AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Na poziv Red Bulla, stunt svetski moto šampion, Christian Pfeiffer, posetio je Beograd, kao gost i promoter EYOF-a. Vozio je ispred hrama Sv. Save, u studentskom domu, po Karađorđevoj ulici, Kalemegdanu, Obilićevom vencu, trgu Republike, "silikonskoj dolini", ispred nekadašnjeg CK, ušću. Skroman, tih i miran, Pfeiffer nam u početku nije odavao utisak extreme vozača. Ali, kada je seo na motor, stvari su nam bile jasnije...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

I sam Travis Pastrana je rekao da je Chris najbolji u svojoj disciplini. Došao je svojim malim kampom sa prikolicom za motore i spavao na ATV Gravelu uz samu stazu za trening. To su iskoristili domaći bajkeri da treniraju i muče se na Chrisovim motorima. Normalno probali su trial prvi put. Nakon svojih akrobacija ostavio nas je zapanjene! Razmenio je kontakte sa domaćim vozacima, obećao da ce se vratiti...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

“Sachs 100”, na koji se popeo 1975. godine, morao je da bude spušten za njega: Christian Pfeiffer imao je samo pet godina kada je po prvi put uzjahao motocikl. Pet godina kasnije učestvovao je u svom prvom trajal takmičenju. S petnaest godina bio je nemački trajal šampion u juniorskoj konkurenciji, a sa osamnaest uspešno se nadmetao na nemačkom prvenstvu. U isto vreme završavao je srednju školu i pohađao časove flaute, klarineta i solfeđa. "Da nisam postao vozač kaskader, sada bih bio muzičar", kaže Kris. Ipak, odlučio je da muzika ostane hobi. Preselio se u Minhen da studira biologiju i sport. Na neki neki način, bio je to prvi korak na putu da postane profesionalni vozač, zato što je finansirao svoje studiranje učestvujući u programima slobodnog stila širom Nemačke. Njegovo senzacionalno izvođenje u minhenskoj olimpijskoj dvorani privuklo je pažnju medija, a to je dovelo do još zahtevnijih izvođenja. U dvadeset šestoj godini Kris je postao profesionalni “freestyler” (što ga, uzgred rečeno, nije sprečilo da završi celokupne studije).

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Chris nikada nije doživljavao vožnju kao lokalni sport, čak i kada je živeo od njega. Tokom prve godine profesionalnog angažmana završio je “Gilles Lalay Classic” ( najtežu terensku trku na svetu), i osvojio “Offroad Challenge” i “Red Bull Harescramble” u Ercbergu (u Austriji), jedno od najtežih enduro takmičenja, (na kojem je pobedio ponovo 1997). On, međutim, ima i neke interesantne ideje. Na primer: da postane prva osoba koja se popela na Via Tinu, 250 metara dugu stazu za uspinjanje, trećeg strepena težine, iznad jezera Garda. Nameravao je to da učini bez konopca i cipela za penjanje, već samo na motoru. Njegov prvi pokušaj propao je trideset metara pre kraja, zato što se u njegov karburator zaplelo rastinje, što ga je spasilo od pada. Drugi pokušaj bio je uspešan. Trećeg neće biti: "Litica i ja pokazali smo jedno drugom za šta smo sposobni."

Christian Pfeiffer posetio Beograd

1997. godine Christian Pfeiffer ušao je u Ginisovu Knjigu rekorda. Na motociklističkom Gran Priu u Nirbergringu preskočio je motorom preko trideset troje ljudi koji su ležali jedni uz druge. Učinio je to bez rampe. Dve godine kasnije, nesrećna kombinacija pokušaja da obori vlastiti rekord i kvara na kočnicama dovela ga je do bolnice, po prvi put u njegovoj profesionalnoj karijeri. Nakon skoka preko trideset petoro ljudi pri brzini od 50 km/h, Kris je udario u betonski zid. Posledice: slomljena jagodična kost, ručni zglob i čašica na kolenu. Kada mu je doktor savetovao da promeni sport, Kris je promenio doktora. Dok njegov oporavak u rehabilitacionom centru još nije bio primetan, Kris se tajno vratio treninzima na motoru. Godine 2000. pobedio je na takmičenju u Ercbergu po treći put. Četrvrti put ovde je pobedio 2004. Takav je povratak, naravno, veliki izvor inspiracije. Na primer: da bi naučio veštine brazilskih freestyler profesionalaca, kao što je AC Farias, gledao bi ih na DVD-u. Fajfer je pročavao Brazilce i počeo da vozi u njihovom stilu. Upoznao je AC Fariasa 2003. godine na “World Stunt Riding Championship” u Bechyhu u Češkoj Republici. Epilog: nosilac titule nije bio AC već CP! Nakon nekoliko prepravki na motoru, kao što je, recimo, skraćenje zadnjeg dela, ubrzo je dobio novi nadimak: “Mr. One O clock”. Nazvan je tako pošto je prvi demonstrirao vratolomiju pod nagibom od 110 stepeni! Niko nije proverio u udžbenicima fizike da li je to uopšte moguće. Goran Sarić - Automagazin

Uspešan početak godine za Mercedes-Benz

Uspešan početak godine za Mercedes-Benz

Sektor putničkih vozila Mercedes-Benz Cars je kupcima širom sveta isporučio 90,400 vozila u januaru 2008 (januar 2007: 77,700). Prodaja brendova Mercedes-Benz, AMG, Maybach, i Smart je rastom od 16 procenata postavila novi rekord. Samo je Mercedes-Benz brend u januaru 2008 isporučio rekordnih 82,300 putničkih vozila...
Toyota proizvela više, ali prodala manje od GM-a

Toyota proizvela više, ali prodala manje od GM-a

Japanska kompanija Toyota Motor prošle godine prestigla je američkog konkurenta General Motors i osvojila prvo mesto u svetskoj produkciji automobila. Toyota je prošle godine proizvela rekordnih 9 494 754 vozila, što predstavlja međugodišnji rast od 5,3%. Ali...
Mercedes Benz CLC - mali coupe je tu

Mercedes Benz CLC - mali coupe je tu

Model Mercedes-Benz Sports Coupe bio je označen kao jedna od karoserijskih izvedbi popularne C klase. Preko 70% vlasnika modela Sports Coupe nikada pre nisu posedovali automobil sa trokrakom zvezdom na haubi i zato nam model Mercedes-Benz CLC, čije fitografije su nedavno predstavljene, dolazi kao predstavnik samostalne linije modela...
Opel Meriva Concept - premijera u Ženevi

Opel Meriva Concept - premijera u Ženevi

Svaki peti Opel koji se danas proda u Evropi, ima karoseriju MPV (Multi Purpose Vehicle). Iako 144 000 Opel Meriva, prodatih prošle godine u Evropi, ne naznačavaju činjenicu da ovaj Opelov MPV model ulazi u svoju petu godinu života, druga generacija Merive počinje polako da se otkriva...
Lancia Delta - prve oficijalne fotke

Lancia Delta - prve oficijalne fotke

Kompanija Lancia uskoro će proširiti paletu svojih modela. Već u junu mesecu na tržištu bi se mogla pojaviti nova verzija proslavljenog modela Delta, a svoju premijeru pred svetskom javnosti nova Delta mogla bi imati na predstojećem sajmu automobila u Ženevi...
Toyota Celica se vraća sa Turbom i 4x4

Toyota Celica se vraća sa Turbom i 4x4

Svi vrlo dobro znamo da je Celica automobil koji pruža odličnu dinamiku u vožnji i puno zabave. Prema informacijama koje stižu iz Japana, Toyota razvija novu generaciju modela Celica, koja će biti plod saradnje kompanija Subaru i Toyota (Toyota je prošle godine kupila veliki procenat akcija Subarua), a na tržištu bi se mogla pojaviti već sledeće godine...
Ispržite pljeskavicu u auspuhu

Ispržite pljeskavicu u auspuhu

Nalazite se u automobilu daleko od grada, a jako želite da pojedete hamburger. Uskoro, to i neće biti veliki problem, jer ćete meso pripremljeno za pljeskavisu moći da ispržite u posebnom nastavku za auspuh na vašem automobilu. Smisao za humor ili ?
Ford Mondeo - Automobil godine u Srbiji za 2008.

Ford Mondeo - Automobil godine u Srbiji za 2008.

Sinoć je u Kristalnoj dvorani hotela Hayatt Regency održana svečana dodela priznanja "Automobil godine Srbije 2008". Podsetimo, u tradicionalnoj akciji Asocijacije automobilskih novinara Srbije (AANS), a pod pokroviteljstvom Auto Moto Saveza Srbije (AMSS), za "Automobil godine 2008" proglađen je Ford Mondeo. U ime kompanija Grand Motors i Ford, ovo prestižno priznanje primio je gospodin Stanko Radić, generalni direktor kompanije Grand Motors...
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje