AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Dvolitarski turbo modeli Volvoa C30, S40 i V50 sada su dostupni i u verzijama sa potpuno automatizovanim prenosom brzina. Novi Powershift je jedinica sa šest brzina. Sadrži dvostruko kvačilo, koje osigurava udobnost kod menjanja brzina jednaku onoj kod potpuno automatizovanog prenosa, ali sa performansom koja se očekuje od manuelnog menjača. Pored ovog, značajno smanjuje potrošnju goriva u odnosu na standardni automatski menjač.

Volvo Cars je razvio Powershift prenos u saradnji sa svojim partnerom za transmisije, Getragom. Powershift funkcioniše na principu dva paralelna ručna menjača. Ima dvostruka kvačila, koja funkcionišu nezavisno jedno od drugog. Jedno kvačilo kontroliše neparne brzine (1., 3., 5. i vožnju unazad), dok drugi opslužuje ostale (2., 4. i 6.). Ova dva kvačila rade alternacijski: dok je jedno u upotrebi, drugo je u stanju mirovanja. To znači da, dok motor razvija punu moć i maksimalno ubrzanje u prvoj brzini, druga je brzina u stanju pripravnosti za upotrebu. Kod upotrebe druge brzine, treća prelazi u pripravnost, i tako dalje. Ovo omogućava jednolično ubrzanje, bez ometanja kod dodavanja brzine i gubitka snage obrtaja, što rezultira ekstremno brzim i savršeno udobnim promenama brzina, dok se održava ubrzavanje putem izmenjivanja pozicije menjača. Potrošnja goriva smanjena je za 8% u odnosu na standardne automatske menjače Pored udobnosti kod menjanja brzina i visokih performansi, Powershift omogućava i manju potrošnju goriva. "Po našim merenjima, Powershift doprinosi smanjenju potrošnje goriva za približno osam procenata, u poređenju sa standardnim automatskim prenosom.", kaže Magnus Jonsson, stariji potpredsednik iz Centra za istraživanje i razvoj u Volvo Cars koncernu. "I to je važan doprinos u borbi za smanjenje negativnih uticaja na okolinu." Powershift funkcija se bazira na tehnologiji ručnih menjača, ali sa tom razlikom što su oba dvostruka kvačila povezana sa sopstvenim ulaznim osovinama. Jedna osovina se vrti unutar druge. Unutrašnja osovina reguliše rad osovine za prvu, treću, petu i rikverc brzinu, dok spoljna osovina kontroliše drugu, četvrtu i šestu brzinu. Funkcija kvačila radi pomoću elektro-hidraulične kontrolne jedinice, koja osigurava da prvo kvačilo miruje dok je drugo u pogonu i obratno. Oba kvačila funkcionišu kao klizno kvačilo. Pokretni klip potiskuje određen broj nezavisnih pločica jednu u drugu i spaja ih u celinu kod trenja koje usledi.

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Automatsko ili sekvencijalno menjanje brzina potpuno bez gubitka obrtnog momenta Powershift pruža vozaču automatski prenos koji dozvoljava sekvencijalno menjanje brzina, kao i sa Geartronic prenosom, razvijenim u Volvou. Razlika je u tome što Powershift omogućava promenu brzina bez gubitka vremena i ubrzanja. Powershift, za razliku od standardnih automatskih menjača, ne treba pretvarač obrtnog momenta, i nema hod menjača ili višestruka kvačila. Takođe ne postoji ni gubitak obrtnog momenta, koji ove opcije najčešće donose sa svojom upotrebom. Najbolji izbor za moćne dizelske motore Zahvaljujući upotrebi dvostrukog kvačila, prenos pomoću Powershifta može održavati visoke obrtne momente i suštinski nema ograničenja u izboru odnosa. Ovo ga čini idealnim partnerom sa modernim, moćnim dizelskim motorima današnjice. Verzija Powershifta koju Volvo lansira ovog trenutka, dimenzijama je prilagođena nivoima obrtnih momenata do 450 Nm. U modelima Volvoa C30, S40 i V50 u kojima se ugrađuje, Powershift je prilagođen dvolitarskim, četverocilindarskim turbo-dizel motorima koji razvijaju 136 konjskih snaga i 320 Nm obrtnog momenta. "Koristeći Powershift, sada možemo ponuditi automatski prenos i uz naše dvolitarske dizelske mašine." - kaže Magnus Jonsson. "I to ne bilo kakav, stari automatski prenos: umanjena potrošnja goriva, udružena sa povećanim komforom i višim performansama zvuči kao nemoguća misija. Ali, koristeći Powershift, pokazali smo da je to i te kako moguće." Goran Sarić - Automagazin

Kružne trke, Kraljevo 2008 – Još jedan trijumf Milovana Vesnića

Kružne trke, Kraljevo 2008 – Još jedan trijumf Milovana Vesnića

Andrej Kulundžić i drugi put ove sezone ne uspeva da skine “skalp” Milovanu Vesniću. Ovoga puta vozaču Eko Racing Teama nije pomogla ni prva startna pozicija koju je izgubio odmah nakon upaljenog zelenog svetla koje je označilo početak trke kraljevske klase ST. Uz tačnu i brzu vožnju Mikice Vesnića Kulundžić se ponovo morao zadovoljiti drugom pozicijom.
BOMBA!!! Predstavljena Renault Laguna Coupe

BOMBA!!! Predstavljena Renault Laguna Coupe

Uz Formula 1 trku u Monaku i Kanski festival, Francuska je ovog vikenda i svedok trenutno najvećeg događaja u automobilskoj industriji. Juče je na Kanskom festivalu i zvanično predstavjena Renualt Laguna Coupe. Očigledno su odlični tržišni rezultati Peugeota 407 Coupe "naterali" Ranualt da se vrati izradi lepih Coupea. A, ko se seća modela 15 i 17, a zatim i modela Fuego, dobro zna o čemu govorimo...
Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Fiatova sportka marka Abarth, na legendarnoj trci Mille Miglia, predstavila je model Fiat 500 Abarth Asseto Corse. Kultni "trkač" Abarth 500 Asseto Corse preuzeo je "štafetu" od svog prethodnika, verzije "595" koja je 1963. godine zabeležila mnoge uspehe na raznim takmičenjima i za koga su govorili da je "Malen ali ubojit!"...
Kružne trke, Kraljevo 2008 – Kulundžić najbrži na treningu

Kružne trke, Kraljevo 2008 – Kulundžić najbrži na treningu

Nakon Novog Sada Šampionat Srbije na kružnim stazama se seli u Kraljevo gde je danas održan i trening kao uvertira za sutrašnji “main event”. Najviše pažnje je naravno privukao dvoboj Vesnić – Kulundžić i za razliku od “vojvođanske” trke pomalo iznenađujuće prva startna pozicija u klasi ST je pripala Andreju Kulundžiću.
Renault Laguna Coupe - još samo nekoliko sati !

Renault Laguna Coupe - još samo nekoliko sati !

Predstavljanje novog modela automobila za svaku kompaniju predstavlja veliki i bitan događaj. Francuski Renault pokrenuo je novu internet stranicu kojom nas informiše koliko je još vremena ostalo do trenutka kada će se modelu Laguna sedan pridružiti dinamičnija verzija Laguna Coupe...
Alfa Romeo - potvrđen prvi SUV

Alfa Romeo - potvrđen prvi SUV

Kompanija Alfa Romeo planira u 2010. godini da predstavi svoj prvi SUV (Sport Utility Vehicle) model. Podsetimo, Italijani su najavili proizvodnju SUV modela još 2003. godine, kada su na sajmu automobila u Ženevi predstavili koncept vozilo Kamal...
Novi Mercedes za nezaboravno leto!

Novi Mercedes za nezaboravno leto!

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora je pripremila sve uslove za početak letnjeg odmora. U periodu do 30. jula, trajaće letnja akcija prodaje Mercedes-Benz putničkih vozila. Putnička vozila svih klasa brenda Mercedes-Benz formirana su pod fantastičnim uslovima za kupce koji žele da izaberu svoje putovanje iz snova. Vozila su spremna da se preuzmu u najkraćem vremenskom roku, sa individualizovanom i bogatom opremom...
Subaru Exiga - otkrivanje počinje

Subaru Exiga - otkrivanje počinje

Posle mnogo špekulacija koje su internetom strujale nekoliko meseci, japanska kompanija Subaru zvanično je potvrdila skoro predstavljanje svog novog luksuznog Crossover modela imena Exiga. Kao i prototip, serijski Subaru Exiga biće sedmosed sa tri reda sedišta...
BSR predstavio Saab 9-3 diesel pogonjen bioetanolom

BSR predstavio Saab 9-3 diesel pogonjen bioetanolom

Švedska kompanija za tuning, BSR, razvila je novi sistem koji omogućava pokretanje Saab dizel agregata na bioetanol (E95). Sistem je već testiran na modelu Saab 9-3 TID, a rezutati će biti prezentovani uskoro, na Malmö Motor Show-u...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje