AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Na poziv Red Bulla, stunt svetski moto šampion, Christian Pfeiffer, posetio je Beograd, kao gost i promoter EYOF-a. Vozio je ispred hrama Sv. Save, u studentskom domu, po Karađorđevoj ulici, Kalemegdanu, Obilićevom vencu, trgu Republike, "silikonskoj dolini", ispred nekadašnjeg CK, ušću. Skroman, tih i miran, Pfeiffer nam u početku nije odavao utisak extreme vozača. Ali, kada je seo na motor, stvari su nam bile jasnije...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

I sam Travis Pastrana je rekao da je Chris najbolji u svojoj disciplini. Došao je svojim malim kampom sa prikolicom za motore i spavao na ATV Gravelu uz samu stazu za trening. To su iskoristili domaći bajkeri da treniraju i muče se na Chrisovim motorima. Normalno probali su trial prvi put. Nakon svojih akrobacija ostavio nas je zapanjene! Razmenio je kontakte sa domaćim vozacima, obećao da ce se vratiti...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

“Sachs 100”, na koji se popeo 1975. godine, morao je da bude spušten za njega: Christian Pfeiffer imao je samo pet godina kada je po prvi put uzjahao motocikl. Pet godina kasnije učestvovao je u svom prvom trajal takmičenju. S petnaest godina bio je nemački trajal šampion u juniorskoj konkurenciji, a sa osamnaest uspešno se nadmetao na nemačkom prvenstvu. U isto vreme završavao je srednju školu i pohađao časove flaute, klarineta i solfeđa. "Da nisam postao vozač kaskader, sada bih bio muzičar", kaže Kris. Ipak, odlučio je da muzika ostane hobi. Preselio se u Minhen da studira biologiju i sport. Na neki neki način, bio je to prvi korak na putu da postane profesionalni vozač, zato što je finansirao svoje studiranje učestvujući u programima slobodnog stila širom Nemačke. Njegovo senzacionalno izvođenje u minhenskoj olimpijskoj dvorani privuklo je pažnju medija, a to je dovelo do još zahtevnijih izvođenja. U dvadeset šestoj godini Kris je postao profesionalni “freestyler” (što ga, uzgred rečeno, nije sprečilo da završi celokupne studije).

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Chris nikada nije doživljavao vožnju kao lokalni sport, čak i kada je živeo od njega. Tokom prve godine profesionalnog angažmana završio je “Gilles Lalay Classic” ( najtežu terensku trku na svetu), i osvojio “Offroad Challenge” i “Red Bull Harescramble” u Ercbergu (u Austriji), jedno od najtežih enduro takmičenja, (na kojem je pobedio ponovo 1997). On, međutim, ima i neke interesantne ideje. Na primer: da postane prva osoba koja se popela na Via Tinu, 250 metara dugu stazu za uspinjanje, trećeg strepena težine, iznad jezera Garda. Nameravao je to da učini bez konopca i cipela za penjanje, već samo na motoru. Njegov prvi pokušaj propao je trideset metara pre kraja, zato što se u njegov karburator zaplelo rastinje, što ga je spasilo od pada. Drugi pokušaj bio je uspešan. Trećeg neće biti: "Litica i ja pokazali smo jedno drugom za šta smo sposobni."

Christian Pfeiffer posetio Beograd

1997. godine Christian Pfeiffer ušao je u Ginisovu Knjigu rekorda. Na motociklističkom Gran Priu u Nirbergringu preskočio je motorom preko trideset troje ljudi koji su ležali jedni uz druge. Učinio je to bez rampe. Dve godine kasnije, nesrećna kombinacija pokušaja da obori vlastiti rekord i kvara na kočnicama dovela ga je do bolnice, po prvi put u njegovoj profesionalnoj karijeri. Nakon skoka preko trideset petoro ljudi pri brzini od 50 km/h, Kris je udario u betonski zid. Posledice: slomljena jagodična kost, ručni zglob i čašica na kolenu. Kada mu je doktor savetovao da promeni sport, Kris je promenio doktora. Dok njegov oporavak u rehabilitacionom centru još nije bio primetan, Kris se tajno vratio treninzima na motoru. Godine 2000. pobedio je na takmičenju u Ercbergu po treći put. Četrvrti put ovde je pobedio 2004. Takav je povratak, naravno, veliki izvor inspiracije. Na primer: da bi naučio veštine brazilskih freestyler profesionalaca, kao što je AC Farias, gledao bi ih na DVD-u. Fajfer je pročavao Brazilce i počeo da vozi u njihovom stilu. Upoznao je AC Fariasa 2003. godine na “World Stunt Riding Championship” u Bechyhu u Češkoj Republici. Epilog: nosilac titule nije bio AC već CP! Nakon nekoliko prepravki na motoru, kao što je, recimo, skraćenje zadnjeg dela, ubrzo je dobio novi nadimak: “Mr. One O clock”. Nazvan je tako pošto je prvi demonstrirao vratolomiju pod nagibom od 110 stepeni! Niko nije proverio u udžbenicima fizike da li je to uopšte moguće. Goran Sarić - Automagazin

Počela proizvodnja Ford Kuge u Nemačkoj

Počela proizvodnja Ford Kuge u Nemačkoj

U proizvodnom pogonu kompanije Ford, u nemačkom gradu Saarlouis, u subotu, 27. februara, počela je proizvodnja novog cross-overa imena Kuga. Plan Forda je da, samo ove godine, u pomenutom proizvodnom pogonu proizvede 45 000 jedinica modela Kuga...
Nissan Europe - u januaru rekordna prodaja

Nissan Europe - u januaru rekordna prodaja

Kompanija Nissan Europe u januaru tekuće godine zabeležila je rekordnu prodaju od 50 542 automobila, što je za neverovatnih 71,9% više od prodaje u istom mesecu prethodne godine. Veliki uticaj na ovaj rekordan rast prodaje imali su novi modeli...
Porsche dizel je realnost

Porsche dizel je realnost

Nemački list "Automobilwoche" objavio je informaciju prema kojoj će Porsche u 2009. godini u svoju ponudu agregata uvrstiti V6 turbodizel motor snage 326 konjskih snaga. Motor će biti pozajmljen od Audija, a ugrađivaće se u SUV model Cayenne...
Renault kupio 25 % Avtovaza !

Renault kupio 25 % Avtovaza !

Francuska kompanija Renault kupila je udeo od 25% plus jednu deonicu u ruskoj automobilskoj kompaniji AvtoVAZ, za rekordnih 1,17 milijardi US dolara. To je najveća investicija u istoriji ruske automobilske industrije i jedna od najvećih investicija francuske kompanije u Rusiji uopšte...
Fiat 500 SS stiže u novembru

Fiat 500 SS stiže u novembru

O Fiatu 500 Abarth smo već pisali. Opremljen je agregatim snage 135 KS, što je za 850 kilograma težak automobil odličan rezultat. Ipak, za one kojima ni to neće biti dovoljno, u Torinu spremaju pravu malu "ljutu papričicu" sa oznakom Fiat 500 Super Sport, koja ne prednje točkove isporučuje čak 160 konjskih snaga.
Daimler vodeći u oblasti tehnologija baterija

Daimler vodeći u oblasti tehnologija baterija

Daimler AG je ostvario presudan prodor u oblasti tehnologije baterija. Automobiski proizvođač iz Stutgarta je prvi proizvođač na svetu koji je uspeo da prilagodi litijum-jonsku tehnologiju zahtevnim faktorima koji su neophodni za primenu u automobilskoj industriji. Do danas, tehnologija je korišćena prvenstveno u elektronici. Nova baterija će biti korišćena u serijskoj proizvodnji Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID početkom sledeće godine.
Peugeot 308 u Guinnessovoj knjizi rekorda !

Peugeot 308 u Guinnessovoj knjizi rekorda !

U Guinessovu knjigu rekorda jako je teško dospeti. Morate biti odlikaši, a Peugeot 308 1.6 HDi to jeste. Posle 25 dana putovanja po Australiji i prevaljenih 15 000 kilometara, bračni par John i Helen Taylor, vozeći Peugeot 308 1.6 HDi, zabeležili su svetski rekord u minimalnoj potrošnji goriva...
Volkswagen Scirocco - prve zvanične fotografije

Volkswagen Scirocco - prve zvanične fotografije

Volkswagen je još prilikom predstavljanja koncept automobila najavio serijsku proizvodnju, samo što se tada nije znalo koliko će serijski model ličiti na koncept. Sada možemo reći da je serijski Scirocco, koji će biti i zvanično predstavljen u Ženevi, zadržao veliku dozu agresivnosti i oštrine spoljnog izgleda...
BMW serije 3 - facelift po uzoru na kupe

BMW serije 3 - facelift po uzoru na kupe

BMW serije 3 već drugu godinu zaredom u svom segmentu važi za najprodavaniji model u Evropi. Međutim, stručnjaci u Minhenu ne sede skrštenih ruku, i uskoro na tržište stiže facelift izvedba popularne "trojke" koja bi prodajne rezultate trebala učiniti još atraktivnijim...
Rally Saudi Arabia 2025 - Sebastien Ogier
Slika nedelje