AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Dvolitarski turbo modeli Volvoa C30, S40 i V50 sada su dostupni i u verzijama sa potpuno automatizovanim prenosom brzina. Novi Powershift je jedinica sa šest brzina. Sadrži dvostruko kvačilo, koje osigurava udobnost kod menjanja brzina jednaku onoj kod potpuno automatizovanog prenosa, ali sa performansom koja se očekuje od manuelnog menjača. Pored ovog, značajno smanjuje potrošnju goriva u odnosu na standardni automatski menjač.

Volvo Cars je razvio Powershift prenos u saradnji sa svojim partnerom za transmisije, Getragom. Powershift funkcioniše na principu dva paralelna ručna menjača. Ima dvostruka kvačila, koja funkcionišu nezavisno jedno od drugog. Jedno kvačilo kontroliše neparne brzine (1., 3., 5. i vožnju unazad), dok drugi opslužuje ostale (2., 4. i 6.). Ova dva kvačila rade alternacijski: dok je jedno u upotrebi, drugo je u stanju mirovanja. To znači da, dok motor razvija punu moć i maksimalno ubrzanje u prvoj brzini, druga je brzina u stanju pripravnosti za upotrebu. Kod upotrebe druge brzine, treća prelazi u pripravnost, i tako dalje. Ovo omogućava jednolično ubrzanje, bez ometanja kod dodavanja brzine i gubitka snage obrtaja, što rezultira ekstremno brzim i savršeno udobnim promenama brzina, dok se održava ubrzavanje putem izmenjivanja pozicije menjača. Potrošnja goriva smanjena je za 8% u odnosu na standardne automatske menjače Pored udobnosti kod menjanja brzina i visokih performansi, Powershift omogućava i manju potrošnju goriva. "Po našim merenjima, Powershift doprinosi smanjenju potrošnje goriva za približno osam procenata, u poređenju sa standardnim automatskim prenosom.", kaže Magnus Jonsson, stariji potpredsednik iz Centra za istraživanje i razvoj u Volvo Cars koncernu. "I to je važan doprinos u borbi za smanjenje negativnih uticaja na okolinu." Powershift funkcija se bazira na tehnologiji ručnih menjača, ali sa tom razlikom što su oba dvostruka kvačila povezana sa sopstvenim ulaznim osovinama. Jedna osovina se vrti unutar druge. Unutrašnja osovina reguliše rad osovine za prvu, treću, petu i rikverc brzinu, dok spoljna osovina kontroliše drugu, četvrtu i šestu brzinu. Funkcija kvačila radi pomoću elektro-hidraulične kontrolne jedinice, koja osigurava da prvo kvačilo miruje dok je drugo u pogonu i obratno. Oba kvačila funkcionišu kao klizno kvačilo. Pokretni klip potiskuje određen broj nezavisnih pločica jednu u drugu i spaja ih u celinu kod trenja koje usledi.

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Automatsko ili sekvencijalno menjanje brzina potpuno bez gubitka obrtnog momenta Powershift pruža vozaču automatski prenos koji dozvoljava sekvencijalno menjanje brzina, kao i sa Geartronic prenosom, razvijenim u Volvou. Razlika je u tome što Powershift omogućava promenu brzina bez gubitka vremena i ubrzanja. Powershift, za razliku od standardnih automatskih menjača, ne treba pretvarač obrtnog momenta, i nema hod menjača ili višestruka kvačila. Takođe ne postoji ni gubitak obrtnog momenta, koji ove opcije najčešće donose sa svojom upotrebom. Najbolji izbor za moćne dizelske motore Zahvaljujući upotrebi dvostrukog kvačila, prenos pomoću Powershifta može održavati visoke obrtne momente i suštinski nema ograničenja u izboru odnosa. Ovo ga čini idealnim partnerom sa modernim, moćnim dizelskim motorima današnjice. Verzija Powershifta koju Volvo lansira ovog trenutka, dimenzijama je prilagođena nivoima obrtnih momenata do 450 Nm. U modelima Volvoa C30, S40 i V50 u kojima se ugrađuje, Powershift je prilagođen dvolitarskim, četverocilindarskim turbo-dizel motorima koji razvijaju 136 konjskih snaga i 320 Nm obrtnog momenta. "Koristeći Powershift, sada možemo ponuditi automatski prenos i uz naše dvolitarske dizelske mašine." - kaže Magnus Jonsson. "I to ne bilo kakav, stari automatski prenos: umanjena potrošnja goriva, udružena sa povećanim komforom i višim performansama zvuči kao nemoguća misija. Ali, koristeći Powershift, pokazali smo da je to i te kako moguće." Goran Sarić - Automagazin

Mercedes-Benz C-Klasa - omiljeni automobil Nemaca

Mercedes-Benz C-Klasa - omiljeni automobil Nemaca

Mercedes-Benz C-Klasa je u Nemačkoj osvojila najveći broj glasova za nagradu najpopularniji automobil. ADAC je miljeniku iz Stutgarta predstavila "Yellow Angel 2008" nagradu. C-Klasa je od samog lansiranja, u martu 2007, postavila novi standard u svom tržišnom segmentu...
Toyota Srbija uspela: Za Ondekoza u Beogradu !

Toyota Srbija uspela: Za Ondekoza u Beogradu !

Povodom koncerta čuvene japanske trupe "Za Ondekoza", juče je u Beogradskoj Areni održana press konferencija kojoj su prisustvovali direktor kompanije Toyota Srbija, Slobodan Radoičić i direktor "Arene Beograd", organizatora ovog koncerta, Đorđe Milutinović. Podsetimo, Za Ondekoza bubnjari 12. februara u Sava Centru predstaviće perkusionističko taiko umeće i svoj način života i filozofiju, sažetu pod geslom: trčati, svirati i planeti na Zemlji...
Domaće tržište - Čestitamo! 10 % novog Mercedesa je već vaše

Domaće tržište - Čestitamo! 10 % novog Mercedesa je već vaše

U skladu sa prazničnim raspoloženjem, Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora d.o.o. je kupcima na našem tržištu pripremila posebno iznenađene, novogodišnju akciju "Čestitamo! 10 % novog Mercedesa je već vaše". Poklon je određena dodatna oprema, koja se dobija bez doplate na modelima C-klase i E-klase u salonima Mercedes-Benz. Iz ponude izdvajamo samo neke od modela...
Renault Laguna Coupe - špijunske fotke

Renault Laguna Coupe - špijunske fotke

Kompanija Renault već nekoliko godina zaredom najavljuje proširenje svog "portfolia" za jedan atraktivan coupe. Posle velikog interesa javnosti za model Renault Laguna Coupe Concept, prikazanog u Frankfurtu, sada je jasno da nas samo meseci dele od premijere serijske verzije Lagune Coupe...
Sajam u Detroitu - Mitsubishi Lancer Ralliart

Sajam u Detroitu - Mitsubishi Lancer Ralliart

Kompanija Mitsubishi na sajmu automobila u Detroitu predstavila je model Lancer Ralliart, kojim proširuje liniju verzija Lancer. Model Lancer Ralliart svojom cenom i snagom smešta se između standardne izvedbe Lancera sa pogonom na prednje točkove i nabrušene najsnažnije verzije, sa oznakom EVO X. U čemu je razlika?
Audi - prodajni rezultati

Audi - prodajni rezultati

Kompanija Audi AG nedavno je objavila informaciju da je u 2007. godini zabeležila novi prodajni rekord. Prošle godine ova nemačka kompanija u svetu je prodala 964 151 automobil, što predstavlja za 6,5% bolji prodajni rezultat od onog u 2006. godini...
BMW M3 Cabrio - zvanične informacije i fotografije

BMW M3 Cabrio - zvanične informacije i fotografije

Bavarska porodica modela M3 je ponovo na okupu. BMW M3 poslednje generacije sada je dostupan u tri verzije: kupe, sedan i kabriolet. BMW je juče i zvanično predstavio info i fotografije četvrte generacije M3 kabrioleta. Prvi put u svojoj istoriji, M3 Cabrio ima tvrdi sklopivi krov...
Detroit 2008 - Hyundai Genesis, zvanične informacije

Detroit 2008 - Hyundai Genesis, zvanične informacije

Hyundai Motor Co. u Detroitu je predstavio Hyundai Genesis, luxuzni sedan, kojim ova kompanija započinje novu eru u svojoj istoriji. Luxuzna limuzina savremenog izgleda pod haubom krije sasvim novi V8 agregat, koji će joj sigurno pomoći da "ukrsti koplja" sa već etabliranim limuzinama srednje više klase, kao što su BMW serije 5, Audi A6 i Mercedes E klasa...
Renault - prodajni rezultati

Renault - prodajni rezultati

Posle zabeleženog pada prodaje u 2006. godini, kompanija Renault je prošle godine povećala prodaju svojih automobila za 2,2%. Uspevši da na tržište plasira i proda 2,49 miliona automobila ova francuska kompanija vraća se na staze uspeha...
BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje