Najnovije vesti iz auto industrije
Suzuki Splash - blizanac Opel Agile je stigao
Objavljeno: 15.05.2007.
Posle predstavljanja koncept verzije modela Splash, mali Japanac je privukao zavidan broj simpatija i svima je bilo jeasno da će gradski Suzuki dočekati serijsku proizvodnju. Suzuki Splash je predstavljen neposrednbo posle prezentacije Opel Agile, ali to nije slučajnost...
Naime, Suzuki Splash je tehnički blizanac Opelove Agile, što se da zaključiti već na prvi pogled. Ista platforma, isti agregati, oprema, ali i karoserija. Dimenzije malog Splasha su 3700 x 1700 x 1600 milimetara. Pod haubom će disati tri agregata. Jedan je trocilindrični benzinski zapremine 1 litar, koji razvija 65 KS, a drugi benzinac je 1,2-litarski četvorocilindraš koji isporučuje 86 konjskih snaga. Čast naftaša braniće dobro poznati 1.3 CDTI "common - rail" snage 75 konjskih snaga. Benzinski agregati razvijeni su u Suzukiju, dok je "naftaš" poreklom iz Opela, odnosno Fiata, a po licenci će se proizvoditi u Indijskom pogonu Suzukija. Svi agregati oslobađaju 120 - 140 grama CO2 po pređenom kilometru.

Suzuki Splash proizvodiće se u Mađarskoj, kao i modeli Swift, SX4 i Ignis. Plan Suzukija je proizvodnja 60.000 jedinica Splasha godišnje. Projekat Splash se uklapa u novi strateški plan Suzukija o povećanju proizvodnje u Magyar Suzuki Corporation (MSC) na 300.000 automobila godišnje. Suzuki Splash svetsku premijeru doživeće na sajmu automobila u Frankfurtu, tekuće godine, dok će do prvih kupaca stići početkom sledeće godine.
Goran Sarić - Automagazin
Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila za Srbiju, od nedavno ima novog partnera za prodaju i servisiranje – akcionarsko društvo Zastava Promet u Kragujevcu. U protekle dve godine, od kako posluje u privatnom vlasništvu, Zastava Promet je rekonstruisala postojeći objekat na ulasku u Kragujevac, što je, između ostalog, omogućilo da započne saradnju i sa kompanijom Grand Motors...
Renault ove godine slavi 25-godišnjicu ekskluzivnog partnerstva sa FilmskIm festivalom u Kanu. Renault je partner Filmskog festivala od 1983. godine, i ove godine francuski proizvođač obezbeđuje luksuzni vozni park za svetske zvezde. Fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili jednostavnim klikom na
LINK...
Kompanija Ford razvila je novu funkciju, koja će nas sve obradovati i učiniti vožnju jednostavnijom i bezbednijom. U pitanju je podešavanje nožnih kompandi u automobilu, koja dostupna u Fordovim modelima Focus i C-MAX. Uz pomoć pomenutog sistema, vozač može pedale pomeriti ka sedištu za 55 milimetara...
Kompanija Audi u Mađarskoj je za 15 godina proizvela 15 miliona automobilskih motora. Podsetimo, Audi je 1993. godine od mađarskog proizvođača teških dostavnih vozila, Raba, kupio fabriku u Gyoru. Iste godine počela je proizvodnja 4-cilindričnih automobilskih agregata. 800 zaposlenih u 1994. godini svakog dana proizvodili su 500 motora...
Roberto Giolito, šef za dizajn u kompaniji Fiat, potvrdio je informaciju da će na tržište biti plasirana otvorena verzija ultra-atraktivnog modela 500. Fiat 500 Cabrio u serijsku proizvodnju kreće sledeće godine, a prema prvim informacijama biće opremljen klasičnim platnenim krovom...
Pravi fanovi Opelovih automobila sigurno su primetili na masci hladnjaka novog modela Insignia novi logotip kompanije. Opel Insignia biće model na kojem će se prvi put pojaviti novi logo, jer svež i dinamičan automobil zahteva i novi svež logo...
Italijanska kompanija Alfa Romeo pripremila je specijalnu, ekskluzivnu ediciju svog modela Spider. Spider Mille Miglia podseća nas na slavna takmičarska vremena trke Mille Miglia, od 1928. do 1947. godine, kada je Alfa Romeo uspela da osvoji nekoliko važnih pobeda...
O tome da Renault proizvodi veoma kvalitetan “hot-hatch”, model Megane Sport R26, ne treba trošiti reči. Ali, Francuzi ne spavaju na lovorikama i krajem godine u proizvodnju kreće verzija Renault Megane R26.R, koji će sigurno biti novi kralj kompaktnih hatch-back modela...
Indijska kompanija Tata Motors prijavila je svoje učešće u prestižnom takmičenju “Automotive X Prize “. Radi se o takmičenju koje ima za cilj da motiviše proizvođače da proizvedu model automobila sposoban da na 100 pređenih kilometara potroši samo 2,35 litra goriva...