AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Dvolitarski turbo modeli Volvoa C30, S40 i V50 sada su dostupni i u verzijama sa potpuno automatizovanim prenosom brzina. Novi Powershift je jedinica sa šest brzina. Sadrži dvostruko kvačilo, koje osigurava udobnost kod menjanja brzina jednaku onoj kod potpuno automatizovanog prenosa, ali sa performansom koja se očekuje od manuelnog menjača. Pored ovog, značajno smanjuje potrošnju goriva u odnosu na standardni automatski menjač.

Volvo Cars je razvio Powershift prenos u saradnji sa svojim partnerom za transmisije, Getragom. Powershift funkcioniše na principu dva paralelna ručna menjača. Ima dvostruka kvačila, koja funkcionišu nezavisno jedno od drugog. Jedno kvačilo kontroliše neparne brzine (1., 3., 5. i vožnju unazad), dok drugi opslužuje ostale (2., 4. i 6.). Ova dva kvačila rade alternacijski: dok je jedno u upotrebi, drugo je u stanju mirovanja. To znači da, dok motor razvija punu moć i maksimalno ubrzanje u prvoj brzini, druga je brzina u stanju pripravnosti za upotrebu. Kod upotrebe druge brzine, treća prelazi u pripravnost, i tako dalje. Ovo omogućava jednolično ubrzanje, bez ometanja kod dodavanja brzine i gubitka snage obrtaja, što rezultira ekstremno brzim i savršeno udobnim promenama brzina, dok se održava ubrzavanje putem izmenjivanja pozicije menjača. Potrošnja goriva smanjena je za 8% u odnosu na standardne automatske menjače Pored udobnosti kod menjanja brzina i visokih performansi, Powershift omogućava i manju potrošnju goriva. "Po našim merenjima, Powershift doprinosi smanjenju potrošnje goriva za približno osam procenata, u poređenju sa standardnim automatskim prenosom.", kaže Magnus Jonsson, stariji potpredsednik iz Centra za istraživanje i razvoj u Volvo Cars koncernu. "I to je važan doprinos u borbi za smanjenje negativnih uticaja na okolinu." Powershift funkcija se bazira na tehnologiji ručnih menjača, ali sa tom razlikom što su oba dvostruka kvačila povezana sa sopstvenim ulaznim osovinama. Jedna osovina se vrti unutar druge. Unutrašnja osovina reguliše rad osovine za prvu, treću, petu i rikverc brzinu, dok spoljna osovina kontroliše drugu, četvrtu i šestu brzinu. Funkcija kvačila radi pomoću elektro-hidraulične kontrolne jedinice, koja osigurava da prvo kvačilo miruje dok je drugo u pogonu i obratno. Oba kvačila funkcionišu kao klizno kvačilo. Pokretni klip potiskuje određen broj nezavisnih pločica jednu u drugu i spaja ih u celinu kod trenja koje usledi.

Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

Automatsko ili sekvencijalno menjanje brzina potpuno bez gubitka obrtnog momenta Powershift pruža vozaču automatski prenos koji dozvoljava sekvencijalno menjanje brzina, kao i sa Geartronic prenosom, razvijenim u Volvou. Razlika je u tome što Powershift omogućava promenu brzina bez gubitka vremena i ubrzanja. Powershift, za razliku od standardnih automatskih menjača, ne treba pretvarač obrtnog momenta, i nema hod menjača ili višestruka kvačila. Takođe ne postoji ni gubitak obrtnog momenta, koji ove opcije najčešće donose sa svojom upotrebom. Najbolji izbor za moćne dizelske motore Zahvaljujući upotrebi dvostrukog kvačila, prenos pomoću Powershifta može održavati visoke obrtne momente i suštinski nema ograničenja u izboru odnosa. Ovo ga čini idealnim partnerom sa modernim, moćnim dizelskim motorima današnjice. Verzija Powershifta koju Volvo lansira ovog trenutka, dimenzijama je prilagođena nivoima obrtnih momenata do 450 Nm. U modelima Volvoa C30, S40 i V50 u kojima se ugrađuje, Powershift je prilagođen dvolitarskim, četverocilindarskim turbo-dizel motorima koji razvijaju 136 konjskih snaga i 320 Nm obrtnog momenta. "Koristeći Powershift, sada možemo ponuditi automatski prenos i uz naše dvolitarske dizelske mašine." - kaže Magnus Jonsson. "I to ne bilo kakav, stari automatski prenos: umanjena potrošnja goriva, udružena sa povećanim komforom i višim performansama zvuči kao nemoguća misija. Ali, koristeći Powershift, pokazali smo da je to i te kako moguće." Goran Sarić - Automagazin

Red Bull Air Race Show stiže u Beograd !

Red Bull Air Race Show stiže u Beograd !

Upravo je završena i druga trka ovogodišnjeg šampionata Red Bull Air Race u San Dijegu, a prema prvim najavama, grad Beograd ima dobre šanse da 13. i 14. Septembra dobije organizaciju "RBAR Exhibition Show". Na potezu od Velikog ratnog ostrva do Brankovog mosta imaćemo priliku da gledamo najbolje svetske akrobatske pilote!
Audi A4 Rieger - dizelska raketa

Audi A4 Rieger - dizelska raketa

Ikona svetskog tuninga, kompanija Rieger, predstavila je styling paket i novu "porciju" snage za novu generaciju modela Audi A4, kojeg pogoni agregat 3.0 TDI. Pored atraktivnih aerodinamičkih detalja koji ga krase, Audi A4 Rieger može se pohvaliti i sportskim atributima: sprint iz mesta do stotke za samo 5,8 sekundi i maksimalna brzina od 265 km/h. Nije loše za jednog dizela, zar ne...
Bentley Continental DC - Nulta Emisija CO2

Bentley Continental DC - Nulta Emisija CO2

Prethodnog vikenda, u britanskom Goodwoodu održano je takmičenje "Greenpower Corporate Challenge", gde je pobedu odneo Bentley Continental DC, model izrađen od ugljeničnih vlakana, kojeg pogoni 24-voltni agregat. Bentley Continental DC teži samo 126 kilograma...
Kružne trke, NIS Novi Sad 2008 – Prva trka Vesniću

Kružne trke, NIS Novi Sad 2008 – Prva trka Vesniću

Trkom Nagrada Naftne Industrije Srbije, Novi Sad 2008, započeo je novi ciklus kružnih trka za Šampionat Srbije. Ove sezone, bez takmičara iz Crne Gore, ostalo je samo na domaćim automobilistima da “zabave” mnogobrojne ljubitelje oktanskih disciplina. I verujem da ista ta publika nije otišla kući nezadovoljna nakon četiri trke u šest klasa...
Audi Q5 S-Line - prve fotografije

Audi Q5 S-Line - prve fotografije

Ljuti konkurent modelu BMW X3 i Mercedesu GLK ubrzano ubrzo će se pojaviti u verziji S-Line. Posle predstavljanja modela Audi Q5, na sajmu automobila u Pekingu, pred nama su prve fotografije Audija Q5 S-Line, koji će svojim vlasnicima ponuditi sportskiji izgled ali i lepši osećaj u vožnji...
Audi A6 facelift - špijunske fotke

Audi A6 facelift - špijunske fotke

Audi A6 aktuelne generacije na tržištu se nalazi od 2005. godine, a sada je vreme za facelift. Iako je popularna "šestica" najmlađi predstavnik srednje više klase među premium proizvođačima, Audi se odlučio na decentne izmene, kako bi zadržao odličnu tržišnu poziciju do dolaska nove generacije modela A6, 2011. godine...
Toyota Auris Verso - špijunske fotografije

Toyota Auris Verso - špijunske fotografije

Dobro poznatu i popularnu Toyotu Corollu Verso (test možete pročitati OVDE) naslediće novi MPV model Toyote razvijen na platformi modela Auris, imena Auris Verso. Podsetimo, aktuelna generacija modela Corolla Verso predstavljena je 2004. godine, a prošle godine preživela je facelift...
Mazda 6 MPS sve bliže produkciji

Mazda 6 MPS sve bliže produkciji

Iako su dostupne informacije ukazivale da kompanija Mazda neće predstaviti aktuelnu generaciju modela 6 u MPS verziji, to će se ipak dogoditi. Pred nama su prve informacije o serijskom modelu Mazde 6 MPS (Mazda Performance Series)...
Mazda CX-5 2026
Slika nedelje