AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Na poziv Red Bulla, stunt svetski moto šampion, Christian Pfeiffer, posetio je Beograd, kao gost i promoter EYOF-a. Vozio je ispred hrama Sv. Save, u studentskom domu, po Karađorđevoj ulici, Kalemegdanu, Obilićevom vencu, trgu Republike, "silikonskoj dolini", ispred nekadašnjeg CK, ušću. Skroman, tih i miran, Pfeiffer nam u početku nije odavao utisak extreme vozača. Ali, kada je seo na motor, stvari su nam bile jasnije...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

I sam Travis Pastrana je rekao da je Chris najbolji u svojoj disciplini. Došao je svojim malim kampom sa prikolicom za motore i spavao na ATV Gravelu uz samu stazu za trening. To su iskoristili domaći bajkeri da treniraju i muče se na Chrisovim motorima. Normalno probali su trial prvi put. Nakon svojih akrobacija ostavio nas je zapanjene! Razmenio je kontakte sa domaćim vozacima, obećao da ce se vratiti...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

“Sachs 100”, na koji se popeo 1975. godine, morao je da bude spušten za njega: Christian Pfeiffer imao je samo pet godina kada je po prvi put uzjahao motocikl. Pet godina kasnije učestvovao je u svom prvom trajal takmičenju. S petnaest godina bio je nemački trajal šampion u juniorskoj konkurenciji, a sa osamnaest uspešno se nadmetao na nemačkom prvenstvu. U isto vreme završavao je srednju školu i pohađao časove flaute, klarineta i solfeđa. "Da nisam postao vozač kaskader, sada bih bio muzičar", kaže Kris. Ipak, odlučio je da muzika ostane hobi. Preselio se u Minhen da studira biologiju i sport. Na neki neki način, bio je to prvi korak na putu da postane profesionalni vozač, zato što je finansirao svoje studiranje učestvujući u programima slobodnog stila širom Nemačke. Njegovo senzacionalno izvođenje u minhenskoj olimpijskoj dvorani privuklo je pažnju medija, a to je dovelo do još zahtevnijih izvođenja. U dvadeset šestoj godini Kris je postao profesionalni “freestyler” (što ga, uzgred rečeno, nije sprečilo da završi celokupne studije).

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Chris nikada nije doživljavao vožnju kao lokalni sport, čak i kada je živeo od njega. Tokom prve godine profesionalnog angažmana završio je “Gilles Lalay Classic” ( najtežu terensku trku na svetu), i osvojio “Offroad Challenge” i “Red Bull Harescramble” u Ercbergu (u Austriji), jedno od najtežih enduro takmičenja, (na kojem je pobedio ponovo 1997). On, međutim, ima i neke interesantne ideje. Na primer: da postane prva osoba koja se popela na Via Tinu, 250 metara dugu stazu za uspinjanje, trećeg strepena težine, iznad jezera Garda. Nameravao je to da učini bez konopca i cipela za penjanje, već samo na motoru. Njegov prvi pokušaj propao je trideset metara pre kraja, zato što se u njegov karburator zaplelo rastinje, što ga je spasilo od pada. Drugi pokušaj bio je uspešan. Trećeg neće biti: "Litica i ja pokazali smo jedno drugom za šta smo sposobni."

Christian Pfeiffer posetio Beograd

1997. godine Christian Pfeiffer ušao je u Ginisovu Knjigu rekorda. Na motociklističkom Gran Priu u Nirbergringu preskočio je motorom preko trideset troje ljudi koji su ležali jedni uz druge. Učinio je to bez rampe. Dve godine kasnije, nesrećna kombinacija pokušaja da obori vlastiti rekord i kvara na kočnicama dovela ga je do bolnice, po prvi put u njegovoj profesionalnoj karijeri. Nakon skoka preko trideset petoro ljudi pri brzini od 50 km/h, Kris je udario u betonski zid. Posledice: slomljena jagodična kost, ručni zglob i čašica na kolenu. Kada mu je doktor savetovao da promeni sport, Kris je promenio doktora. Dok njegov oporavak u rehabilitacionom centru još nije bio primetan, Kris se tajno vratio treninzima na motoru. Godine 2000. pobedio je na takmičenju u Ercbergu po treći put. Četrvrti put ovde je pobedio 2004. Takav je povratak, naravno, veliki izvor inspiracije. Na primer: da bi naučio veštine brazilskih freestyler profesionalaca, kao što je AC Farias, gledao bi ih na DVD-u. Fajfer je pročavao Brazilce i počeo da vozi u njihovom stilu. Upoznao je AC Fariasa 2003. godine na “World Stunt Riding Championship” u Bechyhu u Češkoj Republici. Epilog: nosilac titule nije bio AC već CP! Nakon nekoliko prepravki na motoru, kao što je, recimo, skraćenje zadnjeg dela, ubrzo je dobio novi nadimak: “Mr. One O clock”. Nazvan je tako pošto je prvi demonstrirao vratolomiju pod nagibom od 110 stepeni! Niko nije proverio u udžbenicima fizike da li je to uopšte moguće. Goran Sarić - Automagazin

Audi A4 Rieger - dizelska raketa

Audi A4 Rieger - dizelska raketa

Ikona svetskog tuninga, kompanija Rieger, predstavila je styling paket i novu "porciju" snage za novu generaciju modela Audi A4, kojeg pogoni agregat 3.0 TDI. Pored atraktivnih aerodinamičkih detalja koji ga krase, Audi A4 Rieger može se pohvaliti i sportskim atributima: sprint iz mesta do stotke za samo 5,8 sekundi i maksimalna brzina od 265 km/h. Nije loše za jednog dizela, zar ne...
Bentley Continental DC - Nulta Emisija CO2

Bentley Continental DC - Nulta Emisija CO2

Prethodnog vikenda, u britanskom Goodwoodu održano je takmičenje "Greenpower Corporate Challenge", gde je pobedu odneo Bentley Continental DC, model izrađen od ugljeničnih vlakana, kojeg pogoni 24-voltni agregat. Bentley Continental DC teži samo 126 kilograma...
Kružne trke, NIS Novi Sad 2008 – Prva trka Vesniću

Kružne trke, NIS Novi Sad 2008 – Prva trka Vesniću

Trkom Nagrada Naftne Industrije Srbije, Novi Sad 2008, započeo je novi ciklus kružnih trka za Šampionat Srbije. Ove sezone, bez takmičara iz Crne Gore, ostalo je samo na domaćim automobilistima da “zabave” mnogobrojne ljubitelje oktanskih disciplina. I verujem da ista ta publika nije otišla kući nezadovoljna nakon četiri trke u šest klasa...
Audi Q5 S-Line - prve fotografije

Audi Q5 S-Line - prve fotografije

Ljuti konkurent modelu BMW X3 i Mercedesu GLK ubrzano ubrzo će se pojaviti u verziji S-Line. Posle predstavljanja modela Audi Q5, na sajmu automobila u Pekingu, pred nama su prve fotografije Audija Q5 S-Line, koji će svojim vlasnicima ponuditi sportskiji izgled ali i lepši osećaj u vožnji...
Audi A6 facelift - špijunske fotke

Audi A6 facelift - špijunske fotke

Audi A6 aktuelne generacije na tržištu se nalazi od 2005. godine, a sada je vreme za facelift. Iako je popularna "šestica" najmlađi predstavnik srednje više klase među premium proizvođačima, Audi se odlučio na decentne izmene, kako bi zadržao odličnu tržišnu poziciju do dolaska nove generacije modela A6, 2011. godine...
Toyota Auris Verso - špijunske fotografije

Toyota Auris Verso - špijunske fotografije

Dobro poznatu i popularnu Toyotu Corollu Verso (test možete pročitati OVDE) naslediće novi MPV model Toyote razvijen na platformi modela Auris, imena Auris Verso. Podsetimo, aktuelna generacija modela Corolla Verso predstavljena je 2004. godine, a prošle godine preživela je facelift...
Mazda 6 MPS sve bliže produkciji

Mazda 6 MPS sve bliže produkciji

Iako su dostupne informacije ukazivale da kompanija Mazda neće predstaviti aktuelnu generaciju modela 6 u MPS verziji, to će se ipak dogoditi. Pred nama su prve informacije o serijskom modelu Mazde 6 MPS (Mazda Performance Series)...
Fiat ulaže 700 miliona Eura u Zastavu !

Fiat ulaže 700 miliona Eura u Zastavu !

U Beogradu je danas potpisan memorandum o razumevanju, koji najavljuje strateško partnerstvo italijanskog "Fiata" i kragujevačke "Zastave". Memorandum su potpisali Ministar ekonomije, Mlađan Dinkić, i potpredsednik Fiata, Alfredo Altavila. Novo osveženje Zastave predviđa godišnju proizvodnju od 300 000 automobila do kraja 2010. godine, kao i investiciju veću od 700 miliona Eura, što bi mogla biti najveća strana investicija u istoriji Fiata...
Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje