AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Mercedes-Benz E klasa - špijunske fotografije

Mercedes-Benz E klasa - špijunske fotografije

Još se nije slegla prašina koju su podigli predstavljeni noviteti u Ženevi, a špijunski fotografi uspeli su da snime testiranje nove generacije E klase, koja će nositi fabričku kodnu oznaku W 212. Ovoga puta, automobil je zamaskiran daleko skromnije, i možemo primetiti da će nova E klasa imati stilističke elemente nove C klase...
Sajam automobila u Ženevi - Hyundai HED-5

Sajam automobila u Ženevi - Hyundai HED-5

Kompanija Hyundai na sajmu automobila u Ženevi predstavila je koncept imena HED-5. Jedan od glavnih aspekata, koji su sledili inženjeri prilikom razvoja modela HED-5, jeste ekološki aspekt. Prototip HED-5 jeste model koji prima 6 putnika, na kojem Hyundai testira nove materijale i tehnologije. Sasvim novi materijali i tehnologije izrade modela HED-5 jesu plod saradnje sa kompanijama kao što su Keiper, Bayer AG i LG Elektronics...
Ženeva 2008 - Renault Megane Coupe Concept

Ženeva 2008 - Renault Megane Coupe Concept

Kompanija Renault na sajmu automobila u Ženevi predstavila je novi koncept pod nazivom Megane Coupe Concept, koji bi mogao predstavljati dolazak nove generacije modela Megane. Vozilo sa krajnje futurističkim dizajnom meri 451,4 cm dužine, 190,8 cm širine i 137,1 cm visine, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 274,9 centimetara...
Sajam automobila u Ženevi - Hostese

Sajam automobila u Ženevi - Hostese

Devojke na sajmovima automobila već su navikle na snimatelje. Blicevi sevaju stalno, a one rado poziraju uz automobile, nadajući se da će im dobra fotografija biti najbolja preporuka za neki dalji angažman. Kako izgledaju hostese na sajmu automobila u Ženevi možemo pogledati u galeriji Automagazin portala ili klikom na LINK...
Toyota na BG CAR SHOW 02

Toyota na BG CAR SHOW 02

Štand TOYOTE na ovogodišnjem „BG Car Show 02” nalaziće se u Hali 1 beogradskog sajma. Kao izlagač, TOYOTA SRBIJA će sa svim svojim partnerima iz Beograda - TOYOTA CENTAR, MAG AUTO i MIJALJEVIĆ prikazati 11 automobila. Izdvajamo prvo sajamsko izlaganje u našoj zemlji ekskluzivnog TOYOTA modela Land Cruiser V8...
Alfa Romeo Furiosa - špijunske fotografije

Alfa Romeo Furiosa - špijunske fotografije

U bliskoj budućnosti kompanija Alfa Romeo obnoviće svoj kompletan portfolio, a većina automobilskoh analitičara očekuje povratak ka trdicionalnom. Jedan od najinteresantnijih modela koji će Alfa predstaviti jeste model Furiosa, atraktivni hatcback sa dvoja vrata...
Grand Motors - sajamski popusti veći od 3000 Evra !

Grand Motors - sajamski popusti veći od 3000 Evra !

U vreme sajamske manifestacije BG CAR SHOW 02 i u naredne dve sedmice – do 31. marta Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila, odobrava značajne popuste za sve modele koji su na zalihama. Tako se Fiesta, u zavisnosti od verzije, može kupiti uz popuste od 1.570 do 2.330 evra u dinarskoj protivvrednosti...
Sajam  automobila u Ženevi - BMW M3 Cabrio

Sajam automobila u Ženevi - BMW M3 Cabrio

Kompanija BMW Group na sajmu automobila u Ženevi predstavila je novi BMW M3 Cabrio, uz koji pravu senzaciju predstavlja i novi menjač sa dve lamele, opremljen sistemom Drivelogic. Podsetimo, ovo je treći član prodice BMW M3, posle predstavljenih M3 Coupe i M3 sedan verzija...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje