AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Hyundai RWD Coupe - prve skice

Hyundai RWD Coupe - prve skice

Pred nama je prva oficijelna skica novog Hyundai sportskog coupea sa pogonom na zadnje točkove. Novi automobil trebao bi zameniti sadašnji model Coupe, a novina će biti novi V8 agregat pod haubom...
Saab Turbo X spreman za Frankfurt

Saab Turbo X spreman za Frankfurt

Kompanija Saab će nastupiti na predstojećem sajmu automobila u Frankfutru u stilu filma "Povratak u budućnost". Naime, švedski proizvođač automobila slavi 30 godina svoje vodeće uloge uvođenja turbo punjača modelom Saab Turbo X.
Renault Clio III karavan stiže u Frankfurt

Renault Clio III karavan stiže u Frankfurt

Kompanija Renault će na predstojećem sajmu automobila u Frankfurtu predstaviti svetsku premijeru karavan izvedbe modela Clio treće generacije. Na fotografijama se vidi da je oblik karoserije Clio karavana sličan prototipu Clio Grand Tour Concept prikazanom na sajmu u Ženevi...
Toyota Motor Europe beleži rast prodaje

Toyota Motor Europe beleži rast prodaje

U periodu januar-jun kompanija Toyota proizvela je 415.152 automobila, 444.736 motora i 294.993 menjača u svojim fabrikama koje se nalaze u Engleskoj, Francuskoj, Turskoj, Poljskoj i Češkoj. Ukupno, u prvoj polovini tekuće godine Toyota je prodala 661.753 vozila, što je povećanje od 14 % u odnosu na isti period prethodne godine...
Fiat Minicargo - prve fotografije

Fiat Minicargo - prve fotografije

Kompaniji Fiat nije pošlo za rukom da sakrije dolazak novog malog dostavnog automobila trenutnog imena Minicargo. Iz Fiata ističu da se ne radi o nasledniku modela Doblo, već o novorazvijenom automobilu, koji predstavlja plod saradnje Fiata i grupacije PSA...
Audi A8 - Facelift i novi motor

Audi A8 - Facelift i novi motor

Kompanija Audi za dalji boj sa luksuznom konkurencijom pripremila je mali facelift modela A8. Extremne promene još uvek nisu potrebne i Audi se odlučio za decentnu modernizaciju svoje najluksuznije limuzine. Najveća promena na karoseriji je nova maska motora, pozadi najveća novost su LED svetla, a prestižnom dizajnu doprinosi i novi oblik felni...
BMW gubi bitku oko slova M

BMW gubi bitku oko slova M

Kanadski sud nedavno je odlučio da slovo M ne pripada kompaniji BMW za označavanje jedinstvenih sportskih modela. Savezni sud u Kanadi izjasnio se da pomenuta slovna oznaka pripada kompaniji Infinity, luksuznom brendu Nissana, a BMW-u je ostalo da se žali Vrhovnom sudu za povredu intelektualnog vlasništva...
Mercedes-Benz C karavan - bez maske

Mercedes-Benz C karavan - bez maske

Iako će produkcijska verzija nove C klase karavan biti predstavljena na dolazećem sajmu auotomobila u Frankfurtu, špijunskim fotografima uspelo je da snime pomenuti model bez uobičajene zaštitne maske...
Peugeot sponzor ragbi prvenstva sveta

Peugeot sponzor ragbi prvenstva sveta

Kompanija Peugeot postala je oficijelni partner Prvenstva Sveta u ragbiju 2007, koje traje od 7. septembra do 20. oktobra u Francuskoj, Škotskoj i Welsu. Kompanija Peugeot kao oficijelni partner imaće tu čast da bude zvaničnan automobil ovog prvenstva...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje