AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Nova Mazda 6 - špijunske fotografije

Nova Mazda 6 - špijunske fotografije

Špijunskim fotografima uspelo je da snime novu generaciju Mazde 6 na testiranju u Skandinaviji. Nova Mazda 6 na tržište stiže početkom sledeće godine, a deliće platformu novog Ford Mondea, koja će se koristiti i na novom Jaguar X Type-u i Volvu S60...
Mercedes C Bluetec - prvi Euro VI dizel

Mercedes C Bluetec - prvi Euro VI dizel

Nemačka kompanija Mercedes-Benz u Ženevi će predstaviti koncept nove generacije C klase, koja će biti opremljena najmodernijom BLUETEC tehnologijom, koja minimalizuje emisiju štetnih gasova. Nova C klasa opremljena C 220 CDI agregatom zadovoljava normu Euro VI, koja stupa na snagu 2015. godine...
Mercedes C klasa karavan - Špijunske fotke

Mercedes C klasa karavan - Špijunske fotke

Švedska je ove godine jako popularna kada su testovi automobila u pitanju. Svet još nije navikao na izgled nove generacije Mercedes C klase, a kompanija iz Stuttgarta u Švedskoj vredno testira model C-class Estate (karavan)...
Ferrari zaradi 32.000 eura po automobilu

Ferrari zaradi 32.000 eura po automobilu

Protekle sedmice objavljeni su finansijski rezultati kompanije Ferrari za 2006. godinu. Zarada "propetog konjića" u 2006. godini porasla je za značajnih 16,6% u odnosu na 2005. godinu. Ferrari je na svakom od 5671 prodatom automobilu u proseku zaradio 32.000 eura...
Fiat 500 stiže u julu!

Fiat 500 stiže u julu!

Iako je planirano predstavljanje za septembar ove godine, mali simpatični Fiat 500, mogao bi svetlost dana ugledati i ranije. Naime, Sergio Marchione, direktor Fiata, potvrdio je informaciju da je predstavljanje modela Fiat 500 pomereno za jul mesec...
Maserati GT - Veliki povratak GranTurisma

Maserati GT - Veliki povratak GranTurisma

Maseratijevi kupei uvek su bili više od pukih sportaša - reč je o pravim gran turismo automobilima koji imaju poseban izgled i sposobnosti za prijatna i duga putovanja. Upravo takav je novi GT. Maserati će u Ženevi predstaviti novu generaciju kupea GT...
Sebastien Ogier - Rallye Monte Carlo 2023
Slika nedelje