AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo Cars je nedavno predstavio novu pametnu (smart) tehnologiju koja pomaže kod izbegavanja štete na automobilu. Ova nova tehnologija je karakteristična po automatskom kočenju ukoliko pešak stane ispred vozila. Druga opcija je "Collision Avoidance by Auto Steering", odnosno izbegavanje sudara preko automatskog skretanja. Pomoću ove tehnologije detektuje se mogućnost frontalnog sudara zbog promene trake u kojoj se vozi i i automobil automatski skreće da bi se izbegao sudar.

Ove tehnologije Volvo je razvio u okviru programa preventivne sigurnosti, a na tržištu će biti dostupne za par godina. Volvo modeli V70, XC70 i S80 trenutno imaju opciju ugradnje upozorenja o sudaru koji automatski uključuje kočnice u slučaju da se otkrije mogućnost kontakta sa zaustavljenim ili vozilom u pokretu. Upozorenje o sudaru sa automatskim kočenjem biće predstavljeno u Severnoj Americi početkom 2008. godine. Sledeći razvojni nivo je funkcija koja može da registruje i pešake, a ukoliko pešak iznenada stane ispred vozila i vozač ne uspe da reaguje na vreme. Ove opcije će upotrebljavati radar i kameru koji otkrivaju prisustvo objekta ispred vozila. Radarska jedinica je unapređena tako što će imati pregled prostora pod širokim uglom, a tako je moguće otkriti pešake koji dolaze sa strane prometne trake. Prvo upozorenje, a zatim automatsko kočenje Ukoliko se pešak primakne vozilu, crveno upozoravajuće svetlo se pojavljuje na velikom, centralnom displeju. Zvučni signal se uključuje u istom trenutku. Ovo pomaže vozaču da na vreme reaguje i u većini slučajeva pomaže da se izbegne nezgoda. Ako se rizik sudara ipak poveća, uključuje se kočnica. Razmak između umetka kočnice i kočionog diska se smanjuje, što skraćuje vreme reagovanja. Povećan je i hidraulični pritisak kočionog sistema, kako bi kočenje imalo što veći efekat čak i ako vozač ne stisne papučicu gasa dovoljno jako. Ako vozač i dalje ne koči i sudar je i dalje neizbežan, kočnice automobila se uključuju automatski. Automatsko kočenje je dizajnirano na način da se brzina kretanja smanji u najkraćem mogućem vremenu i tako umanji mogućnost povređivanja pešaka i to samo ako se sudar ne može izbeći prilikom kočenja. Automatsko kočenje ima kapacitet redukcije brzine vozila na približnih 25 km na sat. Zavisno od situacije i brzine, ovo znači da se u određenim slučajevima sudar ne može u potpunosti izbeći.„Statistički podaci o nesrećama pokazuju da se smrtnost pešaka dramatično uvećava ukoliko je brzina kretanja automobila iznad 30 km na sat. Zato je od izuzetne važnosti za nas da tu brzinu smanjimo koliko god je moguće i to u trenucima kada je sudar neizbežan.“, tvrdi Jonas Ekmark, Direktor odelejnja za preventivnu sigurnost u Volvo Cars sigurnosnom centru.

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Automatsko skretanje za izbegavanje čeonog sudara Izbegavanje sudara preko automatskog skretanja je nadogradnja upozorenja o napuštanju trake kretanja i dostupna je za modele Volvo V70, Volvo XC70 i Volvo S80. Ovaj sistem predstavljen je u Severnoj Americi početkom 2008. Upozorenje o napuštanju trake koristi kameru koja nadzire poziciju automobila između oznaka trake u kojoj se kreće. Ako auto pređe bilo koji oznaku trake bez upotrebe upozoravajućih svetala, vozač će na to biti upozoren zvučnim signalom. Izbegavanje sudara pomoću automatskog skretanja je značajno unapređena mogućnost. Ova opcija je kreirana da pomogne u sprečavanju sudara kada vozač izgubi koncentraciju, koristeći i kameru i radar koji nadgledaju vozilo i nadolazeći saobraćaj. Ukoliko preti promena smera kretanja auta u suprotnu traku i otkrije se nailazak drugog vozila koje može izazvati sudar, auto automatski skreće nazad u sigurnu poziciju prvobitne trake u kojoj se kretalo. Izbegavanje sudara putem automatskog skretanja je razvijeno po najvišim zahtevima sigurnosti i eksperti u koncernu Volvo Cars još uvek ispituju koji su interventni stepeni skretanja volana najpogodniji i koji je tačno vremenski raspon potreban da sistem profunkcioniše. Komunikacija među vozilima rezultira manjim brojem nesreća na putevima Automobili koji mogu da komuniciraju međusobno u saobraćaju, mogu povećati sigurnost u vožnji i značajno smanjiti broj saobraćajnih nesreća.Da bi ovakva komunikacija zaživela, neophodno je ustanoviti zajednički „jezik“, koji će omogućiti vozilima da razgovaraju nezavisno od tipa automobila. Trenutno postoji nekoliko internacionalnih projekata koji doprinose ovakvoj standardizaciji. Zajedno sa drugim proizvođačima automobila, Ford Motor kompanija učestvuje u American CAMP-u (Američko partnerstvo za ravoj sistema za izbegavanje sudara) i PReVENT projektu koji je osnovala Evropska komisija. Volvo Car korporacija učestvuje u ovim projektima razvijajući potencijale vozilo-sa-vozilom komunikacije, koji mogu osigurati: • Informaciju o klizavom putu nekoliko kilometara unapred od auta ispred. • Upozorenje o zaustavljenom saobraćaju u nastavku puta. • Koordinaciju automatski određenih mera koje upozoravaju na preteći sudar. • Mogućnost vožnje „u konvoju“, gde se usklađenom komunikacijom dopušta vozilima da se kreću sa vanredno smanjenim međusobnim razmakom na autoputevima, sa ciljem da se postigne efektivniji saobraćajni tok i smanji potrošnja goriva. Volvo ima brojna testna vozila unutar CAMP-a koja međusobno komuniciraju. Vozač jednog automobila može da primi informaciju od drugog vozila da je upravo prešlo određenu prepreku i i da je snažno kočilo – što će svakako omogućiti upotrebu kočnica na vreme."Pomoću komunikacije među vozilima i između vozila i okolnog saobraćaja može se izbeći ogroman broj nesreća koje se danas događaju. Glavni izazovi su standardizacija „jezika“ i određenih aplikacija koje će biti najhitnije i najefektnije.", rekao je Jonas Ekmark. Goran Sarić - Automagazin

Audi R8 V10 Turbo - vrh ponude poznat

Audi R8 V10 Turbo - vrh ponude poznat

Kompanija Audi konačno je obelodanila agregat koji će predstavljati vrh ponude motora u modelu R8. Iako su mnogi predviđali da će najsnažniji Audi R8 biti pokretan atmosferskim 10-cilidrašem iz Lamborghini Gallarda, pod haubom R "osmice" disaće V10 twin-turbo motor "pozajmljen" iz modela Audi RS6...
Novi Hyundai Centar u Čačku

Novi Hyundai Centar u Čačku

U Preljini, nadomak Čačka, 3. aprila je u prisustvu uglednih gostiju, poslovnih partnera predstavnika medija otvoren još jedan prodajno-servisni centar za Hyundai vozila u Srbiji. Objekat se prostire kraj glavnog magistralnog puta na 490 kvadratnih metara...
Ford C-Max - nova inovativna rešenja

Ford C-Max - nova inovativna rešenja

Posle velikog facelifta, Ford C-Max preživljava nove modifikacije, koje će produžiti tržišni život ovom uspešnom modelu. Izmene su pretrpeli detalji u enterijeru, a novina će biti i Business Pack nivo opreme, koji uključuje zanimljive i funkcionalne sisteme kao što su...
Beotruck 08 -  Priznanja za Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora

Beotruck 08 - Priznanja za Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora

Kao i svake godine na Međunarodnom salonu u Beogradu (OICA), ocenjivani su štandovi, kreativnost prilikom nastupa, kao i celokupna angažovanost izlagača koja je nastupom oslikala način i zalaganje u svakodnevnom poslu. Kompanija Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora je, uz svog ovlašćenog dilera Ristić d.o.o ponela priznanja iz svih kategorija.
Nova Seat Ibiza - prve zvanične fotografije i info

Nova Seat Ibiza - prve zvanične fotografije i info

Kompanija Seat konačno je "un promet" pustila prve oficijalne fotografije i informacije o novoj Seat Ibizi. Dolazak nove Ibize predstavlja početak ofanzive Seatovih noviteta , koja bi trebala uključiti i dolazak nove luksuzne limuzine i karavana...
Mercedes-Benz na Beotruck 08

Mercedes-Benz na Beotruck 08

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora nastupa na 46. Medjunarodnom salonu (OICA) komercijalnih vozila, u Beogradu, u Hali 3, u periodu od 1. do 5. aprila 2008 godine.Na preko 2.500 m², Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora predstaviće širok asortiman komercijalnih vozila...
Toyota prvi put na manifestaciji Beotruck

Toyota prvi put na manifestaciji Beotruck

Kompanija Toyota Srbija juče je održala konferenciju za medije povodom prvog učešća na 46. Međunarodnom salonu komercijalnih vozila BEOTRUCK 08. Na štandu od 200 m2 izložena su dva Toyotina komercijalna modela Hiace i Hilux, u dve različite varijante, koje su u ponudi na našem tržištu. Toyota Hilux je sa više od 12 miliona isporučenih primeraka, jedno od deset najprodavanijih automobila na svetu...
Audi sprema odgovor Miniju

Audi sprema odgovor Miniju

BMW-ov Mini uskoro će dobiti ljutog konkurenta iz Ingolstadta, imena Audi A1. Baby Audi temeljiće se na platformi Volkswagen Pola, a pokretaće ga nekoliko benzinskih TSI i dizel TDI agregata manje zapremine. Plan Audija je da 2010. godine model A1 ponudi u više karoserijskih izvedbi, a izgled najmanjeg Audijevog modela biće derivat dobro poznatog koncepta A1 Metroproject...
BMW M -  Kraj atmosfercima, budućnost je u turbu

BMW M - Kraj atmosfercima, budućnost je u turbu

Loš san? Za prave fanove minhenskih sportskih automobila možda jeste. Posle informacije i prekidu razvoja i proizvodnje dizelskih "osmocilindraša", sledi još extremniji šok. Minhenska kompanija, koja je zastupnik atmosferskih agregata, zbog ekoloških razloga prinuđena je da od pomenutog koncepta odustane...
Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje