Najnovije vesti iz auto industrije
BMW M3 Cabrio - prve zvanične fotografije
Objavljeno: 14.01.2008.
Dok NAIAS u Detroitu pršti od noviteta, internetom su prostrujale fotografije automobila koji će, pored sofisticirane tehnike iz BMW Motorsport odelenja, svojim vlasnicima omogućiti i vetar u kosi. Posle M3 Coupe i Sedan izvedbe, pred nama su prve fotke modela BMW M3 Cabrio...
Već na prvi pogled zaključujemo da će BMW M3 Cabrio, isto kao coupe, imati agregesivnu masku hladnjaka, poklopac motora sa otvorima za hlađenje, šire branike i broj izduvnic cevi deljiv sa 2 (4 izduvne cevi, kao i na Coupe i Sedan izvedbi). Iako su prve fotke pred nama, moraćemo da sačekamo sajam automobila u Ženevi, kada ćemo saznati zvanične tehničke podatke o modelu M3 Cabrio.
Agregat je, očekivano, identičan verzijama Coupe i Sedan. Radi se o 4-litarskom V8 agregatu koji razvija velikih 420 konjskih snaga. Ipak, podsetimo se, jedan od najvažnijih zahteva postavljenih pred stručnjake u BMW Motorsportu bio je učiniti Cabriolet jednako sportskim i agilnim kao i Coupe verziju. Ovom cilju mogla bi se isprečiti povećana masa kabrioleta (zbog dodatnih ojačanja karoserije koja su potrebna zbog nedostatka krova).
M3 Cabrio će iz mesta do 100 km/h ubrzavati za 5,3 sekunde (0,4 sekunde sporije od M3 Coupea), što je posledica njegove veće težine. Za sada se ne zna za koliko će M3 Cabrio biti teži od M3 Coupea (ima 1655 kg) ali kao reper može da posluži i podatak da je 335i Cabrio od 335i Coupea teži za čitavih 285 kg. Ali, ipak treba istaći da je "M Technic" uvek bio biser među perlama u odnosu na ostale BMW modele, i nadamo se da će tako i ostati.
Goran Sarić - Automagazin
Toyota Motor Europe (TME) proglasila je dobitnike nagrada Toyota Ichiban za zadovoljstvo kupaca u Evropi za 2008.godinu na svom evropskom sastanku partnera u Londonu (Velika Britanija). Iz Srbije, Go.Ta. Car, nagrađen je za izuzetno zadovoljstvo kupaca, a u obzir su uzeti rezultati u prodaji i post prodaji.
Atraktivnog izgleda, male potrošnje i zavidnih performansi Škoda Fabia RS dizel bila je odlična kombinacija za ne koju su želeli ekonomičan "Hot-Hatch". Ipak, brzi razvoj Volkswagenovih malih turbo benzinskih motora stigao je i do Mlade Boleslave...
Iako će sigurno najveći događaj za Volkswagen ove godine biti predstavljanje Golfa šeste generacije, na sajmu automobula u Parizu, nemačka kompanija će u istom periodu javnosti predstaviti i facelift verziju modela Golf Plus...
Fabrika u slovačkoj Žilini predstavila je još jedan istrorijski događaj - proizvedeno je 200.000 modela
Kia Cee'd. Jubilarni, trovratni Pro_cee'd Dakar žute boje namenjen je kupcu iz Nemačke...
Prema prvim najavama, kompanija General Motors biće prvi proizvođač koji će u serijsku proizvodnju uvesti revolucionarnu HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition) tehnologiju. Radi se o benzinskom motoru u kojem se zapaljenje smeše postiže kompresijom mešavine vazduha i benzina, a ne upotrebom svećice...
U novom ciklusu ispitivanja na Euro NCAP testovima bezbednosti, najnoviji Fordov model Kuga je postigao najbolju kombinaciju ocena i time zaseo na vrh liste malih terenskih automobila sa pogonom na sva četiri točka do sada ispitivanih na Euro NCAP testovima. Uz maksimalnih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika, ovaj model se može podičiti i ocenom od četiri zvezdice za bezbednost dece u vozilu i sa tri zvezdice za zaštitu pešaka.
Špekulacije su potvrđene: BMW serije 3 uskoro će preživeti facelift srednjeg veka modela. Ono što na špijunskim fotografijama test automobila možemo zaključiti jeste da će BMW serije 3 preživeti lakše "kozmetičke" zahvate koji će mu produžiti tržišni život...
Kompanija Audi sledeće godine na tržište će plasirati novi cabriolet model, koji će biti razvijen na bazi modela A5/S5. Iako još uvek nije obelodanjeno da li će novi Audijev cabriolet imati tvrdi ili platneni krov, špekuliše se da će Audi ostati dosledan tradiciji...
Svet se okrenuo naopačke. Grčka je bila prvak Evrope u fudbalu, najbolji golfer sveta je crnac, najbolji reper je belac, a u Porsche će početi da se ugrađuju dizel motori. Iako je kompanija Porsche odbacivala mogućnost da u svoje modele ugradi dizel motor, proizvođač prestižnih automobila morao je popustiti pod pritiskom sve teže ekonomske situacije u svetu...