AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

BMW - budućnost je otvorena

BMW - budućnost je otvorena

Kako bi do 2012. godine dostigla planiranu prodaju od 1,8 miliona automobila godišnje, kompanija BMW mora značajno proširiti svoj portfolio. Šef BMW-a, gospodin Norbert Reithofer i njegov tim planiraju uvođenje novih modela na platformi koja se i danas koristi, a naviše na platformi serije 1 i 3...
Hyundai i20 - špijunske fotke

Hyundai i20 - špijunske fotke

Kompanija Hyundai trenutno se nalazi u fazi testiranja modela i20, koji će po gabaritima svoje mesto pronaći između malenog i10 (naslednik Atosa) i nedavno predstavljenog i30. Podsetimo, i20 će naslediti model Getz, koji je na tržištu od 2002. godine...
BorgWarner razvija novi menjač sa dve lamele

BorgWarner razvija novi menjač sa dve lamele

Popularnost menjača sa dve lamele galopirajući se širi među proizvođačima automobila. Međutim, jedini kamen spoticanja za ubrzano širenje pomenutih menjača mogla bi biti njihova visoka cena. To će pokušati da izmeni firma specijalista za menjače, BorgWarner...
Toyota podmlađuje model Prius

Toyota podmlađuje model Prius

Ključan model Toyote u oblasti hibridnih pogona, Toyota Prius, preživeće blagi facelift. Izmene će biti umerene, i pretrpeće ih prednja maska, svetlosne grupe, koje će biti dosta agresivnije i hauba...
210,4 km/h na biciklu !

210,4 km/h na biciklu !

Austrijanac Markus Stoeckl uspeo je da postavi svetski brzinski rekord u kategoriji serijskih brdskih bicikli. 33-godišnji Markus zabeležio je brzinu od neverovatnih 210,4 km/h, spuštajući se sa vrha La Parva, u Čileu...
Nova Subaru Impreza stigla u Srbiju, cene poznate

Nova Subaru Impreza stigla u Srbiju, cene poznate

Posle zvanične prezentacije nove Subaru Impreze, kompanija Nicos C. Kattamis LTD, ovlašćeni distributer vozila marke Subaru za Srbiju i Crnu Goru, objavila je i cenovnik modela koji bi trebao proširiti krug kupaca Subaru automobila. Osnovni model nove Subaru Impreze košta 13.950, dok za najskuplji model treba izdvojiti 25.950 Eura..
Hummer H3 već za 45.999 eura

Hummer H3 već za 45.999 eura

Povodom 15 godina od prvog prodatog Hummer-a civilu, Kompanija H.M.R.d.o.o. iz Beograda objavljuje početak kampanje "Budite i vi kao Schwarzenegger" za samo 45.999 eura koliko će tokom akcije stajati osnovna (ali vise nego dovoljno opremljena) verzija Hummer H3.
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje