U Torinu spremaju novu ljutu papričicu - Fiat 500 Abarth SS
Fiat nam je na sajmu automobila u Frankfurtu predstavio SS izvedbu modela Punto Abarth, opremljenu benzinskim motorom 1.4 Turbo snage 182 KS, koji sada putuje pod haubu modela Fiat 500 Abarth SS...
O Fiatu 500 Abarth smo već pisali. Opremljen je agregatim snage 135 KS, što je za 850 kilograma težak automobil svakako respektabilan rezultat. Ipak, za one kojima ni to neće biti dovoljno, u Torinu spremaju pravu malu "ljutu papričicu" sa oznakom Fiat 500 Abarth Super Sport, koja ne prednje točkove isporučuje čak 182 konjske snage. To znači da će Fiat 500 biti jedini automobil u svojoj kategoriji koji isporučuje preko 200 KS na 1 tonu mase, više čak i od modela Mini Cooper S. Od "normalnog" Abartha, model SS razlikovaće se po odbojnicima i većim usisnicima za vazduh, kao i "monstruoznim" izduvnim sistemom, sa atraktivnim završecima. Tržišna premijera Fiat 500 Abarth SS očekuje se početkom 2009. godine.
Dobro je znati: Karlo Abarth rođen je u Beču, 15. novembra 1908. godine. Sa sedamnaest godina počinje da radi u gradiću Castagni, u proizvodnji ramova za motocikle i bicikle. Dve godine kasnije vraća se u Austriju, gde radi u fabrici motocikala u Thunu. U isto vreme, počinje ozbiljno da se bavi moto trkama. Prva pobeda dolazi već 1928. godine na motociklu British James. U svojim dvadesetim (između dva rata) Abarth postaje moto šampion, i petostruki moto prvak Evrope. 1934. godine sprijateljuje se sa porodicom Porsche, i to prijateljstvo trajalo je celog života. Pred II Svetski rat ponovo dolazi u Italiju, gde aktivno učestvuje u moto trkama i pripremama za takmičenja. Čak je i prilikom jedne trke u tadašnjoj Jugoslaviji, u opatijskoj Preluci, Abarth doživeo težak pad, posle kojeg je nekoliko meseci ostao u bolnici. Posle rata, industrijalac Piero Dusio pozvao je Abartha u svoju fabriku u Cisitalia, gde je postao tehnički i sportski direktor. U to vreme počinje Abarthovo prijateljstvo sa legendom italijanskih, ali i svetskih staza, Taziom Nuvolarijem. 1949. godine Cisitalia se ukida i Abarth preuzima tehnologiju, alat i delove i osniva fabriku Scuderia Abarth, koja ubrzo počinje da piše zlatne stranice sportskog i poslovnog uspeha. Prvih pet godina Abarth se bavio izradom alata za preradu motora, prototipovima i preradama modela Fiata, a 1956. godine, predstavljanjem Fiata 600 (Fiće) upravo i počinje najslavnija era Abartha. Goran Sarić - Automagazin