AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Reli izvedba Audi Quattro predstavljena je 1980. godine, i to je prvi automobil za relije koji je koristio pogon na sve točkove. Kada je FIA donela to pravilo, neki proizvođači bili su sumnjičavi prema 4WD u reliju: govorili su da je skup, težak i kompilovan. Ipak, Audi ih je sve demantovao svojim rezultatima, i danas se putevima kreće više od 2,5 miliona Quattro automobila. Ali, jedna Audijeva pobeda se izdvaja od svih drugih..

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Među zbirkom trijumfa koje je Audi ostvario osamdesetih godina u reliju ističe se jedan zapisan 11. jula 1987. godine, kada je Walter Röhrl (dvostruki šampion sveta u reliju) pobedio na prestižnoj trci "Pikes Peak" u američkom Coloradu. Ali, krenimo redom. Kao što smo istakli, Audijeve pobede već 1981. godine zabrinule su sve one koji su odmahivali rukom već na pojavu automobila sa pogonom na sve točkove. Posle dve godine napornih testiranja Quattro pogona koji su počeli krajem 1980. godine, Audi je obezbedio titule reli šampiona sveta u kategoriji konstruktora. 1983. godine finski vozač Hannu Mikkola postao je šampion sveta u reliju, a godinu dana kasnije Audi osvaja titule i u konkurenciji vozača i u konkurenciji konstruktora. Hannu Mikkola je u sezoni 1981. za upravljačem Audi Quattro pobedio na dva relija (RAC u Velikoj Britaniji i na reliju u Švedskoj), a Michele Mouton, najuspešnija žena u istoriji relija (vicešampion sveta 1982. godine i peta 1983. godine), takođe u Quattru pobeđuje na prestižnom San Remu.

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

1984. godine šampion sveta u reliju u bolidu Audi bio je Šveđanin Stig Blomqvist. 1984. godine Audi je u bitku sa Peugeotom, Lanciom, MG-om i Fordom krenuo sa konceptom Sport Quattro, koji je imao skraćen međuosovinski razmak na 222 centimetra. Međutim, posle jako puno nezgoda, ova kategorija reli automobila proglašena je nebezbednom, i Audi napušta šampionat sveta u reliju, 1986. godine. Ipak, nemački proizvođač hteo je svoje modele prezentovati i "preko bare" u cilju reklamnie kampanje pod sloganom "Arts of ingeneering" i 1984. godine Audi je nastupio na trci Pikes Peak u američkom Coloradu. Pikes Peak je planina visoka 4.301 metar koja se nalazi u vencu "Rocky Mountains". Prva trka ovde se odigrala daleke 1916. godine, a početkom osamdesetih godina organizatori su raspisali kategoriju za reli automobile. To je bila idealna prilika da proizvođači pokažu stepen razvoja tehnike, što je Audi iskoristio. Startuje se u Crystal Creeku, koji se nalazi oko 2.866 metara iznad mora. Do cilja se stiže posle 19,99 kilometara, gde je izmerena temperatura vazduha manja za 7 stepeni nego na startu. Staza je jako klizava, ali široka oko 6 metara, a na pojedninim mestima širina staze iznosi i 15 metara! Dužinom cele staze ne postoje "bankine" koje štite od provalije koja na nekim mestima dostiže dubinu i do 1.800 metara!

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Kao i u svetskom reli prvenstvu, Audi je slavio i na Pikes Peaku. 1984. godine Pikes Peak vozila je poznata relistkinja, Michele Moutton. Francuskinja je završila trku na drugom mestu, a od pobede je udaljio defekt. Godinu dana kasnije Michele je pobedila na Pikes Peaku u automobilu Audi Sport Quattro. 1986. godine za volanom Audi Sport Quattro S1 slavio je domaći vozač, Bobby Unser, postavivši i novi rekord staze koji je iznosio 11:09,22 minuta. Audi S1, verzija iz 1987. godine važio za jedan od najsnažnijih automobila grupe B. Petocilindrični motor, zapremine 2,1 litra isporučivao je neverovatnih 600 konjskih snaga pri 8.000 o/min i obrtni moment od 590 Nm pri 5.500 o/min. Ipak, fizika je bila neumoljiva i realna snaga Audija S1 na Pikes Peaku (na vrhu) iznosila je oko 450 konjskih snaga. Iako su inženjeri Audija, posebno za ovu priliku, razvili sistem koji je turbo punjač snabdevao vazduhom, gubitak je bio evidentan. Motor je bio povezan sa šestostepenim menjačem sa dve lamele, a prenos snage išao je preko tri diferencijala sa zatvaračem. Felne, za ovu priliku su bile prečnika 16 inča, a masa automobila iznosila je oko 1.000 kilograma. Walter Röhrl, "skromni perfekcionista", kako su ga neki zvali, bio je apsolutni anonimus za američku publiku. Bio je to neki takmičar iz Evrope koji na Pikes Peak-u nikada nije startovao. Ali, ubrzo su shvatili ko je Röhrl. Tim Peugeot, pod vođstvom Jeana Todta pobedio je Röhrl-a već u kvalifikacijama. Nemac u Audiju je imao problema sa dovodom vazduha do turbo punjača i najbrže vreme beleži Finac Ari Vatanen u Peugeotu 205 T16. Trka, 11.07.1987. godine. Predposlednji je startovao Röhrl, a Vatanen poslednji. Nepoznati vozač iz Regensburga pravi neverovatno vreme: 10:47,85 min. Čak 4 puta uspeo je da menjač ubaci u poslednji, šesti stepen prenosa, a na najbržoj deonici zabeležena brzina iznosila je 196 km/h. Svih 156 krivina Nemac je vozio praktično "driftom". Ari Vatanen zabeležio je vreme 10:54,38, što je 7 sekundi lošiji rezultat. Walter Röhrl je tada izjavio: "Sve što mogu reći jeste da je bilo sjajno učestvovati na ovoj "ludoj" trci. Bilo je ludo, ali često su lude svari najbolje u životu. Mislim da je ovo bio vrhunac onoga što se može postići sa jednim reli automobilom". Video sa vožnjom Waltera Röhrla na Pikes Peaku, možete pogledati klikom na link. Goran Sarić - Automagazin

Mercedes-Benz Srbija i 5. Beogradski festival igre

Mercedes-Benz Srbija i 5. Beogradski festival igre

Kao i prethodne godine, Mercedes-Benz će podržati 5 Beogradski festival igre, koji se održava od 4. do 19. aprila 2008 godine. "Da je festival sledio svoju zvezdu, dokazao je i Mercedes-Benz koji nastavlja da podržava organizaciju Beogradskog festivala igre." - izjavila na jučerašnjoj press konferenciji, u Skupštini grada, Aja Jung, direktor i selektor festivala.
Banca Intesa - novi modeli auto kredita

Banca Intesa - novi modeli auto kredita

Banca Intesa je izlazeći u susret zahtevima tržišta omogućila građanima da uz pomoć kredita kupe i polovna vozila od fizičkih lica na osnovu Ugovora o kupoprodaji, a ne samo kako je to dosad bilo uobičajeno na osnovu profakture koju izdaju pravna lica.
Ford Evropa zabeležila rast prodaje u februaru

Ford Evropa zabeležila rast prodaje u februaru

Trend rasta Fordove prodaje u Evropi nastavljen je i u februaru, sa isporukama koje su u odnosu na isti period prošle godine na 21 glavnom tržištu povećane za 5,4 odsto, na 125.500 vozila. Učešće marke na tim tržištima je bilo 8,1 odsto...
Toyota Land Cruiser V8 - najbolje SUV vozilo na tržištu

Toyota Land Cruiser V8 - najbolje SUV vozilo na tržištu

Jubilarno, po 38. put, redakcija Privrednog pregleda je u vreme trajanja ovogodišnje BG Car Show 02 izložbe, objavila pobednike srpskog izbora za Automobil godine. Toyota Land Cruiser V8 je pobedila u kategoriji „najbolje SUV vozilo na tržištu za 2008. godinu“ i predstavnici redakcije Privrednog portala danas su u Hali 1 Beogradskog sajma uručili plaketu predstavnicima kompanije Toyota Srbija...
Hyundai Genesis Coupe - serijska verzija

Hyundai Genesis Coupe - serijska verzija

Internetom su prostrujale prve oficijalne fotografije novog Hyundai Coupea, koji će svetlost dana ugledati na predstojećem sajmu automobila u New Yorku. Hyundai je očigledno ostao veran konceptu, i možemo slobodno reći da je model Genasis Coupe najlepši Hyundai automobil današnjice...
Alfa Romeo Mi.To. - konačan izlged i ime

Alfa Romeo Mi.To. - konačan izlged i ime

Reakcije svetske javnosti na izgled modela Alfa Romeo 8C Competizione uticale su da Alfa Romeo dizajnerski "pelcer" presadi u ceo svoj portfolio, i rođen je model Mi.To. Ime novog Alfinog sportskog hatchbacka dolazi od prvih slova dva italijanska grada: Milano i Torino...
Ford Focus RS biće predstavljen u Londonu

Ford Focus RS biće predstavljen u Londonu

Pred nama su prve fotografije budućeg izgleda najsnažnije verzije modela Focus. Ford Focus RS svetska javnost prvi put videće na sajmu automobila u Londonu, u julu tekuće godine. Iako je svet ugledala fotografija koncept modela, produkcijski automobil neće se puno razlikovati...
BG CAR SHOW 02 - hostese 2. deo

BG CAR SHOW 02 - hostese 2. deo

Uz stotine lepotana na četiri točka, posetioci manifestacije BG CAR SHOW 02, u Beogradu mogu uživati gledajući i lepe devojke. Mislim da se slažete u jednom: nigde u svetu se ne mogu videti takve lepotice na jednom mestu. Više fotografija možete pogledati u galeriji Automagazin internet portala, ili klikom na LINK...
BG CAR SHOW 02 - Suzuki Splash zvanično predstavljen

BG CAR SHOW 02 - Suzuki Splash zvanično predstavljen

Na jučerašnjoj Press konferenciji kompanije Euro Sumar, generalnog uvoznika Suzuja za Srbiju, premijerno je predstavljen novi atraktivni model imena Splash. Dinamičan i atraktivan automobil kupci u Srbiji mogu kupiti po ceni od 12.200 Eura carinom i PDV-om. Više fotografija možete pogledati klikom na LINK...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje