Najnovije vesti iz auto industrije
VOLVO mora mirisati na VOLVO !
Objavljeno: 28.12.2007.
Kompanija VOLVO pre nekoliko godina osnovala je specijalni tim od 8 izabranih osoba, specijalista sa posebno razvijenim čulom mirisa. VOLVO ističe da još uvek ne postoji tehnološki razvijen sistem koji može da zameni čulo mirisa, i ističe da savršen miris može da doprinese osećaju u vožnji...
"Tim NOS", kako sebe naziva ova "specijalna komisija", radi za potrebe dizajnera, i pomaže im prilikom izbora materijala namenjenih za enterijer automobila, a koji treba da poseduju specifični miris VOLVA. Prilikom svakog testiranja u timu moraju biti minimalno 4 osobe, jer nekima jedno prijatno miriše, a drugima isti materijal daje suprotan utisak.
Kako se VOLVO "brani" od pogrešnog izbora? Patrik Libander, test inženjer to objašnjava na sledeći način: "Članovi koji uživaju u mirisu, koji je neprijatan drugim članovima tima, isključuju se iz testiranja. Takođe, iz testiranja isključujemo one članove koji ne mogu osetiti sve potrebne mirise ili su hiperosetljivi na njih. Svi članovi tima su nepušači, jer pušenje može uticati na neosetljivost kod nekih mirisa."

Tim procenjuje mirise materijala u unutrašnjosti automobila ocenama od 1 do 6. Na toj skali, ocena 1 znači da je miris "neprimetljiv", a ocena 6 da je miris "nepodnošljiv". Da bi određeni materijal dobio prolaz, konačna ocena ne sme preći 3. U opisu ove ocene stoji da je miris "jasno primetljiv, ali još uvek ne i neprijatan". Uz sve ovo, dizajneri enterijera koriste i "Sunčani simulator", koji se nalazi u istraživačkom institutu Švedske, u Boråsu, mestu jedan sat udaljenom od Göteborga. Tamo se automobil opremljen unutrašnjim komponentama zagreva u simulatoru na temperatutu od 65 C stepeni. Posebnom opremom analizira se nivo nepostojanih organskih sastojaka i na kraju testa članovi posebnog tima procenjuju miris automobila.
Goran Sarić - Automagazin
Povodom koncerta čuvene japanske trupe "Za Ondekoza", juče je u Beogradskoj Areni održana press konferencija kojoj su prisustvovali direktor kompanije Toyota Srbija, Slobodan Radoičić i direktor "Arene Beograd", organizatora ovog koncerta, Đorđe Milutinović. Podsetimo, Za Ondekoza bubnjari 12. februara u Sava Centru predstaviće perkusionističko taiko umeće i svoj način života i filozofiju, sažetu pod geslom: trčati, svirati i planeti na Zemlji...
U skladu sa prazničnim raspoloženjem, Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora d.o.o. je kupcima na našem tržištu pripremila posebno iznenađene, novogodišnju akciju "Čestitamo! 10 % novog Mercedesa je već vaše". Poklon je određena dodatna oprema, koja se dobija bez doplate na modelima C-klase i E-klase u salonima Mercedes-Benz. Iz ponude izdvajamo samo neke od modela...
Kompanija Renault već nekoliko godina zaredom najavljuje proširenje svog "portfolia" za jedan atraktivan coupe. Posle velikog interesa javnosti za model Renault Laguna Coupe Concept, prikazanog u Frankfurtu, sada je jasno da nas samo meseci dele od premijere serijske verzije Lagune Coupe...
Kompanija Mitsubishi na sajmu automobila u Detroitu predstavila je model Lancer Ralliart, kojim proširuje liniju verzija Lancer. Model Lancer Ralliart svojom cenom i snagom smešta se između standardne izvedbe Lancera sa pogonom na prednje točkove i nabrušene najsnažnije verzije, sa oznakom EVO X. U čemu je razlika?
Kompanija Audi AG nedavno je objavila informaciju da je u 2007. godini zabeležila novi prodajni rekord. Prošle godine ova nemačka kompanija u svetu je prodala 964 151 automobil, što predstavlja za 6,5% bolji prodajni rezultat od onog u 2006. godini...
Bavarska porodica modela M3 je ponovo na okupu. BMW M3 poslednje generacije sada je dostupan u tri verzije: kupe, sedan i kabriolet. BMW je juče i zvanično predstavio info i fotografije četvrte generacije M3 kabrioleta. Prvi put u svojoj istoriji, M3 Cabrio ima tvrdi sklopivi krov...
Hyundai Motor Co. u Detroitu je predstavio Hyundai Genesis, luxuzni sedan, kojim ova kompanija započinje novu eru u svojoj istoriji. Luxuzna limuzina savremenog izgleda pod haubom krije sasvim novi V8 agregat, koji će joj sigurno pomoći da "ukrsti koplja" sa već etabliranim limuzinama srednje više klase, kao što su BMW serije 5, Audi A6 i Mercedes E klasa...
Posle zabeleženog pada prodaje u 2006. godini, kompanija Renault je prošle godine povećala prodaju svojih automobila za 2,2%. Uspevši da na tržište plasira i proda 2,49 miliona automobila ova francuska kompanija vraća se na staze uspeha...
Aktuelna generacija modela Toyota Avensis krstari evropskim drumovima već pet godina, i japanska kompanija trenutno priprema naslednika. Pred nama su špijunske fotografije treće generacije modela Avensis, koja bi se na tržištu trebala pojaviti početkom sledeće godine...