Najnovije vesti iz auto industrije
Volvo razvio alarm za umornog i dekoncentrisanog vozača
Objavljeno: 04.09.2007.
Dva najnovija sigurnosna sistema koja stižu iz Volvo-a baziraju se na praćenju ponašanja vozila, a ne kao kod drugih proizvođača - na nadziranju ponašanja vozača. To su: Kontrolni sistem za alarmiranje vozača (DAC) i Sistem upozoravanja prilikom prelaska u drugu traku (LDW)...

Kontrolni sistem za alarmiranje vozača (DAC) je jedinstvena Volvo tehnologija koja upozorava umorne i dekoncentrisane vozače, a Sistem upozoravanja prilikom prelaska u drugu traku (LDW) – upozorava vozača kada automobil pređe preko označene linije puta bez vidljivog razloga.
Istraživanja pokazuju da je u skoro 90% svih saobraćajnih nesreća kriv dekoncentrisani vozač. Volvo zato uvodi Kontrolni sistem za alarmiranje vozača (DAC) – prvu tehnologiju te vrste namenjenu za putničke automobile. Sistem cilja na alarmiranje vozača u trenucima kada je njegova koncentracija smanjena, kao na primer kod dugih putovanja.
Uz ovaj sistem, Volvo lansira još jedan - Sistem upozoravanja prilikom prelaska u drugu traku (LDW) koji upozorava vozača na bezrazložno skretanje u drugu traku. Oba nova Volvo sistema dolaze kao deo opcijskog paketa koji je nazvan Sistem alarmiranja vozača (Driver Alert System). Paket će biti dostupan uz Volvo modele S80, V70 i XC70 pri kraju 2007.
"Svakodnevna sigurnost ključ je naše sigurnosne filozofije. Kad je u pitanju preventivna sigurnost naš je pristup isti kao kod sistema zaštite putnika. Drugim rečima, naša se istraživanja i razvoj temelje na onim tehnološkim aspektima koja mogu stvoriti važne pomake u segmentu svakodnevnog saobraćaja," ističe Ingrid Skogsmo, direktorka Volvo centra za sigurnost.
Kontrolni sistem za alarmiranje vozača (DAC) se prvenstveno primenjuje u situacijama kada je povećan rizik od gubitka koncentracije i kada posledice saobraćajne nesreće mogu biti teške. Ravan put često može da uljuljka vozača u lažni osećaj opuštenosti. Tada se povećava rizik od moguće pospanosti vozača. Sistem se uključuje pri brzini od 65 km/h i ostaje aktivan sve dok brzina ostaje iznad 60 km/h. Sistem beleži sve što se događa na putu, a kontrolni sistem za alarmiranje vozača prati kretanje automobila i procenjuje da li ga vozač kontroliše ili ne. Ova metoda je jedinstvena i vrlo pouzdana.
"Naš sistem ne nadzire ponašanje vozača, koje može da varira od osobe do osobe, nego se fokusira na efekte koje ostavlja umor ili dekoncentrisanost vozača na ponašanje vozila na putu. Sistem prati progresivno kretanje vozila i daje pouzdane informacije o tome hoće li nešto poći naopako i u tom slučaju alarmira vozača pre nego postane kasno," naglašava Daniel Levin, Projektni menadžer Volvo Cars korporacije zadužen za DAC projekat. Levin dodaje: "Često nas pitaju zašto smo se odlučili na takav pristup umesto da pratimo pokrete očiju vozača. Naš odgovor leži u tome što smatramo da je tehnologija praćenja pokreta očiju još uvek nedovoljno dobra."
DAC sistem pokriva i situacije kod kojih vozač previše pažnje posvećuje telefoniranju, odnosno drugim putnicima u automobilu, i u tim trenucima nema dovoljnu kontrolu nad vozilom.
Goran Sarić - Automagazin
U trenutku kada japanska kompanija Mazda predstavlja novu "šesticu", konkurent iz Japana predstavio je svoj koncept Honda Accord Tourer Concept koji bi trebao učvrstiti odličnu poziciju Honde u konkurenciji automobila srednje klase...
Volvo Cars je nedavno predstavio novu pametnu (smart) tehnologiju koja pomaže kod izbegavanja štete na automobilu. Ova nova tehnologija je karakteristična po automatskom kočenju ukoliko pešak stane ispred vozila. Druga opcija je "Collision Avoidance by Auto Steering", odnosno izbegavanje sudara preko automatskog skretanja. Pomoću ove tehnologije detektuje se mogućnost frontalnog sudara zbog promene trake u kojoj se vozi i i automobil automatski skreće da bi se izbegao sudar.
Mercedes-Benz CLS rvi put javnosti je predstavljen 2004. godine, kada je otvorio jedan potpuno novi segment kupeovskih limuzina sa četvoro vrata. Posle 4 godine na tržištu, nemački proizvođač predstavlja nam facelift izvedbu svog uspešnog modela...
Dvolitarski turbo modeli Volvoa C30, S40 i V50 sada su dostupni i u verzijama sa potpuno automatizovanim prenosom brzina. Novi Powershift je jedinica sa šest brzina. Sadrži dvostruko kvačilo, koje osigurava udobnost kod menjanja brzina jednaku onoj kod potpuno automatizovanog prenosa, ali sa performansom koja se očekuje od manuelnog menjača. Pored ovog, značajno smanjuje potrošnju goriva u odnosu na standardni automatski menjač.
Mercedes-Benz C-Klasa je u Nemačkoj osvojila najveći broj glasova za nagradu najpopularniji automobil. ADAC je miljeniku iz Stutgarta predstavila "Yellow Angel 2008" nagradu. C-Klasa je od samog lansiranja, u martu 2007, postavila novi standard u svom tržišnom segmentu...
Povodom koncerta čuvene japanske trupe "Za Ondekoza", juče je u Beogradskoj Areni održana press konferencija kojoj su prisustvovali direktor kompanije Toyota Srbija, Slobodan Radoičić i direktor "Arene Beograd", organizatora ovog koncerta, Đorđe Milutinović. Podsetimo, Za Ondekoza bubnjari 12. februara u Sava Centru predstaviće perkusionističko taiko umeće i svoj način života i filozofiju, sažetu pod geslom: trčati, svirati i planeti na Zemlji...
U skladu sa prazničnim raspoloženjem, Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora d.o.o. je kupcima na našem tržištu pripremila posebno iznenađene, novogodišnju akciju "Čestitamo! 10 % novog Mercedesa je već vaše". Poklon je određena dodatna oprema, koja se dobija bez doplate na modelima C-klase i E-klase u salonima Mercedes-Benz. Iz ponude izdvajamo samo neke od modela...
Kompanija Renault već nekoliko godina zaredom najavljuje proširenje svog "portfolia" za jedan atraktivan coupe. Posle velikog interesa javnosti za model Renault Laguna Coupe Concept, prikazanog u Frankfurtu, sada je jasno da nas samo meseci dele od premijere serijske verzije Lagune Coupe...
Kompanija Mitsubishi na sajmu automobila u Detroitu predstavila je model Lancer Ralliart, kojim proširuje liniju verzija Lancer. Model Lancer Ralliart svojom cenom i snagom smešta se između standardne izvedbe Lancera sa pogonom na prednje točkove i nabrušene najsnažnije verzije, sa oznakom EVO X. U čemu je razlika?