AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Dvolitarski turbo modeli Volvoa C30, S40 i V50 sada su dostupni i u verzijama sa potpuno automatizovanim prenosom brzina. Novi Powershift je jedinica sa šest brzina. Sadrži dvostruko kvačilo, koje osigurava udobnost kod menjanja brzina jednaku onoj kod potpuno automatizovanog prenosa, ali sa performansom koja se očekuje od manuelnog menjača. Pored ovog, značajno smanjuje potrošnju goriva u odnosu na standardni automatski menjač.

Volvo Cars je razvio Powershift prenos u saradnji sa svojim partnerom za transmisije, Getragom. Powershift funkcioniše na principu dva paralelna ručna menjača. Ima dvostruka kvačila, koja funkcionišu nezavisno jedno od drugog. Jedno kvačilo kontroliše neparne brzine (1., 3., 5. i vožnju unazad), dok drugi opslužuje ostale (2., 4. i 6.). Ova dva kvačila rade alternacijski: dok je jedno u upotrebi, drugo je u stanju mirovanja. To znači da, dok motor razvija punu moć i maksimalno ubrzanje u prvoj brzini, druga je brzina u stanju pripravnosti za upotrebu. Kod upotrebe druge brzine, treća prelazi u pripravnost, i tako dalje. Ovo omogućava jednolično ubrzanje, bez ometanja kod dodavanja brzine i gubitka snage obrtaja, što rezultira ekstremno brzim i savršeno udobnim promenama brzina, dok se održava ubrzavanje putem izmenjivanja pozicije menjača. Potrošnja goriva smanjena je za 8% u odnosu na standardne automatske menjače Pored udobnosti kod menjanja brzina i visokih performansi, Powershift omogućava i manju potrošnju goriva. "Po našim merenjima, Powershift doprinosi smanjenju potrošnje goriva za približno osam procenata, u poređenju sa standardnim automatskim prenosom.", kaže Magnus Jonsson, stariji potpredsednik iz Centra za istraživanje i razvoj u Volvo Cars koncernu. "I to je važan doprinos u borbi za smanjenje negativnih uticaja na okolinu." Powershift funkcija se bazira na tehnologiji ručnih menjača, ali sa tom razlikom što su oba dvostruka kvačila povezana sa sopstvenim ulaznim osovinama. Jedna osovina se vrti unutar druge. Unutrašnja osovina reguliše rad osovine za prvu, treću, petu i rikverc brzinu, dok spoljna osovina kontroliše drugu, četvrtu i šestu brzinu. Funkcija kvačila radi pomoću elektro-hidraulične kontrolne jedinice, koja osigurava da prvo kvačilo miruje dok je drugo u pogonu i obratno. Oba kvačila funkcionišu kao klizno kvačilo. Pokretni klip potiskuje određen broj nezavisnih pločica jednu u drugu i spaja ih u celinu kod trenja koje usledi.

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Automatsko ili sekvencijalno menjanje brzina potpuno bez gubitka obrtnog momenta Powershift pruža vozaču automatski prenos koji dozvoljava sekvencijalno menjanje brzina, kao i sa Geartronic prenosom, razvijenim u Volvou. Razlika je u tome što Powershift omogućava promenu brzina bez gubitka vremena i ubrzanja. Powershift, za razliku od standardnih automatskih menjača, ne treba pretvarač obrtnog momenta, i nema hod menjača ili višestruka kvačila. Takođe ne postoji ni gubitak obrtnog momenta, koji ove opcije najčešće donose sa svojom upotrebom. Najbolji izbor za moćne dizelske motore Zahvaljujući upotrebi dvostrukog kvačila, prenos pomoću Powershifta može održavati visoke obrtne momente i suštinski nema ograničenja u izboru odnosa. Ovo ga čini idealnim partnerom sa modernim, moćnim dizelskim motorima današnjice. Verzija Powershifta koju Volvo lansira ovog trenutka, dimenzijama je prilagođena nivoima obrtnih momenata do 450 Nm. U modelima Volvoa C30, S40 i V50 u kojima se ugrađuje, Powershift je prilagođen dvolitarskim, četverocilindarskim turbo-dizel motorima koji razvijaju 136 konjskih snaga i 320 Nm obrtnog momenta. "Koristeći Powershift, sada možemo ponuditi automatski prenos i uz naše dvolitarske dizelske mašine." - kaže Magnus Jonsson. "I to ne bilo kakav, stari automatski prenos: umanjena potrošnja goriva, udružena sa povećanim komforom i višim performansama zvuči kao nemoguća misija. Ali, koristeći Powershift, pokazali smo da je to i te kako moguće." Goran Sarić - Automagazin

Mercedes-Benz na Beotruck 08

Mercedes-Benz na Beotruck 08

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora nastupa na 46. Medjunarodnom salonu (OICA) komercijalnih vozila, u Beogradu, u Hali 3, u periodu od 1. do 5. aprila 2008 godine.Na preko 2.500 m², Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora predstaviće širok asortiman komercijalnih vozila...
Toyota prvi put na manifestaciji Beotruck

Toyota prvi put na manifestaciji Beotruck

Kompanija Toyota Srbija juče je održala konferenciju za medije povodom prvog učešća na 46. Međunarodnom salonu komercijalnih vozila BEOTRUCK 08. Na štandu od 200 m2 izložena su dva Toyotina komercijalna modela Hiace i Hilux, u dve različite varijante, koje su u ponudi na našem tržištu. Toyota Hilux je sa više od 12 miliona isporučenih primeraka, jedno od deset najprodavanijih automobila na svetu...
Audi sprema odgovor Miniju

Audi sprema odgovor Miniju

BMW-ov Mini uskoro će dobiti ljutog konkurenta iz Ingolstadta, imena Audi A1. Baby Audi temeljiće se na platformi Volkswagen Pola, a pokretaće ga nekoliko benzinskih TSI i dizel TDI agregata manje zapremine. Plan Audija je da 2010. godine model A1 ponudi u više karoserijskih izvedbi, a izgled najmanjeg Audijevog modela biće derivat dobro poznatog koncepta A1 Metroproject...
BMW M -  Kraj atmosfercima, budućnost je u turbu

BMW M - Kraj atmosfercima, budućnost je u turbu

Loš san? Za prave fanove minhenskih sportskih automobila možda jeste. Posle informacije i prekidu razvoja i proizvodnje dizelskih "osmocilindraša", sledi još extremniji šok. Minhenska kompanija, koja je zastupnik atmosferskih agregata, zbog ekoloških razloga prinuđena je da od pomenutog koncepta odustane...
Rođen je Suzuki Swift Sedan

Rođen je Suzuki Swift Sedan

Kompanija Suzuki širi gamu modela Swift, i pored hatsback modela sa troja i petoro vrata, na tržište stiže sedan verzija Swifta. U Suzukiju su primenili istu koncepciju karoserije kao kao i konkurenti poput Renaulta i Škode i na zadnji deo hatcbacka dodat je veći prtljažnik, a zadnji C stub je vidno proširen...
Peugeot 207 - prvi milion je tu

Peugeot 207 - prvi milion je tu

Posle samo dve godine od uvođenja na tržište modela 207, juče je u mestu Poissy, u blizini Pariza, proizveden milioniti primerak ovog atraktivnog automobila. Samo u Evropi prošle godine Peugeot 207 pronašao je put do 440 000 vlasnika i postao najprodavaniji automobil u segmentu...
Porsche Beograd Sever otvoren i zvanično !

Porsche Beograd Sever otvoren i zvanično !

"Porsche Holding", jedan od najvećih evropskih distributera u oblasti automobilske industrije, juče je otvorio u Beogradu (Krnjača) novi prodajno-servisni centar, "Porsche Beograd Sever", vredan oko 7 miliona Eura. Centar zauzima površinu od 20.000 m2, a sama zgrada, u kojoj je predviđeno da radi oko 80 ljudi, ima 4.500 m2 ukupne površine. Ceremoniji zvaničnog otvaranja prisustvovali su visoki funkcioneri Porsche Holdinga, mnogobrojne javne ličnosti i predstavnici medija...
Srednja klasa u Evropi - prodajni rezultati

Srednja klasa u Evropi - prodajni rezultati

U 2007. godini evropsko tržište srednje klase automobila smanjeno je za 6,5%, gde je prodato 1,93 miliona automobila. Najprodavaniji automobil srednje klase u Evropi prošle godine bio je Volkswagen Passat, koji je prodat u 313595 primeraka...
Audi R8 V12 TDI ne, ali R8 V8 TDI da

Audi R8 V12 TDI ne, ali R8 V8 TDI da

Iako je izgledalo da je početak proizvodnje najsnažnijeg supersportskog dizel automobila gotovo siguran, Audi R8 V12 TDI ipak će ostati samo koncept. Kako je saopštio šef Audijevog razvoja, Audi R8 V12 TDI neće ići u serijsku proizvodnju...
Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje