AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Na sajmu automobila u Frankfurtu 2007 Ford Evropa će ponuditi svojim kupcima alternativu ultra niske emisije CO2 za pojedine modele prilikom predstavljanja nove serije Ford ECOnetic modela. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km...

Ti automobili će koristiti kombinaciju najnovijih common-rail dizel motora zajedno sa drugim pažljivo odabranim karakteristikama dizajniranim da smanje CO2 emisije na apsolutni minimum. Prvi koji će biti predstavljen do kraja 2007. će biti Ford Focus ECOnetic, koji obećava da će ostvariti nivo emisije od svega 115g/km CO2 u okviru motora konvencionalne tehnologije što predstavlja vodeći rezultat u njegovoj klasi. "Iako su svi naši sadašnji evropski modeli već veoma konkurentni u domenu emisija CO2, znamo da sve veći broj kupaca automobila traže najnižu moguću emisiju kao ključni motiv za izbor pri kupovini, i da se na tržištu nalazi sve veći broj serija takvih vozila koje mogu da biraju", rekao je Džon Fleming, Predsednik i Generalni direktor Ford Evrope. "Predstavljajući specifične modele sa posvećenom Ford ECOnetic oznakom, koji dostižu ultra niske CO2 rezultate, ponudićemo jasnu alternativu onim kupcima koji prioritet daju performansama niskih emisija prilikom odlučivanja o kupovini. Izabrali smo naziv Ford ECOnetic zato što povezuje ekološki naprednu tehnologiju sa našom filozofijom kinetičkog dizajna 'energije u pokretu' kako za kvalitet vožnje tako i za emotivni stajling. Iznad svega, to garantuje našim kupcima da ovi modeli neće žrtvovati bilo koje kvalitete dinamike vožnje koje su navikli da očekuju od Forda, iako je prioritet usmeren ka dostizanju ultra niske emisije." - dodao je Fleming. Ford Focus ECOnetic će biti pušten u prodaju početkom 2008., i demonstriraće činjenicu da se veoma povoljni nivoi potrošnje goriva i znatno smanjene emisije CO2 mogu dostići uz korišćenje konvencionalnih tehnologija vožnje, zajedno sa pametnom kombinacijom individualnih mera koje štede gorivo. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km. "Izazov za tim inženjera je bio da omogući maksimalno smanjivanje CO2 uz upotrebu dostupnih tehnologija po pristupačnoj ceni", rekao je Gunar Herman, Fordov Direktor linije proizvodnje vozila za srednje automobile. "Proizvod ovog detaljnog rada je rezultat koji prednjači u svojoj klasi vozila sa najmodernijom konvencionalnom tehnologijom motora, koji je doneo i neka korisna saznanja koja ćemo takođe moći da primenimo na sve dizel modele iz Focus serije u narednom periodu." Polazna tačka za postizanje tih rezultata je bilo smanjivanje otpora pri vožnji i poboljšanja aerodinamičnosti. Spuštanjem vozila, dodavanjem aerodinamičnog paketa i korišćenjem 195/65R15 pneumatika dostiže se veoma dobar koeficijent otpora vazduha (cd) od 0.31. Dodatna mera smanjivanja otpora pri vožnji koja se takođe prvi put koristi u modelu Ford Focus ECOnetic je uvođenje ulja za menjač niske viskoznosti koje je razvio Fordov partner za gorivo BP. Prilikom testiranja, prednosti koje su proizašle iz efikasnosti su bile toliko značajne da će ovo novo BP ulje za menjač biti uvedeno i u ostala Ford vozila iz C i CD segmenata. Ford Evropa je vođa u Flexifuel tehnologiji, koja koristi regenerativne izvore energije koji se proizvode iz obnovljive biomase. Ford Focus i Ford C-MAX već imaju i Flexifuel modele koji mogu da koriste gorivo bioetanol E85 (mešavinu od 85% bioetanola i 15% benzina), ili benzin, ili bilo koju mešavinu oba goriva u jednom rezervoaru, kao alternativu konvencionalnoj tehnologiji koja koristi samo benzin. Kombinovana upotreba bioetanola kao goriva i Fordove Flexifuel tehnologije može da smanji ukupan životni vek CO2 (staklena bašta) emisije za između 30 do 80 posto, ne kompromitujući pri tom performanse i kvalitet vožnje. Od početka 2008., Flexifuel verzije novog Mondeo, Ford Galaxy i Ford S-MAX će takođe biti dostupne na tržištu, čineći Ford jednom od najširih serija Flexifuel vozila koja su dostupna u Evropi. Na nekim evropskim tržištima, Ford takođe nudi odabrane modele koji su konvertovani da koriste LPG (tečni naftni gas) i CNG (komprimovani prirodni gas). Ovi modeli se mogu naći u zemljama poput Nemačke i Austrije, gde postoji infrastruktura koja može da pruži podršku kupcima koji se opredele za ovu opciju. "Za koji god model da se opredele naši kupci – Ford ECOnetic, Flexifuel, LPG ili CNG – garantujemo im pristupačne cene, praktične tehnologije sa niskim CO2 emisijama koji će takođe zadržati naše jedinstvene kvalitete odlične dinamike vožnje i pouzdanosti tokom veka trajanja vozila", rekao je Fleming."U bliskoj budućnosti nije na vidiku jedinstveno rešenje koje će rešiti sve probleme i kojim bi se kretanje učinilo održivim, ali Ford je posvećen daljem radu na portfoliu ekološki naprednijih vozila i tehnologija da bi se taj zalet održao. Ford ECOnetic serija nas vodi još korak dalje na tom putu, i učiniće naš portfolio još širim", dodao je on. Dodatne informacije o Ford ECOnetic seriji će biti dostupne u septembru 2007. na sajmu automobila u Frankfurtu, ali prvo vozilo koje će od toga imati koristi, biće najpopularniji model kompanije – Ford Focus. Goran Sarić - Automagazin

Mercedes Benz CLC - mali coupe je tu

Mercedes Benz CLC - mali coupe je tu

Model Mercedes-Benz Sports Coupe bio je označen kao jedna od karoserijskih izvedbi popularne C klase. Preko 70% vlasnika modela Sports Coupe nikada pre nisu posedovali automobil sa trokrakom zvezdom na haubi i zato nam model Mercedes-Benz CLC, čije fitografije su nedavno predstavljene, dolazi kao predstavnik samostalne linije modela...
Opel Meriva Concept - premijera u Ženevi

Opel Meriva Concept - premijera u Ženevi

Svaki peti Opel koji se danas proda u Evropi, ima karoseriju MPV (Multi Purpose Vehicle). Iako 144 000 Opel Meriva, prodatih prošle godine u Evropi, ne naznačavaju činjenicu da ovaj Opelov MPV model ulazi u svoju petu godinu života, druga generacija Merive počinje polako da se otkriva...
Lancia Delta - prve oficijalne fotke

Lancia Delta - prve oficijalne fotke

Kompanija Lancia uskoro će proširiti paletu svojih modela. Već u junu mesecu na tržištu bi se mogla pojaviti nova verzija proslavljenog modela Delta, a svoju premijeru pred svetskom javnosti nova Delta mogla bi imati na predstojećem sajmu automobila u Ženevi...
Toyota Celica se vraća sa Turbom i 4x4

Toyota Celica se vraća sa Turbom i 4x4

Svi vrlo dobro znamo da je Celica automobil koji pruža odličnu dinamiku u vožnji i puno zabave. Prema informacijama koje stižu iz Japana, Toyota razvija novu generaciju modela Celica, koja će biti plod saradnje kompanija Subaru i Toyota (Toyota je prošle godine kupila veliki procenat akcija Subarua), a na tržištu bi se mogla pojaviti već sledeće godine...
Ispržite pljeskavicu u auspuhu

Ispržite pljeskavicu u auspuhu

Nalazite se u automobilu daleko od grada, a jako želite da pojedete hamburger. Uskoro, to i neće biti veliki problem, jer ćete meso pripremljeno za pljeskavisu moći da ispržite u posebnom nastavku za auspuh na vašem automobilu. Smisao za humor ili ?
Ford Mondeo - Automobil godine u Srbiji za 2008.

Ford Mondeo - Automobil godine u Srbiji za 2008.

Sinoć je u Kristalnoj dvorani hotela Hayatt Regency održana svečana dodela priznanja "Automobil godine Srbije 2008". Podsetimo, u tradicionalnoj akciji Asocijacije automobilskih novinara Srbije (AANS), a pod pokroviteljstvom Auto Moto Saveza Srbije (AMSS), za "Automobil godine 2008" proglađen je Ford Mondeo. U ime kompanija Grand Motors i Ford, ovo prestižno priznanje primio je gospodin Stanko Radić, generalni direktor kompanije Grand Motors...
Audi priprema odgovor na Mercedes CLS

Audi priprema odgovor na Mercedes CLS

U kompaniji Audi ubrzano pripremaju budućeg konkurenta Mercedesovom popularnom modelu CLS i dolazećem BMW-u CS. Audi A7 predstavljaće Audijev odgovor na sve popularniji segment željno očekivanih coupeovskih limuzina, o kome sve više razmišljaju evropski proizvođači...
Hyundai H-1 - nova generacija stiže u Evropu !

Hyundai H-1 - nova generacija stiže u Evropu !

Još prošle godine, na domaćem tržištu kompanija Hyundai predstavila je novu generaciju lakog dostavnog modela sa oznakom H-1. Prema poslednjim informacijama ovaj atraktivni i popularni automobil uskoro bi mogao biti predstavljen i na tržištu Evrope...
Renault Twingo RS - premijera u Ženevi

Renault Twingo RS - premijera u Ženevi

Prilikom prezentacije svog novog Formula 1 bolida, kompanija Renault je prvo predstavila novi Renault Twingo RS. Nabrušenu uzvedbu modela Twingo RS javnost će prvi put imati priliku da vidi na predstojećem sajmu automobila u Ženevi...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje