Najnovije vesti iz auto industrije
VOLVO mora mirisati na VOLVO !
Objavljeno: 28.12.2007.
Kompanija VOLVO pre nekoliko godina osnovala je specijalni tim od 8 izabranih osoba, specijalista sa posebno razvijenim čulom mirisa. VOLVO ističe da još uvek ne postoji tehnološki razvijen sistem koji može da zameni čulo mirisa, i ističe da savršen miris može da doprinese osećaju u vožnji...
"Tim NOS", kako sebe naziva ova "specijalna komisija", radi za potrebe dizajnera, i pomaže im prilikom izbora materijala namenjenih za enterijer automobila, a koji treba da poseduju specifični miris VOLVA. Prilikom svakog testiranja u timu moraju biti minimalno 4 osobe, jer nekima jedno prijatno miriše, a drugima isti materijal daje suprotan utisak.
Kako se VOLVO "brani" od pogrešnog izbora? Patrik Libander, test inženjer to objašnjava na sledeći način: "Članovi koji uživaju u mirisu, koji je neprijatan drugim članovima tima, isključuju se iz testiranja. Takođe, iz testiranja isključujemo one članove koji ne mogu osetiti sve potrebne mirise ili su hiperosetljivi na njih. Svi članovi tima su nepušači, jer pušenje može uticati na neosetljivost kod nekih mirisa."

Tim procenjuje mirise materijala u unutrašnjosti automobila ocenama od 1 do 6. Na toj skali, ocena 1 znači da je miris "neprimetljiv", a ocena 6 da je miris "nepodnošljiv". Da bi određeni materijal dobio prolaz, konačna ocena ne sme preći 3. U opisu ove ocene stoji da je miris "jasno primetljiv, ali još uvek ne i neprijatan". Uz sve ovo, dizajneri enterijera koriste i "Sunčani simulator", koji se nalazi u istraživačkom institutu Švedske, u Boråsu, mestu jedan sat udaljenom od Göteborga. Tamo se automobil opremljen unutrašnjim komponentama zagreva u simulatoru na temperatutu od 65 C stepeni. Posebnom opremom analizira se nivo nepostojanih organskih sastojaka i na kraju testa članovi posebnog tima procenjuju miris automobila.
Goran Sarić - Automagazin
Ford Explorer, Chevrolet TrailBlazer, Nissan Pathfinder... dobijaju ljutog konkurenta iz Južne Koreje. Kia Borrego je SUV model koji će tržišnu premijeru u Americi imati krajem tekuće godine, a u Evropu stiže početkom 2009. godine...
Za prva tri meseca 2008. godine kompanija Volkswagen ostvarila je međugodišnje povećanje globalne prodaje za 7%. Prodavši 1,57 miliona automobila u prvom kvartalu, nemačka kompanija je na dobrom putu ostvari novi prodajni rekord...
Kao i ranijih godina, u završnici evropske lige šampiona u fudbalu (UEFA Champions League), Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila za Srbiju, nudi ograničenu količinu automobila spremnih za isporuku po posebnim, vrlo povoljnim cenama...
Kompanija Alfa Romeo juče je objavila pobednički rad grafičkog stvaranja loga za model MiTo. Podsetimo, Alfa Romeo MiTo je najmanji model u portfoliu italijanske kompanije, čije ime je uzvedeno spajanjem prvih slova naziva dva italijanska grada, Milana i Torina...
Grand Motors, ovlašćeni uvoznik Land Rovera za Srbiju, omogućio je potencijalnim kupcima da jedan od najtraženijih modela ove marke – Freelander 2, dobiju po uvoznim cenama koje su najpovoljnije u Evropi. U odnosu na neka zapadnoevropska tržišta, uvozna cena za Srbiju je niža i do 2.000 evra.
Toyota Avensis aktuelne generacije na tržištu je već pet godina, i nije tajna da japanska kompanija već uveliko radi na novoj generaciji. Nova Toyota Avensis na tržištu će se pojaviti 2009. godine, najpre kao klasičan sedan, a zatim i kao atraktivan karavan...
Najsnažniji serijski Volkswagen Golf, model Golf 3.2 V6 R32, zahvaljujući proslavljenoj nemačkoj kompaniji za tuning, Abt Sportsline, dobio je novu "porciju" snage i atraktivniji izgled, koji ni najzagriženije ljubitelje tuninga neće ostaviti ravnodušnim...
Posle iscrpnog izveštaja prodaje automobila srednje klase u Evropi (možete pročitati
OVDE), donosimo Vam izveštaj tržišta više srednje klase, koje broji pola miliona automobila. Čak dve trećine segmenta prodaje čini nemački trio Audi, BMW i Mercedes-Benz. Najprodavaniji automobil srednje više klase u Evropi prošle godine bio je Audi A6/ Allroad Quattro...
Kompanija Citroen predstavila je facelift svog popularnog modela C2, koji se na tržištu pojavio 2003. godine i od tog doba do danas prodao se u 480.000 primeraka. Najveće promene vidljive su na restilizovanom prednjem delu automobila, a u ponudi su i novi štedljivi i ekološki prihvatljivi agregati...