AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Mazda 6 MPS - novi detalji

Mazda 6 MPS - novi detalji

Kompanija Mazda pre nekoliko dana predstavila je sportski paket za novu generaciju modela 6. Paket sa oznakom GT-M trebao je da pokaže u kom smeru će se kretati finalni look Mazde 6 MPS, najsnažnije i najatraktivnije "šestice" na tržištu...
Audi A1 u više varijanti

Audi A1 u više varijanti

Kompanija Audi nedavno je predstavila koncept sa oznakom A1 Metroproject, koji je najavio serijski model novog mališana iz Ingolstadta, koji će na tržište stići 2009. godine. Model A1 mogao bi se pojaviti u više karoserijskih izvedbi...
Predstavljen  Maybach 62 Landaulet

Predstavljen Maybach 62 Landaulet

Iako se preimijera stidije Maybach 62 Landaulet očekuje na Dubai Auto Show-u, svet su ugledale prve oficijalne fotografije i informacije najnovijeg proizvoda nemačkog luksuznog brenda, koji će biti proizveden u svega 20 primeraka...
Mazda Atenza predstavljena u Tokiju

Mazda Atenza predstavljena u Tokiju

Na sajmu automobila u Tokiju kompanija Mazda predstavila je model imena Atenza, koji će se na našem tržištu pojaviti pod imenom Mazda 6. Druga generacija Mazde 6 na evropsko tržište dolazi tek sledećeg meseca u tri karoserijske izvedbe...
Nissan GT-R - postavio novi rekord Nurburgringa

Nissan GT-R - postavio novi rekord Nurburgringa

Novi Nissan GT-R, koji ćemo uskoro detaljno predstaviti na Automagazin portalu, jedan je od najbržih automobila na svetu. Dokaz za ovu tvrdnju je i novi record u konkurenciji serijskih automobila, postignut na starom Nürburgringu, koji iznosi neverovatnih 7:38,54...
SEMA 2007 - Volvo otkriva pregršt uzbudljivih automobila

SEMA 2007 - Volvo otkriva pregršt uzbudljivih automobila

U sklopu proslave petog Volvo nastupa na godišnjem sajmovskom nastupu SEMA (Asocijacija tržišta posebne opreme) švedski proizvođač automobila predstaviće pet vrhunskih verzija svojih automobila. Prikazaće potpuno novi XC70, novu verziju S80 T6 kojeg odlikuju visoke performanse, privlačni C30, C70 kabrio, i jedan totalno prilagođeni novi Hot Rod...
Suzuki Kizashi 2 -  extra srednja klasa za aktivne ljude

Suzuki Kizashi 2 - extra srednja klasa za aktivne ljude

Koncept Suzuki Kizashi prvi put predstavljen je na ovogodišnjem sajmu automobila u Frankfurtu, gde je deklarisao snagu japanske marke i njenu rešenost ulaska u srednju klasu. U Tokiju, na domaćem sajmu, Suzuki nam je predstavio sledeću varijaciju na temu vozila srednje klase, ovoga puta, Kizashi 2...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje