Najnovije vesti iz auto industrije
Nova Honda Accord - nove fotografije i info
Objavljeno: 12.02.2008.
Honda Accord pomalo drsko želi da se ugura u otmeni kvart gde se parkiraju samo premium modeli. Drugim rečima, Honda svim snagama pokušava da presloži poredak i nađe svoje mesto u vrhu srednje klase. U tome je već ohrabruje podatak da je pred nama potpuno nova generacija modela Accord, koja ima čime da se pohvali...
Novi Accord je širi i nešto niži od prethodnika (sa nižim težištem), ali sa većim međuosovinskim rastojanjem, pa je samim tim i dinamičniji i sportskiji. Ipak, gledajući prve fotografije teško se možemo oteti utisku da se radi više o temeljnom faceliftu, i dizajn nove generacije Accorda slobodno možemo opisati kao radikalna evolucija prethodnika. Dizajnom dominiraju oštri rubovi, sa izraženim blatobranima koji naglašavaju širinu automobila. Malo veći dizajnerski iskorak primećujemo na karavan izvedbi move Honde Accord, gde se veći naglasak stavio na dinamičniji izraz napredne tehnologije, dok je automobil, pretpostavljamo, zadržao isti stepen prektičnosti.

Nova generacija Honde Accord biće jedna od prvih koja nudi motor usklađen sa dolazećim, Euro 5 ekološkim standardima, a koji na snagu stupaju 2009. godine. Hondin dizel druge generacije, i-DTEC, temelji se na 2,2-litarskom motoru i-CTDi. Snaga motora veća je za 10 konjskih snaga i sada iznosi 150 KS pri 4 000 o/min, dok je maksimalni Obrtni moment dostigao granicu od 350 Nm pri samo 2 000 o/min. U ponudi nove Honde Accord kao osnovna motorizacija biće 2.0 i-VTEC (156 KS pri 6300 o/min) koji ima promenjen prečnik izduvnih ventila, optimizirano vreme zatvaranja ventila i samim tim pojačan protok vazduha. Veći 4-cilindrični motor, 2.4 i-VTEC isporučuje 200 konjskih snaga pri 7 000 o/min i 233 Nm Obrtnog momenta pri 4 500 o/min (u prethodnoj generaciji 190 KS i 223 Nm). Sva tri agregata dolaze u ponudi sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni prenosa, dok oba benzinca kao opciju imaju 5-stepeni automatski menjač.

Paket sigurnosne opreme kod novog Accorda, takođe, je dopunjen novim sistemom koji pruža još veću sigurnost. VSA (Vehicle Stability Assist) ulazi u standardnu opremu, a osmišljen je da pomogne vozaču da zadrži kontrolu dan automobilom pri skretanju, ubrzavanju i brzim manevrima, a sve to pomoću ograničavanja obrtnog momenta motora i nezavisnog kočenja točkova. Advanced Driving Assist System (ADAS) ugrađivaće se standardno u snažniju benzinsku verziju, a uz ostale motorizacije stiže samo u Executive paketu opreme. Podsetimo, ADAS uključuje sisteme kao što su CMBS (Collision Mitigation Braking System – nadgleda razdaljinu do drugog vozila, upozorava vozača na mogućnost sudara, a u slučaju neizbežnog sudara počinje sa kočenjem) i LKAS (Lane Keeping Assist System – uz pomoć kamere upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca). U opremi su i ACC (adaptivni cruise control), prednji i bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavese.
Goran Sarić - Automagazin
Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora nastupa na 46. Medjunarodnom salonu (OICA) komercijalnih vozila, u Beogradu, u Hali 3, u periodu od 1. do 5. aprila 2008 godine.Na preko 2.500 m², Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora predstaviće širok asortiman komercijalnih vozila...
Kompanija Toyota Srbija juče je održala konferenciju za medije povodom prvog učešća na 46. Međunarodnom salonu komercijalnih vozila BEOTRUCK 08. Na štandu od 200 m2 izložena su dva Toyotina komercijalna modela Hiace i Hilux, u dve različite varijante, koje su u ponudi na našem tržištu. Toyota Hilux je sa više od 12 miliona isporučenih primeraka, jedno od deset najprodavanijih automobila na svetu...
BMW-ov Mini uskoro će dobiti ljutog konkurenta iz Ingolstadta, imena Audi A1.
Baby Audi temeljiće se na platformi Volkswagen Pola, a pokretaće ga nekoliko
benzinskih TSI i dizel TDI agregata manje zapremine. Plan Audija je da 2010. godine
model A1 ponudi u više karoserijskih izvedbi, a izgled najmanjeg Audijevog modela
biće derivat dobro poznatog koncepta A1 Metroproject...
Loš san? Za prave fanove minhenskih sportskih automobila možda jeste. Posle informacije i prekidu razvoja i proizvodnje dizelskih "osmocilindraša", sledi još extremniji šok. Minhenska kompanija, koja je zastupnik atmosferskih agregata, zbog ekoloških razloga prinuđena je da od pomenutog koncepta odustane...
Kompanija Suzuki širi gamu modela Swift, i pored hatsback modela sa troja i petoro vrata, na tržište stiže sedan verzija Swifta. U Suzukiju su primenili istu koncepciju karoserije kao kao i konkurenti poput Renaulta i Škode i na zadnji deo hatcbacka dodat je veći prtljažnik, a zadnji C stub je vidno proširen...
Posle samo dve godine od uvođenja na tržište modela 207, juče je u mestu Poissy, u blizini Pariza, proizveden milioniti primerak ovog atraktivnog automobila. Samo u Evropi prošle godine Peugeot 207 pronašao je put do 440 000 vlasnika i postao najprodavaniji automobil u segmentu...
"Porsche Holding", jedan od najvećih evropskih distributera u oblasti automobilske industrije, juče je otvorio u Beogradu (Krnjača) novi prodajno-servisni centar, "Porsche Beograd Sever", vredan oko 7 miliona Eura. Centar zauzima površinu od 20.000 m2, a sama zgrada, u kojoj je predviđeno da radi oko 80 ljudi, ima 4.500 m2 ukupne površine. Ceremoniji zvaničnog otvaranja prisustvovali su visoki funkcioneri Porsche Holdinga, mnogobrojne javne ličnosti i predstavnici medija...
U 2007. godini evropsko tržište srednje klase automobila smanjeno je za 6,5%, gde je prodato 1,93 miliona automobila. Najprodavaniji automobil srednje klase u Evropi prošle godine bio je Volkswagen Passat, koji je prodat u 313595 primeraka...
Iako je izgledalo da je početak proizvodnje najsnažnijeg supersportskog dizel automobila gotovo siguran, Audi R8 V12 TDI ipak će ostati samo koncept. Kako je saopštio šef Audijevog razvoja, Audi R8 V12 TDI neće ići u serijsku proizvodnju...