Najnovije vesti iz auto industrije
Audi RS6 Avant - 580 konja napred, 1660 litara pozadi
Objavljeno: 06.09.2007.
Od aprila 2008. godine sve fanove brenda Audi obradovaće tržišna premijera modela Audi RS6, jednog od najsnažnijih automobila u gami nemačkog proizvođača. Snaga supersportaša, korisni prostor dostavnjaka i praktičnost putničkog automobila. Sve to u jednom paketu. Bravo za Audi!
Ispod haube će disati novi desetocilidraš zapremine 5,2 litra sa direktnim ubrizgavanjem benzina u cilindar, FSI (Fuel Stratifed Injection), opremljen sa dva turbo punjača. Motor isporučuje čak 580 konjskih snaga, i Obrtni moment od 650 Nm. Obrtni moent dostiže svoj maksimum od 1.500 do 6.250 o/min, a kriva maksimalne snage najviša je od 6.250 do 6.700 o/min. I pored monstruozne snage, zahvaljujući pogonu na sve točkove, Audi RS6 ubrzava iz mesta do stotke za 4,6 sekundi, a do 200 km/h potrebno mu je samo 14,9 s. Maksimalna brzina elektronski je ograničena na 250 km/h, iako bi ovaj medveđe snažan putnički karavan mogao bez problema da dostigne cifru od 320 km/h.

Ipak, da nije reč o pravom rasnom super sportskom automobilu govori nam podatak da Audi RS6 teži velikih, 2025 kilograma, što znači da na 1 konjsku snagu odlazi 3,5 kilograma mase. Tiptronic automatski menjač Obrtni moment prenosi na sve točkove. Enterijer vozila je u duhu "Made in Audi". Aluminijum, detalji od ugljeničnih vlakana, koža i Alcantra su materijali koji preovađuju. Audi RS6 vozi se na felnama prečnika 19 inča, a uz doplatu mogu se dobiti i 20" točkovi. Ovako snažan (ali i težak) automobil mora imati i snažne kočnice: Audi je na RS6 koristio keramičke diskove prečnika 460 mm napred i 356 mm pozadi.
Naravno, ne možemo a da ne pomenemo prtljažni prostor, jer Audi RS6 Avant je karavan autombil (Iako mu to neće biti od primarnog značaja, bar u ovom slučaju). Audi RS6 Avant raspolaže sa 580 litara prtljažnog prostora, koji se obaranjem sedišta povećava na 1.660 litara.
Audi RS6 javnosti će biti predstavljen na predstojećem sajmu automobila u Frankfurtu.
Goran Sarić - Automagazin
Kompanija BMW oduvek je važila za najkonzistentnijeg proizvođača automobila, kada je u pitanju sistem označavanja svojih modela. Podsetimo, BMW koristi tri cifre, od koje prva pokazuje veličinu automobila, a druge dve brojke označavaju zapreminu motora. Ipak, mnogo puta oznaka za zapreminu motora nije odgovarala stvarnoj zapremini motora. Sada nam BMW najavljuje i potpuno nov način označavanja modela...
Kao što smo već najavili, kompanija Volkswagen u Ženevu stiže sa studijom Hybridnog modela Golf, opremljenog trocilindričnim turbodizel motorom, 1.2 TDI, koji razvija snagu od 75 KS i Obrtni moment od 190 Nm. Ovaj motor dopunjen je sa elektromotrom i baterijom...
U proizvodnom pogonu kompanije Ford, u nemačkom gradu Saarlouis, u subotu, 27. februara, počela je proizvodnja novog cross-overa imena Kuga. Plan Forda je da, samo ove godine, u pomenutom proizvodnom pogonu proizvede 45 000 jedinica modela Kuga...
Kompanija Nissan Europe u januaru tekuće godine zabeležila je rekordnu prodaju od 50 542 automobila, što je za neverovatnih 71,9% više od prodaje u istom mesecu prethodne godine. Veliki uticaj na ovaj rekordan rast prodaje imali su novi modeli...
Nemački list "Automobilwoche" objavio je informaciju prema kojoj će Porsche u 2009. godini u svoju ponudu agregata uvrstiti V6 turbodizel motor snage 326 konjskih snaga. Motor će biti pozajmljen od Audija, a ugrađivaće se u SUV model Cayenne...
Francuska kompanija Renault kupila je udeo od 25% plus jednu deonicu u ruskoj automobilskoj kompaniji AvtoVAZ, za rekordnih 1,17 milijardi US dolara. To je najveća investicija u istoriji ruske automobilske industrije i jedna od najvećih investicija francuske kompanije u Rusiji uopšte...
O Fiatu 500 Abarth smo već pisali. Opremljen je agregatim snage 135 KS, što je za 850 kilograma težak automobil odličan rezultat. Ipak, za one kojima ni to neće biti dovoljno, u Torinu spremaju pravu malu "ljutu papričicu" sa oznakom Fiat 500 Super Sport, koja ne prednje točkove isporučuje čak 160 konjskih snaga.
Daimler AG je ostvario presudan prodor u oblasti tehnologije baterija. Automobiski proizvođač iz Stutgarta je prvi proizvođač na svetu koji je uspeo da prilagodi litijum-jonsku tehnologiju zahtevnim faktorima koji su neophodni za primenu u automobilskoj industriji. Do danas, tehnologija je korišćena prvenstveno u elektronici. Nova baterija će biti korišćena u serijskoj proizvodnji Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID početkom sledeće godine.
U Guinessovu knjigu rekorda jako je teško dospeti. Morate biti odlikaši, a Peugeot 308 1.6 HDi to jeste. Posle 25 dana putovanja po Australiji i prevaljenih 15 000 kilometara, bračni par John i Helen Taylor, vozeći Peugeot 308 1.6 HDi, zabeležili su svetski rekord u minimalnoj potrošnji goriva...