AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Subaru Impreza WRX STi - Evropska premijera u Bolonji

Subaru Impreza WRX STi - Evropska premijera u Bolonji

Subaru Impreza treće generacije u WRX STI verziji premijerno će biti predstavljena na salonu automobila u Bolonji. Subaru Europa, sedište kompanije Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) za Evropu, najavilo je evropsku premijeru njihovog potpuno novog modela Subaru Impreza WRX STI na salonu automobila u Bolonji, koji se održava od 05. do 16. decembra...

Konferencija za novinare zakazana je za 05. decembar na štandu Subaru-a. Sa medijima će na konferenciji razgovarati Masatsugu Nagato, direktor kompanije FHI i potpredsednik kompanije zadužen za evropska tržišta, kao i Petter Solberg, vozač Subaru svetskog reli tima (SWRT). Zasnovan na jedinstvenom konceptu „japanskog“ sportskog automobila – kombinovanjem osobina funkcionalnog putničkog vozila sa karakteristikama veličanstvenih trkačkih mašina – Impreza WRX STI je kreirala novu kategoriju na svetskom tržištu vrhunskih sportskih automobila. Impreza WRX STI je prvi put predstavljena na tržištu 1994. godine kao “STI verzija“ Impreza-e. Bila je to pojačana trkačka verzija razvijena u Subaru Tecnica International (STI), zavisnoj kompaniji FHI specijalizovanoj za aktivnosti u vezi sa automoto sportom. Nakon toga, sa intenziviranjem učešća FHI u razvoju WRX STI koncepta, performanse ovog automobila su stalno unapređivane i na taj način je ovaj model postao daleko pristupačniji. Konačno, 2001. godine, ovaj model je kao potpuno razvijena sportska verzija druge generacije Impreze lansiran na evropskom tržištu kao “Impreza WRX STI”. Treća generacije Impreza WRX STI razvijena je potpuno u skladu sa prethodne dve verzije, postižući potpunu kontrolu vožnje i nudeći najbolje preformanse sve većem broju veoma zahtevnih vozača. Polazeći od filozofije FHI da „vrhunske performanse u stvari znače sigurnost vožnje“, ovaj model je pretrpeo kompletnu rekonstrukciju dizajna, motora i opreme. Koristeći prednosti Subaru simetričnog pogona na sva četiri točka (Symmetrical AWD system) i horizontalno postavljenog motora sa turbo punjačem, novi model WRX STI predstavlja inovativni AWD sportski model usavršenih performansi koji pruža zadovoljstvo vožnje i predstavlja ponos svakog vlasnika. Upotrebljena je karoserija tipa hečbek sa petoro vrata zbog boljeg držanja pravca i veće inercione sile. Povećani su i snaga i obrtni moment kako bi pružili življe performanse. Karakteristike šasije su takođe znatno unapređene primenom Subaru koncepta za kontrolu dinamike šasije (Subaru Dynamic Chassis Control Concept (Subaru DC 3)) a na taj način postignuta je veća sigurnost vožnje. Kod zadnjeg vešanja primenjen je nov sistem dvostrukih trouglastih ramena, čime je postignuta bolja stabilnost i udobnost putnika u vožnji. Osnovna Subaru tehnologija pogonskog sklopa, tzv. Simetrični AWD sistem (Symmetrical AWD) je takođe usavršen višerežimskim programabilnim sistemom centralnog diferencijala (Driver’s Control Centre Differential (DCCD)). Iako napredni AWD pogonski sklop već obezbeđuje progresivnu kontrolu ponašanja vozila, ovaj sistem je sada standardno opremljen i višerežimskim sistemom za kontrolu dinamike vozila, čime je osigurana još veća stabilnost.

Subaru Impreza WRX STi - Evropska premijera u Bolonji

Unutrašnjost vozila kao i spoljašnji dizajn odišu prefinjenošću i funkcionalnošću. Šire linije karoserije savršeno su se uklopile sa eksluzivnim panelima karoserije i doprinose njegovoj neodoljivoj pojavi. Dizajn unutrašnjosti vozila karakteriše kvalitet i sportska atmosfera postignuta kombinovanjem mat crne boje sa prijatnim osvetljenjem. Da bi učinili ovaj model pristupačnijim za širi krug korisnika unapređene su i tzv. racionalne karakteristike, odnosno, usavršeni su prednji i bočni SRS vazdušni jastuci i zavese (bezbednost), smanjena potrošnja goriva (ekologija), smanjena buka u kabini i poboljšane „vozne“ sposobnosti (kvalitet). Nova Impreza WRX STI će potvrditi reputaciju sportskog modela vrhunskih performansi. Za uspešan razvoj modela Impreza WRX STI treba zahvaliti i iskustvu koje je stečeno učešćem na trkama FIA svetskog reli šampionata (WRC), gde je ovaj model osvojio tri uzastupne titule u kategoriji konstruktora od 1995. do 1997. godine. U tom kontekstu, FHI planira da FIA federaciji podnese zahtev za homologizaciju za grupu N od 1. januara 2008. godine, i to za novi 2.0-litarski model Japanese spec Impreza WRX STI. Planirano je da se sa prodajom modela European spec Impreza WRX STI 2.5 na evropskom tržištu počne u prvom kvartalu 2008.godine. Goran Sarić - Automagazin

Toyota Srbija: Akcija čišćenja desne obale Dunava

Toyota Srbija: Akcija čišćenja desne obale Dunava

Povodom Dana Dunava, koji se održava 29. juna 2008. godine, u vremenu od 9 do 14 časova, pod sloganom „Zajedno za čiste vode“ vršiće se akcija čišćenja, po uputstvima JKP „Zelenilo-Beograd'“, desne obale Dunava na dve lokacije kod Zemunskog keja...
Alfa Romeo MiTo - tehnički podaci i fotografije

Alfa Romeo MiTo - tehnički podaci i fotografije

Posle zvaničnih fotografija, predstavljamo Vam i oficijalne podatke vezane za motorizaciju novog Alfinog modela koji privlači veliku pažnju javnosti. Od početka prodaje u ponudi će biti dva turbo motora: benzinski 1.4 TB i dizel 1.6 JTDM, i jedan atmosferski benzinac 1.4 MPI...
European Car of the Year 2009 - kandidati poznati

European Car of the Year 2009 - kandidati poznati

Stručni žiri od 59 članova, koji predstavljaju 23 evropske zemlje, 17. novembra ove godine izabraće Evropski automobil 2009. godine. Podsetimo, aktuelni nosilac titule "European Car of the Year" jeste model Fiat 500, a mi Vam predstavljamo listu 39 kandidata koji će se boriti za titulu "European Car of the Year 2009"...
Suzuki Swift - prvi milion je tu!

Suzuki Swift - prvi milion je tu!

Vođstvo japanske kompanije Suzuki može biti više nego zadovoljno sa gledišta broja proizvedenih primeraka aktuelne generacije modela Swift. Suzuki je protleklog vikenda sa proizvodnih traka spustio jubilarni 1-milioniti primerak...
Renault predstavio novi motor 1.4 TCE

Renault predstavio novi motor 1.4 TCE

Posle malog turbo-benzinca 1.2 TCE, Renault je predstavio sledećeg predstavnika koji nastavlja strategiju "downsizinga" benzinskih pogonskih agregata. U pitanju je motor 1.4 TCE, motor koji će u budućnosti zameniti atmosferske motore zapremine i do 1.8 litra...
BOMBA!!! Seat Exeo - novo ime za novo doba

BOMBA!!! Seat Exeo - novo ime za novo doba

Nova sedan limuzina marke Seat zvaće se Exeo. Lansiranje potpuno novog modela predviđeno je za prvu polovinu sledeće godine i predstavlja veoma važan trenutak u istoriji španskog brenda, koji širi svoju ponudu modela u nove segmente...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje