Najnovije vesti iz auto industrije
Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?
Objavljeno: 05.02.2007.
Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF.
Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača.
Goran Sarić - Automagazin
Kompanija BMW oduvek je važila za najkonzistentnijeg proizvođača automobila, kada je u pitanju sistem označavanja svojih modela. Podsetimo, BMW koristi tri cifre, od koje prva pokazuje veličinu automobila, a druge dve brojke označavaju zapreminu motora. Ipak, mnogo puta oznaka za zapreminu motora nije odgovarala stvarnoj zapremini motora. Sada nam BMW najavljuje i potpuno nov način označavanja modela...
Kao što smo već najavili, kompanija Volkswagen u Ženevu stiže sa studijom Hybridnog modela Golf, opremljenog trocilindričnim turbodizel motorom, 1.2 TDI, koji razvija snagu od 75 KS i Obrtni moment od 190 Nm. Ovaj motor dopunjen je sa elektromotrom i baterijom...
U proizvodnom pogonu kompanije Ford, u nemačkom gradu Saarlouis, u subotu, 27. februara, počela je proizvodnja novog cross-overa imena Kuga. Plan Forda je da, samo ove godine, u pomenutom proizvodnom pogonu proizvede 45 000 jedinica modela Kuga...
Kompanija Nissan Europe u januaru tekuće godine zabeležila je rekordnu prodaju od 50 542 automobila, što je za neverovatnih 71,9% više od prodaje u istom mesecu prethodne godine. Veliki uticaj na ovaj rekordan rast prodaje imali su novi modeli...
Nemački list "Automobilwoche" objavio je informaciju prema kojoj će Porsche u 2009. godini u svoju ponudu agregata uvrstiti V6 turbodizel motor snage 326 konjskih snaga. Motor će biti pozajmljen od Audija, a ugrađivaće se u SUV model Cayenne...
Francuska kompanija Renault kupila je udeo od 25% plus jednu deonicu u ruskoj automobilskoj kompaniji AvtoVAZ, za rekordnih 1,17 milijardi US dolara. To je najveća investicija u istoriji ruske automobilske industrije i jedna od najvećih investicija francuske kompanije u Rusiji uopšte...
O Fiatu 500 Abarth smo već pisali. Opremljen je agregatim snage 135 KS, što je za 850 kilograma težak automobil odličan rezultat. Ipak, za one kojima ni to neće biti dovoljno, u Torinu spremaju pravu malu "ljutu papričicu" sa oznakom Fiat 500 Super Sport, koja ne prednje točkove isporučuje čak 160 konjskih snaga.
Daimler AG je ostvario presudan prodor u oblasti tehnologije baterija. Automobiski proizvođač iz Stutgarta je prvi proizvođač na svetu koji je uspeo da prilagodi litijum-jonsku tehnologiju zahtevnim faktorima koji su neophodni za primenu u automobilskoj industriji. Do danas, tehnologija je korišćena prvenstveno u elektronici. Nova baterija će biti korišćena u serijskoj proizvodnji Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID početkom sledeće godine.
U Guinessovu knjigu rekorda jako je teško dospeti. Morate biti odlikaši, a Peugeot 308 1.6 HDi to jeste. Posle 25 dana putovanja po Australiji i prevaljenih 15 000 kilometara, bračni par John i Helen Taylor, vozeći Peugeot 308 1.6 HDi, zabeležili su svetski rekord u minimalnoj potrošnji goriva...