AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo Cars je nedavno predstavio novu pametnu (smart) tehnologiju koja pomaže kod izbegavanja štete na automobilu. Ova nova tehnologija je karakteristična po automatskom kočenju ukoliko pešak stane ispred vozila. Druga opcija je "Collision Avoidance by Auto Steering", odnosno izbegavanje sudara preko automatskog skretanja. Pomoću ove tehnologije detektuje se mogućnost frontalnog sudara zbog promene trake u kojoj se vozi i i automobil automatski skreće da bi se izbegao sudar.

Ove tehnologije Volvo je razvio u okviru programa preventivne sigurnosti, a na tržištu će biti dostupne za par godina. Volvo modeli V70, XC70 i S80 trenutno imaju opciju ugradnje upozorenja o sudaru koji automatski uključuje kočnice u slučaju da se otkrije mogućnost kontakta sa zaustavljenim ili vozilom u pokretu. Upozorenje o sudaru sa automatskim kočenjem biće predstavljeno u Severnoj Americi početkom 2008. godine. Sledeći razvojni nivo je funkcija koja može da registruje i pešake, a ukoliko pešak iznenada stane ispred vozila i vozač ne uspe da reaguje na vreme. Ove opcije će upotrebljavati radar i kameru koji otkrivaju prisustvo objekta ispred vozila. Radarska jedinica je unapređena tako što će imati pregled prostora pod širokim uglom, a tako je moguće otkriti pešake koji dolaze sa strane prometne trake. Prvo upozorenje, a zatim automatsko kočenje Ukoliko se pešak primakne vozilu, crveno upozoravajuće svetlo se pojavljuje na velikom, centralnom displeju. Zvučni signal se uključuje u istom trenutku. Ovo pomaže vozaču da na vreme reaguje i u većini slučajeva pomaže da se izbegne nezgoda. Ako se rizik sudara ipak poveća, uključuje se kočnica. Razmak između umetka kočnice i kočionog diska se smanjuje, što skraćuje vreme reagovanja. Povećan je i hidraulični pritisak kočionog sistema, kako bi kočenje imalo što veći efekat čak i ako vozač ne stisne papučicu gasa dovoljno jako. Ako vozač i dalje ne koči i sudar je i dalje neizbežan, kočnice automobila se uključuju automatski. Automatsko kočenje je dizajnirano na način da se brzina kretanja smanji u najkraćem mogućem vremenu i tako umanji mogućnost povređivanja pešaka i to samo ako se sudar ne može izbeći prilikom kočenja. Automatsko kočenje ima kapacitet redukcije brzine vozila na približnih 25 km na sat. Zavisno od situacije i brzine, ovo znači da se u određenim slučajevima sudar ne može u potpunosti izbeći.„Statistički podaci o nesrećama pokazuju da se smrtnost pešaka dramatično uvećava ukoliko je brzina kretanja automobila iznad 30 km na sat. Zato je od izuzetne važnosti za nas da tu brzinu smanjimo koliko god je moguće i to u trenucima kada je sudar neizbežan.“, tvrdi Jonas Ekmark, Direktor odelejnja za preventivnu sigurnost u Volvo Cars sigurnosnom centru.

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Automatsko skretanje za izbegavanje čeonog sudara Izbegavanje sudara preko automatskog skretanja je nadogradnja upozorenja o napuštanju trake kretanja i dostupna je za modele Volvo V70, Volvo XC70 i Volvo S80. Ovaj sistem predstavljen je u Severnoj Americi početkom 2008. Upozorenje o napuštanju trake koristi kameru koja nadzire poziciju automobila između oznaka trake u kojoj se kreće. Ako auto pređe bilo koji oznaku trake bez upotrebe upozoravajućih svetala, vozač će na to biti upozoren zvučnim signalom. Izbegavanje sudara pomoću automatskog skretanja je značajno unapređena mogućnost. Ova opcija je kreirana da pomogne u sprečavanju sudara kada vozač izgubi koncentraciju, koristeći i kameru i radar koji nadgledaju vozilo i nadolazeći saobraćaj. Ukoliko preti promena smera kretanja auta u suprotnu traku i otkrije se nailazak drugog vozila koje može izazvati sudar, auto automatski skreće nazad u sigurnu poziciju prvobitne trake u kojoj se kretalo. Izbegavanje sudara putem automatskog skretanja je razvijeno po najvišim zahtevima sigurnosti i eksperti u koncernu Volvo Cars još uvek ispituju koji su interventni stepeni skretanja volana najpogodniji i koji je tačno vremenski raspon potreban da sistem profunkcioniše. Komunikacija među vozilima rezultira manjim brojem nesreća na putevima Automobili koji mogu da komuniciraju međusobno u saobraćaju, mogu povećati sigurnost u vožnji i značajno smanjiti broj saobraćajnih nesreća.Da bi ovakva komunikacija zaživela, neophodno je ustanoviti zajednički „jezik“, koji će omogućiti vozilima da razgovaraju nezavisno od tipa automobila. Trenutno postoji nekoliko internacionalnih projekata koji doprinose ovakvoj standardizaciji. Zajedno sa drugim proizvođačima automobila, Ford Motor kompanija učestvuje u American CAMP-u (Američko partnerstvo za ravoj sistema za izbegavanje sudara) i PReVENT projektu koji je osnovala Evropska komisija. Volvo Car korporacija učestvuje u ovim projektima razvijajući potencijale vozilo-sa-vozilom komunikacije, koji mogu osigurati: • Informaciju o klizavom putu nekoliko kilometara unapred od auta ispred. • Upozorenje o zaustavljenom saobraćaju u nastavku puta. • Koordinaciju automatski određenih mera koje upozoravaju na preteći sudar. • Mogućnost vožnje „u konvoju“, gde se usklađenom komunikacijom dopušta vozilima da se kreću sa vanredno smanjenim međusobnim razmakom na autoputevima, sa ciljem da se postigne efektivniji saobraćajni tok i smanji potrošnja goriva. Volvo ima brojna testna vozila unutar CAMP-a koja međusobno komuniciraju. Vozač jednog automobila može da primi informaciju od drugog vozila da je upravo prešlo određenu prepreku i i da je snažno kočilo – što će svakako omogućiti upotrebu kočnica na vreme."Pomoću komunikacije među vozilima i između vozila i okolnog saobraćaja može se izbeći ogroman broj nesreća koje se danas događaju. Glavni izazovi su standardizacija „jezika“ i određenih aplikacija koje će biti najhitnije i najefektnije.", rekao je Jonas Ekmark. Goran Sarić - Automagazin

Peugeot 407 - redizajn i novi agregat

Peugeot 407 - redizajn i novi agregat

Francuska kompanija Peugeot predstavila je facelift modela 407. Izgled atraktivnog Peugeotovog modela pretrpeo je izmene kozmetičke prirode: promenjeni su prednji i zadnji branik, redizajniran je prednji "gril", a izmene je pretrpeo i enterijer automobila...
Kružne trke, Kraljevo 2008 – Galerija fotografija

Kružne trke, Kraljevo 2008 – Galerija fotografija

Za sve one koji nisu bili u prilici da otprate uživo drugu trku Šampionata Srbije na kružnim stazama u Kraljevu, a i one koji jesu, ali žele da se podsete akcije sa Beranovca, Automagazin web portal donosi galeriju fotografija sa glavnim akterima tek završenog trkačkog vikenda.
EU uvodi strožije bezbednosne standarde

EU uvodi strožije bezbednosne standarde

Evropska Komisija sledeće nedelje predstaviće predlog novih sigurnosnih propisa, koji će obavezati proizvođače automobila da prošire elemente standardne sigurnosne opreme svojih automobila, sistemima kao što su elektrosnka kontrola stabilnosti ESP, sistem za praćenje pritiska u pneumaticima...
Kružne trke, Kraljevo 2008 – Još jedan trijumf Milovana Vesnića

Kružne trke, Kraljevo 2008 – Još jedan trijumf Milovana Vesnića

Andrej Kulundžić i drugi put ove sezone ne uspeva da skine “skalp” Milovanu Vesniću. Ovoga puta vozaču Eko Racing Teama nije pomogla ni prva startna pozicija koju je izgubio odmah nakon upaljenog zelenog svetla koje je označilo početak trke kraljevske klase ST. Uz tačnu i brzu vožnju Mikice Vesnića Kulundžić se ponovo morao zadovoljiti drugom pozicijom.
BOMBA!!! Predstavljena Renault Laguna Coupe

BOMBA!!! Predstavljena Renault Laguna Coupe

Uz Formula 1 trku u Monaku i Kanski festival, Francuska je ovog vikenda i svedok trenutno najvećeg događaja u automobilskoj industriji. Juče je na Kanskom festivalu i zvanično predstavjena Renualt Laguna Coupe. Očigledno su odlični tržišni rezultati Peugeota 407 Coupe "naterali" Ranualt da se vrati izradi lepih Coupea. A, ko se seća modela 15 i 17, a zatim i modela Fuego, dobro zna o čemu govorimo...
Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Fiatova sportka marka Abarth, na legendarnoj trci Mille Miglia, predstavila je model Fiat 500 Abarth Asseto Corse. Kultni "trkač" Abarth 500 Asseto Corse preuzeo je "štafetu" od svog prethodnika, verzije "595" koja je 1963. godine zabeležila mnoge uspehe na raznim takmičenjima i za koga su govorili da je "Malen ali ubojit!"...
Kružne trke, Kraljevo 2008 – Kulundžić najbrži na treningu

Kružne trke, Kraljevo 2008 – Kulundžić najbrži na treningu

Nakon Novog Sada Šampionat Srbije na kružnim stazama se seli u Kraljevo gde je danas održan i trening kao uvertira za sutrašnji “main event”. Najviše pažnje je naravno privukao dvoboj Vesnić – Kulundžić i za razliku od “vojvođanske” trke pomalo iznenađujuće prva startna pozicija u klasi ST je pripala Andreju Kulundžiću.
Renault Laguna Coupe - još samo nekoliko sati !

Renault Laguna Coupe - još samo nekoliko sati !

Predstavljanje novog modela automobila za svaku kompaniju predstavlja veliki i bitan događaj. Francuski Renault pokrenuo je novu internet stranicu kojom nas informiše koliko je još vremena ostalo do trenutka kada će se modelu Laguna sedan pridružiti dinamičnija verzija Laguna Coupe...
Alfa Romeo - potvrđen prvi SUV

Alfa Romeo - potvrđen prvi SUV

Kompanija Alfa Romeo planira u 2010. godini da predstavi svoj prvi SUV (Sport Utility Vehicle) model. Podsetimo, Italijani su najavili proizvodnju SUV modela još 2003. godine, kada su na sajmu automobila u Ženevi predstavili koncept vozilo Kamal...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje