Najnovije vesti iz auto industrije
BMW M3 Cabrio - zvanične informacije i fotografije
Objavljeno: 17.01.2008.
Bavarska porodica modela M3 je ponovo na okupu. BMW M3 poslednje generacije sada je dostupan u tri verzije: kupe, sedan i kabriolet. BMW je juče i zvanično predstavio info i fotografije četvrte generacije M3 kabrioleta. Prvi put u svojoj istoriji, M3 Cabrio ima tvrdi sklopivi krov...
Ipak, podsetimo se, jedan od najvažnijih zahteva postavljenih pred stručnjake u BMW Motorsportu bio je učiniti Cabriolet jednako sportskim i agilnim kao i Coupe verziju. Ovom cilju, kao što smo i očekivali, isprečila se veća masa kabrioleta, koja iznosi 1810 kilograma (zbog dodatnih ojačanja karoserije koja su potrebna zbog nedostatka krova). To znači da je masa cabrio izvedbe modela M3 veća od Cuope modela M3 preko 200 kilograma. To je se odrazilo i na ubrzanja: iz mesta do "stotke" ovaj bavarski ulični "ratnik" sprinta za 5,3 sekunde, što je za pola sekunde lošiji rezultat od modela M3 Coupe. Maksimalna brzina modela BMW M3 Cabrio elektronski je ograničena na 250 km/h.

Na drugu stranu, M3 Cabrio oduševljava rešenjima na sistemu za spuštanje krova. Krov je sačinjen od tri dela, elektronski se kontroliše i proces otvaranja krova traje samo 22 sekunde. Elektrohidraulični sklopivi krov moguće je sklapati i pomoću standardnog daljinskog upravljača. Iako je masa povećana, ne treba sumnjati da će vozne osobine M3 Cabrio biti na visokom nivou, a tome u prilog idu i svi elektronski sistemi zaduženi za vrhunske performanse i stabilnost automobila. Neki od njih su i ABS, ASC, CBC, DSC, Variable M Differential Lock standardni, a neki kao što je EDC (Electronic Damper Control) dolazi kao opcija.

Podsetimo, agregat je zapremine 3 999 cm3 i razvija 420 konjskih snaga pri 8 300 o/min i maksimalni Obrtni moment od 400 Nm pri 3 900 o/min. Aluminijumski blok motora proizvodi se u Landshutu, odakle izlaze i blokovi agregata za Formulu 1. Za optimalnu smešu brine se "VANOS", sistem varijabilnog vremena otvaranja ventila, kome je potrebno extremno malo vremena za promenu odnosa vazduha i benzina. O razvoju materijala za agregat dovoljno govori i činjenica da je novi motor čak 15 kilograma lakši od V6 motora koji je pokretao prethodni model. U ponudi će biti standardni 6-stepeni manuelni menjač, ali i novi 'M DKG' menjač sa dve lamele, koji je opremljen i sa "Drivelogic" sistemom sa 11 elektronski kontrolisanih programa vožnje.
Goran Sarić - Automagazin
Švedska kompanija Saab najavljuje ulazak u segment čija ciljna grupa kupaca trenutno preferira modele kao što su Volvo C30, Audi A3, BMW serije 1... Dve nedelje pred početak sajma automobila u Ženevi, Saab nam predstavlja zvanične fotografije modela 9-1X Concept, čiji dizajn je isnpirisan modelom Saab 9-3...
Svetlo dana ugledala je prva oficijalna fotografija modela Fiat 500 Abarth. Podsetimo, Fiat 500 jeste najnoviji model italijanske marke sa znakom obnovljenog Abartha, koji je osnovan još pre 40 godina. Fiat 500 Abarth debitovaće već sledećeg meseca, na sajmu automobila u Ženevi...
Beograđani su danas imali jedinstvenu priliku da prisustvuju promotivnoj trci bolida F1 i F 3000, održanoj ispred novobeogradske hale "Ekspo XXI" i vide bolide Nissan Dalara F3000 i bolid sa Lola šasijom, ali opremljen Cosworth Formula 1 osmocilindričnim motorom snage preko 600 KS, kojim je upravljala prelepa Švajcarkinja Sabrina Hungerbiler. Više fotografija možete pogledati u
GALERIJI..
Ukoliko želite kući da imate sopstveni bolid iz DTM prvenstva, pruža Vam se jedinstvena prilika. Naravno, pod uslovom da u svom sefu imate "višak" od minimalno 300 000 Eura, koliko iznosi početna cena Mercedes DTM bolida iz 2007. godine...
Na sajmu automobila u Ženevi, pored nove Fieste, na štandu Forda zvaničnu premijeru imaće model Kuga. Ford Kuga jeste Crossover, koji će se prodavati isključivo na evropskim tržištima i atakovaće direktno na sve jaču konkurenciju u Crossover segmentu, koju čine VW Tiguan, Opel Antara, BMW X3, Mercedes-Benz GLK. Podsetimo, Kuga je prvo bila najavljena konceptom Iosis X, koji je predstavljen 2006. godine u Parizu...
Studio Bertone važi među tvorce najlepših karoserija dvadesetog veka. U dobu najveće slave, ova italijanska kompanija bila je zadužena za dizajn poznatih svetskih proizvođača, kao što su Lamborghini, Opel, Citroen, Volvo... Prema poslednjim glasinama, Bertone, posle pola veka aktivnog učešća, neće nastupiti na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi...
Bentley i diesel. Pre deset godina ove dve reči u istom izrazu posmatrali smo kao prvoaprilsku šalu u automobilskim magazinima. Ali u skoroj budućnosti to će biti realnost, što je potvrdio i direktor prodaje u kompaniji Bentley, gospodin Adrian Hallmark...
Špijunski fotografi uspeli su na severu Švedske da snime Peugeot 308 Coupe Cabrio, u fazi testiranja pri extremnim zimslim uslovima. Peugeot 308 CC na tržište će stići u proleće sledeće godine, a svojim izgledom neće se puno razlikovati od aktuelnom modela 307 CC...
Kompanija Ford, nekoliko dana pred sajam automobila u Ženevi, pustila je u promet fotografije nove generacije modela koji će i dalje nositi tradicionalno ime Fiesta. Pred nama su fotografije izgleda serijske evropske verzije modela Fiesta, koja, u dizajnerskom smislu, ne odstupa mnogo od koncepta Verve, koji je predstavljen prošle godine na sajmu automobila u Frankfurtu...