Najnovije vesti iz auto industrije
Mercedes Bluetec u Evropi već ove godine
Objavljeno: 17.07.2007.
Iako je prvo bilo objavljeno da će kompanija Mercedes Bluetec tehnologiju lansirati na evropsko tržište tek sledeće godine, nedavno je došlo do promene odluke i Bluetec tehnlogoja stiže u Evropu več krajem tekuće godine. Šta je to Bluetec?

Podsetimo, Bluetec tehnologija je prvi konkretan odgovor automobilske industrije na sve veću cenu benzina, koja je i u SAD-u davno prešla granicu od 3 dolara za galon (1 galon = 3,8 litara). Zato će "Ameri" hteli ili ne, morati malo da "stegnu kaiš" i ubrzo počnu da razmišljaju o kupovini dizel agregata (neverovatno, zar ne?) Jedan od najinteresantnijih Bluetec modela za evropsko tržište svakako će biti E 320 Bluetec. Radi se o turbo-dizelašu V6 zapremine 2.987 sm3, koji se za evropsko tržište radi u verzijama 280 CDI sa 190 KS i 320 CDI sa 224 KS. Oba agregata imaju istu zapreminu. U prvom agregatu bilo je potrbno postići što kvalitetnije sagorevanje, što su inženjeri Mercedesa uspeli sa piezo-električnim brizgaljkama, koje gorivo ubrizgavaju u pet ciklusa u samo jednom taktu, uz najveći pritisak od 1.650 bara.

Drugi stepen je oksidacioni katalizator, u kome se ugljovodonici (HC) i ugljen monoksid (CO) oksidiraju u manje štetne elemente: ugljen dioksid i vodena para. U trećem stepenu filter čađi (DPR) uklanja kancerogene čestice čađi, a u četvrtom stepenu u katalizatoru selektivne redukcije (SRC) uklanjaju se otrovni oksidi (NOx). Za Bluetec tehnologiju potrebno je koristiti gorivo sa 15 mg/kg sumpora, koje je jako teško pronaći na našim benzinskim pumpama. Kako bi se rad motora što bolje optimizovao, najveća snaga smanjena je sa 224 na 211 KS, ali je najveći obrtni moment povećan sa 510 na 540 Nm.
Bluetec tehnologija ugrađivaće se u sve velike modele Mercedesa, ali i u Jeep Grand Cherokee. Prve isporuke za tržište Evrope očekuju se krajem godine, ali male su šanse da se Bluetec modeli pojave na tržištu Srbije, zbog kvaliteta nafte.
Goran Sarić - Automagazin
Kompanija Alfa Romeo objavila je cene novog hot-hatc modela Mi.To na tržištu Italije. Cena turbo-benzinske verzije 1.4 TB počinje već od 18.000 Eura, dok će za turbo-dizel verziju biti potrebno izdvojiti hiljadu Eura više. Verzija Mi.To Junior pogonjena atmosferskim 1.4 MPI motorom, u Italiji košta 15.350 Eura...
Kompanija Nissan International SA, koja posluje u okviru kompanije Nissan Motor Co. Ltd. u Švajcarskom mestu Rolle (kanton Vuad) otvorila je svoju novu evropsku centralu. Nissan International SA zadužen je za marketing, prodaju i proizvodne aktivnosti Nissana u Evropi...
Treća trka Šampionata Srbije na kružnim stazama predhodnog vikenda je održana na stazi Zalužani kraj Banja Luke. Kao i do sada uzbuđenja je bilo na pretek. Milovan Vesnić je u najjačoj klasi ST stigao do treće pobede, ali najteže u dosadašnjem toku sezone, što najavljuje još uzbudljiviji nastavak trkačke godine.
Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora je od 17. do 19. juna ugostio predstavnike Regionalnog skupa direktora Daimler Centralna i Istočna Evropa, Afrika i Azija (Daimler Central/Eastern Europe, Africa and Asia) čiji je sastanak održan upravo u Beogradu, u Srbiji...
Francuska kompanija pripremila je specijalnu ediciju modela 207 sa oznakom 207 Le Mans, koja asocira na uspehe Peugeota na trkama izdržljivosti 24h Le Mans. Serija 207 Le Mans biće proizvedena u ograničenom broju od samo 2.000 primeraka...
Kompanija Mazda ima velike planove: novi modeli oslanjaće se na sasvim nove platforme i biće najmanje za 100 kilograma lakši, a kompletna izmena palete motora do 2015. godine rezultovaće smanjenjem potrošnje do 30%...
Povodom Dana Dunava, koji se održava 29. juna 2008. godine, u vremenu od 9 do 14 časova, pod sloganom „Zajedno za čiste vode“ vršiće se akcija čišćenja, po uputstvima JKP „Zelenilo-Beograd'“, desne obale Dunava na dve lokacije kod Zemunskog keja...
Posle zvaničnih fotografija, predstavljamo Vam i oficijalne podatke vezane za motorizaciju novog Alfinog modela koji privlači veliku pažnju javnosti. Od početka prodaje u ponudi će biti dva turbo motora: benzinski 1.4 TB i dizel 1.6 JTDM, i jedan atmosferski benzinac 1.4 MPI...
Stručni žiri od 59 članova, koji predstavljaju 23 evropske zemlje, 17. novembra ove godine izabraće Evropski automobil 2009. godine. Podsetimo, aktuelni nosilac titule "European Car of the Year" jeste model Fiat 500, a mi Vam predstavljamo listu 39 kandidata koji će se boriti za titulu "European Car of the Year 2009"...