AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Nova Toyota Land Cruiser - prve oficijelne fotografije

Nova Toyota Land Cruiser - prve oficijelne fotografije

Svet je veliki koliko i taster ENTER. Iako premijera nove generacije terenca Toyota Land Cruiser još uvek nije organizovana, neko iz kompanije "Corporacion Flores", uvoznika automobila Toyota u Hondurasu, pustio je "u promet" prve fotke ovog super kvalitetnog japanskog gorostasa...
Potvrđen BMW 335 xi Coupe

Potvrđen BMW 335 xi Coupe

Za razliku od limuzine koja se već prodaje na svim najvažnijim tržištima, pogon na sve točkove po prvi put će stići u coupe izvedbu serije 3. Kompanija BMW za početak sledeće godine najavila je dolazak modela 335xi Coupe...
Audi R8 dobija LED komplet!

Audi R8 dobija LED komplet!

Od polovine 2008. godine Audi R8 mogao bi biti prvi serijski automobil opremljen LED svetlima koja vrše sve funkcije prednjih svetala. Podsetimo, trenutno Audi koristi LED diode jedino u funkciji dnevnih svetala na modelima R8, A5/S5, S6 i A8 W12 Quattro, koji je 2004. godine bio prvi serijski automobil opremljen LED diodama u prednjim svetlima...
Škoda Fabia Combi - oficijelne informacije

Škoda Fabia Combi - oficijelne informacije

Posle 630.000 prodatih primeraka prve generacije modela Fabia Combi, kompanija Škoda nam predstavlja prve oficijelne fotografije i informacije druge generacije ovog uspešnog automobila, koji će svetlost dana ugledati na predstojećem sajmu automobila u Frankfurtu...
Nissan Tiida stiže u Evropu

Nissan Tiida stiže u Evropu

Posle pozitivnih rezultata na tržištu USA i Japana, kompanija Nissan počeće prodaju modela Tiida i na tržištu Starog kontinenta. Svojom cenom model Tiida smestiće se između modela Note i Qashqai, čime bi se mogla popuniti "rupa" nastala povlačenjem modela Almera i Primera...
Subaru Justy - prve informacije

Subaru Justy - prve informacije

Japanska kompanija Subaru ubrzo će na tržište plasirati novi Justy. Novi mališan iz kuće Subaru deliće platformu i tehnička rešenja sa nedavno predstavljenim modelom Daihatsu Sirion...
Citroen C3 StreetLounge - peti MPV Citroena

Citroen C3 StreetLounge - peti MPV Citroena

Mala familija MPV (Multi Practic Vehicle) modela u poslednje vreme beleži zavidnu popularnost. Lider u ponudi MPV modela, kompanija Citroen, na tržište će uvesti svoj peti MPV, koji će nositi ime C3 StreetLounge...
Novi Chevrolet Aveo stiže u Frankfurt

Novi Chevrolet Aveo stiže u Frankfurt

Kompanija Chevrolet Europe za predstojeći sajam automobila u Frankfurtu pripremila nam je nekoliko iznenađenja. Jedno od njih naslednik modela Kalos, koji će nositi ime AVEO. Kvalitetan enterijer, dinamičan dizajn i efikasniji agregati su jako argumanti koji će pomoći Aveo da "zagrize" što veći deo tržišnog kolača...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje