Najnovije vesti iz auto industrije
Caparo T1 - Lak, a jak
Objavljeno: 12.06.2007.
Britanska firma Caparo je u svetu brzine poznata po prvom automobilu koji je prekoračio magičnu granicu od 1.000 konjskih snaga na jednu tonu mase. Ovoga puta Caparo nam predstavlja supersnažni (583 konjske snage) i superlagani (550 kilograma) dvosed sa oznakom T1...
Caparo T1 opremljen je V8 agregatom zapremine 3,5 litra, koji razvija 583 konjske snage (1045 KS po 1 toni) pri 10.500 o/min. Maksimalni obrtni moment iznosi 420 Nm pri 9.000 obrtaja radilice u jednom minutu. Caparo navodi da bi isti agregat uz korišćenje metanola mogao da razvije neverovatnih 720 konjkih snaga.

Cena automobila iznosi 280.000 eura bez dažbina, a svi oni koji žele da poseduju ovo "čudo od auta" moraju požuriti jer se radi o ograničenoj seriji. Automobil će biti predstavljen 22. juna na „Festival of Speed“ u Goowoodu. Caparo T1 predstavlja pokazatej dostignuća razvoja materijala i aerodinamike. Zahvaljujući razvoju u vazdušnom tunelu, obezbeđen je aerodinamički pritisak (downforce) od čak 800 kilograma, pri 150 mph. Podsetimo, okosnicu razvoja modela Caparo čine bivši inženjeri McLarena i Mercedes Benza, Ben Scott-Geddes, Graham Halstead i Gordon Murray.
Performanse:
0-96 km/h (0-60 mph): <2.5 s
0-160 km/h (0-100 mph): <5 s
0-160-0 km/h (0-100-0 mph): 8.5 s
Max brzina: >322 km/h (200 mph)
Kočiona sila: veća od 3G
Goran Sarić - Automagazin
Loš san? Za prave fanove minhenskih sportskih automobila možda jeste. Posle informacije i prekidu razvoja i proizvodnje dizelskih "osmocilindraša", sledi još extremniji šok. Minhenska kompanija, koja je zastupnik atmosferskih agregata, zbog ekoloških razloga prinuđena je da od pomenutog koncepta odustane...
Kompanija Suzuki širi gamu modela Swift, i pored hatsback modela sa troja i petoro vrata, na tržište stiže sedan verzija Swifta. U Suzukiju su primenili istu koncepciju karoserije kao kao i konkurenti poput Renaulta i Škode i na zadnji deo hatcbacka dodat je veći prtljažnik, a zadnji C stub je vidno proširen...
Posle samo dve godine od uvođenja na tržište modela 207, juče je u mestu Poissy, u blizini Pariza, proizveden milioniti primerak ovog atraktivnog automobila. Samo u Evropi prošle godine Peugeot 207 pronašao je put do 440 000 vlasnika i postao najprodavaniji automobil u segmentu...
"Porsche Holding", jedan od najvećih evropskih distributera u oblasti automobilske industrije, juče je otvorio u Beogradu (Krnjača) novi prodajno-servisni centar, "Porsche Beograd Sever", vredan oko 7 miliona Eura. Centar zauzima površinu od 20.000 m2, a sama zgrada, u kojoj je predviđeno da radi oko 80 ljudi, ima 4.500 m2 ukupne površine. Ceremoniji zvaničnog otvaranja prisustvovali su visoki funkcioneri Porsche Holdinga, mnogobrojne javne ličnosti i predstavnici medija...
U 2007. godini evropsko tržište srednje klase automobila smanjeno je za 6,5%, gde je prodato 1,93 miliona automobila. Najprodavaniji automobil srednje klase u Evropi prošle godine bio je Volkswagen Passat, koji je prodat u 313595 primeraka...
Iako je izgledalo da je početak proizvodnje najsnažnijeg supersportskog dizel automobila gotovo siguran, Audi R8 V12 TDI ipak će ostati samo koncept. Kako je saopštio šef Audijevog razvoja, Audi R8 V12 TDI neće ići u serijsku proizvodnju...
Nakon što je od najvišeg čoveka na svetu (2,58 metara), Leonid Stadnyka, dobio pismo u kojem opisuje svoje probleme vezane za prevoz, ukrajinski predsednik Viktor Juščenko je angažovao grupu stručnjaka iz ukrajinskog ZAZ-a, da osmisli posebno prilagođen automobil...
Na upravo završenoj, bijenalnoj sajamskoj manifestaciji BG CAR SHOW 02, kompanija Hyundai Auto Beograd je izdala gotovo 400 predračuna za modele iz Hyundai game. Automobili nove i generacije, i30 i i10, veoma su dobro startovali na tržištu Srbije...
Kompanija Suzuki je na sajmu automobila u New Yorku konačno kompletirala svoju "triologiju" vozila modelom Kizashi 3. Reč je o konceptu automobila koji će uvesti Suzuki u srednju klasu automobila, koji bi svetlost dana trebao ugledati 2010. godine...