AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Lamborghini sprema novog Gallarda

Lamborghini sprema novog Gallarda

Na sajmu automobila u Ženevi kompanija Lamborghini predstaviće facelift modela Gallardo, koji se, u neizmenjenom obliku, na tržištu nalazi od 2003. godine. Pored novih detalja na aerodinamici i spoljašnjem izgledu, osveženi Gallardo biće obogaćen i tehničkim novinama...
Hyundai spreman za sajam u Ženevi

Hyundai spreman za sajam u Ženevi

Kompanija Hyundai na sajmu automobila u Ženevi predstaviće studiju porodičnog MPV, sa nazivom HED-5. Materijali korišćeni za izradu studije jesu revolucionarani, a u tehnologiju konstrukcije uključeni su partneri kao što su Recaro, Bayer i LG...
Nova Lancia Delta - motori i cene

Nova Lancia Delta - motori i cene

Prošlog vikenda u promet su puštene fotografije nove Lancia Delte, legende koja se vraća u velikom stilu. Atraktivni hatcback automobil, sa velikom tradicijom, na tržištu Evrope pojaviće se već u junu tekuće godine, sa ponudom koja uključuje tri motora i tri nivoa opreme...
Fiat 500 Pepita - sexy klinac od zlata

Fiat 500 Pepita - sexy klinac od zlata

U prestonici Italije svake godine održava se izložba luxuznih automobila i exluzivne opreme pod nazivom "Scrigno Tesori d'Italia". Prošle godine ovde je zasijao Maserati Quattroporte, prekriven 24-karatnim zlatom. Ove godine u Rimu je glavna faca maleni Fiat 500 Pepita, zlatni sexy mališan vredan 60 000 Eura...
Nova Honda Accord - nove fotografije i info

Nova Honda Accord - nove fotografije i info

Honda Accord pomalo drsko želi da se ugura u otmeni kvart gde se parkiraju samo premium modeli. Drugim rečima, Honda svim snagama pokušava da presloži poredak i nađe svoje mesto u vrhu srednje klase. U tome je već ohrabruje podatak da je pred nama potpuno nova generacija modela Accord, koja ima čime da se pohvali...
Testirali smo: Toyota Prius - nove fotografije

Testirali smo: Toyota Prius - nove fotografije

Pred nama su najinteresantnije fotografije snimljene prilikom testiranja Toyote Prius. Kompletan foto album, sa najpopularnijim hibridnim automobilom u glavnoj ulozi, možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili jednostavnije klikom na LINK. Podsećamo Vas da kompletan test možete pogledati u opciji TEST...
Renault Koleos - prve fotografije i info

Renault Koleos - prve fotografije i info

Kompanija Renault kao jedan od poslednjih velikih proizvođača automobila ulazi u SUV segment. Na platformi Qashqaija i sa mehanikom X-Traila napravljen je Renault Koleos, simpatičan kompaktni SUV, koji se na Azijskom tržištu već prodaje pod znakom Samsunga...
Testirali smo: Suzuki SX4 - foto album

Testirali smo: Suzuki SX4 - foto album

Fotografije snimljene prilikom testiranja modela Suzuki SX4 možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili klikom na LINK. Podsećamo Vas da naše najznačajinije utiske o testiranom automobilu možete pogledati u opciji TEST...
Subaru spreman za Ženevu!

Subaru spreman za Ženevu!

Kompanija Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), proizvođač automobila marke Subaru, juče je objavila svoje novine koje će biti predstavljene na 78. Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. Subaru u Ženevu stiže sa dve ključne novine: trećom generaciom modela Forester i prvim turbodizel agregatom koji će debitovati u modelima Legacy i Outback...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje