AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Na sajmu automobila u Frankfurtu 2007 Ford Evropa će ponuditi svojim kupcima alternativu ultra niske emisije CO2 za pojedine modele prilikom predstavljanja nove serije Ford ECOnetic modela. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km...

Ti automobili će koristiti kombinaciju najnovijih common-rail dizel motora zajedno sa drugim pažljivo odabranim karakteristikama dizajniranim da smanje CO2 emisije na apsolutni minimum. Prvi koji će biti predstavljen do kraja 2007. će biti Ford Focus ECOnetic, koji obećava da će ostvariti nivo emisije od svega 115g/km CO2 u okviru motora konvencionalne tehnologije što predstavlja vodeći rezultat u njegovoj klasi. "Iako su svi naši sadašnji evropski modeli već veoma konkurentni u domenu emisija CO2, znamo da sve veći broj kupaca automobila traže najnižu moguću emisiju kao ključni motiv za izbor pri kupovini, i da se na tržištu nalazi sve veći broj serija takvih vozila koje mogu da biraju", rekao je Džon Fleming, Predsednik i Generalni direktor Ford Evrope. "Predstavljajući specifične modele sa posvećenom Ford ECOnetic oznakom, koji dostižu ultra niske CO2 rezultate, ponudićemo jasnu alternativu onim kupcima koji prioritet daju performansama niskih emisija prilikom odlučivanja o kupovini. Izabrali smo naziv Ford ECOnetic zato što povezuje ekološki naprednu tehnologiju sa našom filozofijom kinetičkog dizajna 'energije u pokretu' kako za kvalitet vožnje tako i za emotivni stajling. Iznad svega, to garantuje našim kupcima da ovi modeli neće žrtvovati bilo koje kvalitete dinamike vožnje koje su navikli da očekuju od Forda, iako je prioritet usmeren ka dostizanju ultra niske emisije." - dodao je Fleming. Ford Focus ECOnetic će biti pušten u prodaju početkom 2008., i demonstriraće činjenicu da se veoma povoljni nivoi potrošnje goriva i znatno smanjene emisije CO2 mogu dostići uz korišćenje konvencionalnih tehnologija vožnje, zajedno sa pametnom kombinacijom individualnih mera koje štede gorivo. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km. "Izazov za tim inženjera je bio da omogući maksimalno smanjivanje CO2 uz upotrebu dostupnih tehnologija po pristupačnoj ceni", rekao je Gunar Herman, Fordov Direktor linije proizvodnje vozila za srednje automobile. "Proizvod ovog detaljnog rada je rezultat koji prednjači u svojoj klasi vozila sa najmodernijom konvencionalnom tehnologijom motora, koji je doneo i neka korisna saznanja koja ćemo takođe moći da primenimo na sve dizel modele iz Focus serije u narednom periodu." Polazna tačka za postizanje tih rezultata je bilo smanjivanje otpora pri vožnji i poboljšanja aerodinamičnosti. Spuštanjem vozila, dodavanjem aerodinamičnog paketa i korišćenjem 195/65R15 pneumatika dostiže se veoma dobar koeficijent otpora vazduha (cd) od 0.31. Dodatna mera smanjivanja otpora pri vožnji koja se takođe prvi put koristi u modelu Ford Focus ECOnetic je uvođenje ulja za menjač niske viskoznosti koje je razvio Fordov partner za gorivo BP. Prilikom testiranja, prednosti koje su proizašle iz efikasnosti su bile toliko značajne da će ovo novo BP ulje za menjač biti uvedeno i u ostala Ford vozila iz C i CD segmenata. Ford Evropa je vođa u Flexifuel tehnologiji, koja koristi regenerativne izvore energije koji se proizvode iz obnovljive biomase. Ford Focus i Ford C-MAX već imaju i Flexifuel modele koji mogu da koriste gorivo bioetanol E85 (mešavinu od 85% bioetanola i 15% benzina), ili benzin, ili bilo koju mešavinu oba goriva u jednom rezervoaru, kao alternativu konvencionalnoj tehnologiji koja koristi samo benzin. Kombinovana upotreba bioetanola kao goriva i Fordove Flexifuel tehnologije može da smanji ukupan životni vek CO2 (staklena bašta) emisije za između 30 do 80 posto, ne kompromitujući pri tom performanse i kvalitet vožnje. Od početka 2008., Flexifuel verzije novog Mondeo, Ford Galaxy i Ford S-MAX će takođe biti dostupne na tržištu, čineći Ford jednom od najširih serija Flexifuel vozila koja su dostupna u Evropi. Na nekim evropskim tržištima, Ford takođe nudi odabrane modele koji su konvertovani da koriste LPG (tečni naftni gas) i CNG (komprimovani prirodni gas). Ovi modeli se mogu naći u zemljama poput Nemačke i Austrije, gde postoji infrastruktura koja može da pruži podršku kupcima koji se opredele za ovu opciju. "Za koji god model da se opredele naši kupci – Ford ECOnetic, Flexifuel, LPG ili CNG – garantujemo im pristupačne cene, praktične tehnologije sa niskim CO2 emisijama koji će takođe zadržati naše jedinstvene kvalitete odlične dinamike vožnje i pouzdanosti tokom veka trajanja vozila", rekao je Fleming."U bliskoj budućnosti nije na vidiku jedinstveno rešenje koje će rešiti sve probleme i kojim bi se kretanje učinilo održivim, ali Ford je posvećen daljem radu na portfoliu ekološki naprednijih vozila i tehnologija da bi se taj zalet održao. Ford ECOnetic serija nas vodi još korak dalje na tom putu, i učiniće naš portfolio još širim", dodao je on. Dodatne informacije o Ford ECOnetic seriji će biti dostupne u septembru 2007. na sajmu automobila u Frankfurtu, ali prvo vozilo koje će od toga imati koristi, biće najpopularniji model kompanije – Ford Focus. Goran Sarić - Automagazin

Suzuki Kizashi - japanski atak na srednju klasu

Suzuki Kizashi - japanski atak na srednju klasu

Mesec dana pre početka sajma automobila u Frankfurtu japanska kompanija Suzuki najavila je svoj veliki ulazak u srednju klasu. Koncept Suzuki Kizashi, koji je juče predstavljen u Frankfurtu, konačno nam to i dokazuje, a serijski Suzuki srednje klase očekuje se početkom 2010. godine. "Žive" fotke iz Frakfurta nalaze se u GALERIJI...
Sajam automobila u Frankfurtu - Predstavljen Jaguar XF

Sajam automobila u Frankfurtu - Predstavljen Jaguar XF

Kompanija Jaguar u Frankfurtu je predstavila četvorovratni kupe, model XF koji veoma uspešno kombinuje stil i dinamiku sportskog autombila, i ponudu prostora i finkcionalnost luksuzne limuzine. Već na prvi pogled naslućujemo da model XF predstavlja početak nove ere za marku Jaguar. Nove fotke iz Frankfurta u GALERIJI..
Sajam automobila u Frankfurtu - Toyota iQ

Sajam automobila u Frankfurtu - Toyota iQ

Kompanija Toyota na sajmu automobila u Frankfurtu slavi desetogodišnjicu svojih hibridnih pogona i predstavlja novine kod modela Yaris, RAV4, Land Cruiser. Ipak, najveću znatiželju predstavnika "sedme sile" privukao je model iQ...
Sajam automobila u Frankfurtu - Mazda 5 Facelift

Sajam automobila u Frankfurtu - Mazda 5 Facelift

Glavne zvezde kompanije Mazda na sajmu automobila u Frankfurtu svakako su nova generacija Mazde 6 i nova Mazda 2. Ali, to nisu jedine novine u ponudi ovog japanskog proizvođača. Za Mazdu 5 pripremljen je kvalitetan facelift...
Auto Show Frankfurt - Škoda Fabia Scout - žive fotke

Auto Show Frankfurt - Škoda Fabia Scout - žive fotke

Na sajmu automobila u Frankfurtu juče je otkrivena Škoda Fabia Scout, koja predstavlja varijaciju standardne karavan izvedbe na temu terenskog automobila za svaki dan. Veliki štitinici na krajevima automobila, povećan klirens i detalji tipični za SUV, daju Fabiji Scout novi karakter...
Sajam automobila u Frankfurtu - Dacia Logan Pickup

Sajam automobila u Frankfurtu - Dacia Logan Pickup

2004. godine lansiranjem modela Logan počela je nova era u istoriji rumunske kompanije Dacia. Dve godine kasnije predstavljen je model Logan MCV, karavan izvedba koja je sposobna da primi sedam putnika. Poslednji član porodice Logan je model Pickup...
Frankfurt - Volkswagen UP! - povratak korenima

Frankfurt - Volkswagen UP! - povratak korenima

Kompanija Volkswagen se vraća svojim korenima i na sajmu automobila u Frankfurtu predstaviće koncept automobila imena UP!, koji ima pogon na zadnje točkove i agregat postavljen pozadi. Volkswagen UP! predstavlja viziju gradskog automobila, čija budućnost je sve izvesnija...
Sajam u Frankfurtu - predstavljen redizajnirani Ford Focus

Sajam u Frankfurtu - predstavljen redizajnirani Ford Focus

Posle tri godine od uvođenja na tržište, kompanija Ford je odlučila da zategne bore modelu Focus. Modernizovan izgled koji sledi najnoviji dizajnerski smer evropskog Forda, kinetički dizajn i menjač sa dve lamele, osnovne su promene na osveženom Focusu...
Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje