AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Toyota počinje da proizvodi Camry Hybrid u Australiji

Toyota počinje da proizvodi Camry Hybrid u Australiji

Toyota Motor Corporation (TMC) objavila je u Nagoji (Japan) na konferenciji za medije koju je finansirala vlada Australije, da će početi sa proizvodnjom “Camry Hybrid” automobila u Altona fabrici Toyota Motor Corporation Australia Ltd. (TMCA)...
Mazda - rekordna majska prodaja u Evropi

Mazda - rekordna majska prodaja u Evropi

Japanska kompanija Mazda nedavno je predstavila odlične prodajne rezultate koje je postigla Mazda Motor Europe, i potvrdila rekordnu prodaju na starom kontinentu. U maju mesecu u Evropi je prodato 31.200 Mazda automobila, što se do sada nikada nije dogodilo...
5. jula stiže modernizovan Porsche 911 Carrera

5. jula stiže modernizovan Porsche 911 Carrera

Šesta generacija Porschea 911, poznata pod internim imenom 997, na tržištu se nalazi od 2004. godine. Nemačka kompanija odlučila je da ove godine predstavi modernizovanu modelsku liniju u verzijama Carrera i Carrera S. 5. jula zvanično će u Evropi biti predstavljen novi Porsche 911...
Hyundai - oficijelni automobil UEFA EURO 2008

Hyundai - oficijelni automobil UEFA EURO 2008

Kompanija Hyundai nastavlja svoje aktivnosti strateškog partnerstva u svetu fudbala. Za oficijelni prevoz timova, funkcionera i VIP osoba na evropskom prvenstvu u fudbalu UEFA EURO 2008, kompanija Hyundai obezbediće 265 automobila i 463 autobusa. Ovo je treći put da Hyundai pruža podporu na Evropskom prvenstvu u fudbalu...
Grand Motors -  Ford, akcija Sve je već plaćeno

Grand Motors - Ford, akcija Sve je već plaćeno

Od 9. juna, generalni uvoznik Forda, nudi Fiestu sa petora vrata i benzinskim motorom od 1,4 litra (80 KS) po sniženoj ceni od 11.990 evra, u koju je, osim carine, PDV i transportnih troškova, uključeno i besplatno održavanje tokom garantnog roka...
Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora - Vikend otvorenih vrata

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora - Vikend otvorenih vrata

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora, zajedno sa svojim ovlašćenim dilerima, za sve ljubitelje Mercedes-Benz putničkih vozila, otvara svoja vrata ceo vikend 14. i 15. juna od 11h do 17h. Svako ko je stariji od 23 godine, poseduje vozačku dozvolu duže od 5 godina, u prilici je da, uz stručnu pomoć Mercedes-Benz tima, testira izložene modele Mercedes-Benz putničkih vozila...
Renault Laguna GT porazila Porsche Boxster S !

Renault Laguna GT porazila Porsche Boxster S !

U Renaultu su nedavno odlučili da svoj model opremljen aktivnim upravljenjem zadnjih točkova, Laguna GT, isprobaju na "testu Severnog jelena". Glavni rival na testu bio je Porsche Boxster S. Rezultat testa je iznenađujući...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje