AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Na sajmu automobila u Frankfurtu 2007 Ford Evropa će ponuditi svojim kupcima alternativu ultra niske emisije CO2 za pojedine modele prilikom predstavljanja nove serije Ford ECOnetic modela. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km...

Ti automobili će koristiti kombinaciju najnovijih common-rail dizel motora zajedno sa drugim pažljivo odabranim karakteristikama dizajniranim da smanje CO2 emisije na apsolutni minimum. Prvi koji će biti predstavljen do kraja 2007. će biti Ford Focus ECOnetic, koji obećava da će ostvariti nivo emisije od svega 115g/km CO2 u okviru motora konvencionalne tehnologije što predstavlja vodeći rezultat u njegovoj klasi. "Iako su svi naši sadašnji evropski modeli već veoma konkurentni u domenu emisija CO2, znamo da sve veći broj kupaca automobila traže najnižu moguću emisiju kao ključni motiv za izbor pri kupovini, i da se na tržištu nalazi sve veći broj serija takvih vozila koje mogu da biraju", rekao je Džon Fleming, Predsednik i Generalni direktor Ford Evrope. "Predstavljajući specifične modele sa posvećenom Ford ECOnetic oznakom, koji dostižu ultra niske CO2 rezultate, ponudićemo jasnu alternativu onim kupcima koji prioritet daju performansama niskih emisija prilikom odlučivanja o kupovini. Izabrali smo naziv Ford ECOnetic zato što povezuje ekološki naprednu tehnologiju sa našom filozofijom kinetičkog dizajna 'energije u pokretu' kako za kvalitet vožnje tako i za emotivni stajling. Iznad svega, to garantuje našim kupcima da ovi modeli neće žrtvovati bilo koje kvalitete dinamike vožnje koje su navikli da očekuju od Forda, iako je prioritet usmeren ka dostizanju ultra niske emisije." - dodao je Fleming. Ford Focus ECOnetic će biti pušten u prodaju početkom 2008., i demonstriraće činjenicu da se veoma povoljni nivoi potrošnje goriva i znatno smanjene emisije CO2 mogu dostići uz korišćenje konvencionalnih tehnologija vožnje, zajedno sa pametnom kombinacijom individualnih mera koje štede gorivo. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km. "Izazov za tim inženjera je bio da omogući maksimalno smanjivanje CO2 uz upotrebu dostupnih tehnologija po pristupačnoj ceni", rekao je Gunar Herman, Fordov Direktor linije proizvodnje vozila za srednje automobile. "Proizvod ovog detaljnog rada je rezultat koji prednjači u svojoj klasi vozila sa najmodernijom konvencionalnom tehnologijom motora, koji je doneo i neka korisna saznanja koja ćemo takođe moći da primenimo na sve dizel modele iz Focus serije u narednom periodu." Polazna tačka za postizanje tih rezultata je bilo smanjivanje otpora pri vožnji i poboljšanja aerodinamičnosti. Spuštanjem vozila, dodavanjem aerodinamičnog paketa i korišćenjem 195/65R15 pneumatika dostiže se veoma dobar koeficijent otpora vazduha (cd) od 0.31. Dodatna mera smanjivanja otpora pri vožnji koja se takođe prvi put koristi u modelu Ford Focus ECOnetic je uvođenje ulja za menjač niske viskoznosti koje je razvio Fordov partner za gorivo BP. Prilikom testiranja, prednosti koje su proizašle iz efikasnosti su bile toliko značajne da će ovo novo BP ulje za menjač biti uvedeno i u ostala Ford vozila iz C i CD segmenata. Ford Evropa je vođa u Flexifuel tehnologiji, koja koristi regenerativne izvore energije koji se proizvode iz obnovljive biomase. Ford Focus i Ford C-MAX već imaju i Flexifuel modele koji mogu da koriste gorivo bioetanol E85 (mešavinu od 85% bioetanola i 15% benzina), ili benzin, ili bilo koju mešavinu oba goriva u jednom rezervoaru, kao alternativu konvencionalnoj tehnologiji koja koristi samo benzin. Kombinovana upotreba bioetanola kao goriva i Fordove Flexifuel tehnologije može da smanji ukupan životni vek CO2 (staklena bašta) emisije za između 30 do 80 posto, ne kompromitujući pri tom performanse i kvalitet vožnje. Od početka 2008., Flexifuel verzije novog Mondeo, Ford Galaxy i Ford S-MAX će takođe biti dostupne na tržištu, čineći Ford jednom od najširih serija Flexifuel vozila koja su dostupna u Evropi. Na nekim evropskim tržištima, Ford takođe nudi odabrane modele koji su konvertovani da koriste LPG (tečni naftni gas) i CNG (komprimovani prirodni gas). Ovi modeli se mogu naći u zemljama poput Nemačke i Austrije, gde postoji infrastruktura koja može da pruži podršku kupcima koji se opredele za ovu opciju. "Za koji god model da se opredele naši kupci – Ford ECOnetic, Flexifuel, LPG ili CNG – garantujemo im pristupačne cene, praktične tehnologije sa niskim CO2 emisijama koji će takođe zadržati naše jedinstvene kvalitete odlične dinamike vožnje i pouzdanosti tokom veka trajanja vozila", rekao je Fleming."U bliskoj budućnosti nije na vidiku jedinstveno rešenje koje će rešiti sve probleme i kojim bi se kretanje učinilo održivim, ali Ford je posvećen daljem radu na portfoliu ekološki naprednijih vozila i tehnologija da bi se taj zalet održao. Ford ECOnetic serija nas vodi još korak dalje na tom putu, i učiniće naš portfolio još širim", dodao je on. Dodatne informacije o Ford ECOnetic seriji će biti dostupne u septembru 2007. na sajmu automobila u Frankfurtu, ali prvo vozilo koje će od toga imati koristi, biće najpopularniji model kompanije – Ford Focus. Goran Sarić - Automagazin

Volvo razvio alarm za umornog i dekoncentrisanog vozača

Volvo razvio alarm za umornog i dekoncentrisanog vozača

Dva najnovija sigurnosna sistema koja stižu iz Volvo-a baziraju se na praćenju ponašanja vozila, a ne kao kod drugih proizvođača - na nadziranju ponašanja vozača. To su: Kontrolni sistem za alarmiranje vozača (DAC) i Sistem upozoravanja prilikom prelaska u drugu traku (LDW)...
Toyota prodala 100.000 hibrida u Evropi

Toyota prodala 100.000 hibrida u Evropi

Kompanija Toyota je na evropsko tržište plasirala svoj prvi automobil opremljen hibridnim pogonom 2000. godine. Za sedam godina hibridna Toyota je, zajedno sa Lexusom, pronašla put do 100.000 evropskih kupaca...
Lancia Musa - facelift

Lancia Musa - facelift

Lancia se nije zadovoljila malim estetskim promenama na modelu Musa. Sniženjem poda prtljažnog prostora za 4 centimetra, vlasnici će na raspolaganju imati 75 litara više prostora za prtljag (395 litara), koji se po obaranju sedišta povećava na zavidnih 1.495 litara...
Peugeot 207 SW RC - sportista u koži karavana

Peugeot 207 SW RC - sportista u koži karavana

Porodica Peugeota 207 SW dobila je trećeg člana, koji se zove Peugeot 207 SW RC. Sportska karavan izvedba modela 207 biće predstavljena na predstojećem sajmu automobila u Frankfurtu i predstavljaće pravo osveženje na tržištu gradskih karavana...
Novi Ford Mondeo dobio aktivno ogibljenje

Novi Ford Mondeo dobio aktivno ogibljenje

Novi Ford Mondeo na tržište je došao sa nekoliko važnih novina i tehničkih rešenja. Nedavno je zanimljivim poboljšanjima dodato i aktivno ogibljenje točkova, u Fordu nazvano IVDC - Interactive Vehicle Dynamic Control...
Mercedes C klass Estate - oficijalne fotografije i info

Mercedes C klass Estate - oficijalne fotografije i info

Kada spojite Mercedes C klase i 1.500 litara prtljažnog prostora, dobićete Mercedes C Estate. Najmanji karavan sa trokrakom zvezdom na masci hladnjaka svetlost dana ugledaće na predstojećem sajmu automobila u Frankfurtu i biće dostupan u tri nivoa opreme: Classic, Elegance i Avantgarde...
Opel Corsa slavi veliki jubilej

Opel Corsa slavi veliki jubilej

1982. godine General Motors predstavio je model Opel Corsa, koji je počeo da se proizvodi u španskom pogonu u Saragosi. Posle 25 godina od starta proizvodnje Opel slavi proizvodnju jubilarnog, 8-milionitog primerka modela Corsa...
Stiže novi Audi A4 - oficijelne fotografije

Stiže novi Audi A4 - oficijelne fotografije

Oficijelno predstavljanje modela Audi A4 dogodiće se sledećeg meseca na sajmu automobila u Frankfurtu. Iako nema zvaničnih informacija iz Ingolstadta, špekuliše se da bi sasvim novi Audi A4 trebao biti duži za 12 centimetara i širi od prethodnog modela...
Spisak kandidata za titulu Car of the Year 2008

Spisak kandidata za titulu Car of the Year 2008

Najuticajniji žiri za izbor evropskog automobila godine (58 novinara iz 22 zemlje) "Car of the Year" objavio je zvaničan popis kandidata automobila koji ispunjavaju uslove za ulazak u izbor najboljeg automobila u Evropi za 2008. godinu.
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje