertone ne nastupa u Ženevi

Slavni Bertone ne nastupa u Ženevi

Studio Bertone važi među tvorce najlepših karoserija dvadesetog veka. U dobu najveće slave, ova italijanska kompanija bila je zadužena za dizajn poznatih svetskih proizvođača, kao što su Lamborghini, Opel, Citroen, Volvo... Prema poslednjim glasinama, Bertone, posle pola veka aktivnog učešća, neće nastupiti na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi...
Bentley i dizel - sada ne, ali u budućnosti da

Bentley i dizel - sada ne, ali u budućnosti da

Bentley i diesel. Pre deset godina ove dve reči u istom izrazu posmatrali smo kao prvoaprilsku šalu u automobilskim magazinima. Ali u skoroj budućnosti to će biti realnost, što je potvrdio i direktor prodaje u kompaniji Bentley, gospodin Adrian Hallmark...
Peugeot 308 CC - špijunske fotke

Peugeot 308 CC - špijunske fotke

Špijunski fotografi uspeli su na severu Švedske da snime Peugeot 308 Coupe Cabrio, u fazi testiranja pri extremnim zimslim uslovima. Peugeot 308 CC na tržište će stići u proleće sledeće godine, a svojim izgledom neće se puno razlikovati od aktuelnom modela 307 CC...
Nova Ford Fiesta - prve zvanične fotografije

Nova Ford Fiesta - prve zvanične fotografije

Kompanija Ford, nekoliko dana pred sajam automobila u Ženevi, pustila je u promet fotografije nove generacije modela koji će i dalje nositi tradicionalno ime Fiesta. Pred nama su fotografije izgleda serijske evropske verzije modela Fiesta, koja, u dizajnerskom smislu, ne odstupa mnogo od koncepta Verve, koji je predstavljen prošle godine na sajmu automobila u Frankfurtu...
Lotus razvio zvučni sistem za hibride

Lotus razvio zvučni sistem za hibride

Hibridni automobili su u odnosu na "obične" automobile dosta tiši, posebno kada za pokretanje koriste samo elektromotor. To će neki oceniti kao veliku prednost, ali mnogi ljudi to vide kao važno smanjenje bezbednosti u saobraćaju. Lotus ima rešenje...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje