AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo Cars je nedavno predstavio novu pametnu (smart) tehnologiju koja pomaže kod izbegavanja štete na automobilu. Ova nova tehnologija je karakteristična po automatskom kočenju ukoliko pešak stane ispred vozila. Druga opcija je "Collision Avoidance by Auto Steering", odnosno izbegavanje sudara preko automatskog skretanja. Pomoću ove tehnologije detektuje se mogućnost frontalnog sudara zbog promene trake u kojoj se vozi i i automobil automatski skreće da bi se izbegao sudar.

Ove tehnologije Volvo je razvio u okviru programa preventivne sigurnosti, a na tržištu će biti dostupne za par godina. Volvo modeli V70, XC70 i S80 trenutno imaju opciju ugradnje upozorenja o sudaru koji automatski uključuje kočnice u slučaju da se otkrije mogućnost kontakta sa zaustavljenim ili vozilom u pokretu. Upozorenje o sudaru sa automatskim kočenjem biće predstavljeno u Severnoj Americi početkom 2008. godine. Sledeći razvojni nivo je funkcija koja može da registruje i pešake, a ukoliko pešak iznenada stane ispred vozila i vozač ne uspe da reaguje na vreme. Ove opcije će upotrebljavati radar i kameru koji otkrivaju prisustvo objekta ispred vozila. Radarska jedinica je unapređena tako što će imati pregled prostora pod širokim uglom, a tako je moguće otkriti pešake koji dolaze sa strane prometne trake. Prvo upozorenje, a zatim automatsko kočenje Ukoliko se pešak primakne vozilu, crveno upozoravajuće svetlo se pojavljuje na velikom, centralnom displeju. Zvučni signal se uključuje u istom trenutku. Ovo pomaže vozaču da na vreme reaguje i u većini slučajeva pomaže da se izbegne nezgoda. Ako se rizik sudara ipak poveća, uključuje se kočnica. Razmak između umetka kočnice i kočionog diska se smanjuje, što skraćuje vreme reagovanja. Povećan je i hidraulični pritisak kočionog sistema, kako bi kočenje imalo što veći efekat čak i ako vozač ne stisne papučicu gasa dovoljno jako. Ako vozač i dalje ne koči i sudar je i dalje neizbežan, kočnice automobila se uključuju automatski. Automatsko kočenje je dizajnirano na način da se brzina kretanja smanji u najkraćem mogućem vremenu i tako umanji mogućnost povređivanja pešaka i to samo ako se sudar ne može izbeći prilikom kočenja. Automatsko kočenje ima kapacitet redukcije brzine vozila na približnih 25 km na sat. Zavisno od situacije i brzine, ovo znači da se u određenim slučajevima sudar ne može u potpunosti izbeći.„Statistički podaci o nesrećama pokazuju da se smrtnost pešaka dramatično uvećava ukoliko je brzina kretanja automobila iznad 30 km na sat. Zato je od izuzetne važnosti za nas da tu brzinu smanjimo koliko god je moguće i to u trenucima kada je sudar neizbežan.“, tvrdi Jonas Ekmark, Direktor odelejnja za preventivnu sigurnost u Volvo Cars sigurnosnom centru.

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Automatsko skretanje za izbegavanje čeonog sudara Izbegavanje sudara preko automatskog skretanja je nadogradnja upozorenja o napuštanju trake kretanja i dostupna je za modele Volvo V70, Volvo XC70 i Volvo S80. Ovaj sistem predstavljen je u Severnoj Americi početkom 2008. Upozorenje o napuštanju trake koristi kameru koja nadzire poziciju automobila između oznaka trake u kojoj se kreće. Ako auto pređe bilo koji oznaku trake bez upotrebe upozoravajućih svetala, vozač će na to biti upozoren zvučnim signalom. Izbegavanje sudara pomoću automatskog skretanja je značajno unapređena mogućnost. Ova opcija je kreirana da pomogne u sprečavanju sudara kada vozač izgubi koncentraciju, koristeći i kameru i radar koji nadgledaju vozilo i nadolazeći saobraćaj. Ukoliko preti promena smera kretanja auta u suprotnu traku i otkrije se nailazak drugog vozila koje može izazvati sudar, auto automatski skreće nazad u sigurnu poziciju prvobitne trake u kojoj se kretalo. Izbegavanje sudara putem automatskog skretanja je razvijeno po najvišim zahtevima sigurnosti i eksperti u koncernu Volvo Cars još uvek ispituju koji su interventni stepeni skretanja volana najpogodniji i koji je tačno vremenski raspon potreban da sistem profunkcioniše. Komunikacija među vozilima rezultira manjim brojem nesreća na putevima Automobili koji mogu da komuniciraju međusobno u saobraćaju, mogu povećati sigurnost u vožnji i značajno smanjiti broj saobraćajnih nesreća.Da bi ovakva komunikacija zaživela, neophodno je ustanoviti zajednički „jezik“, koji će omogućiti vozilima da razgovaraju nezavisno od tipa automobila. Trenutno postoji nekoliko internacionalnih projekata koji doprinose ovakvoj standardizaciji. Zajedno sa drugim proizvođačima automobila, Ford Motor kompanija učestvuje u American CAMP-u (Američko partnerstvo za ravoj sistema za izbegavanje sudara) i PReVENT projektu koji je osnovala Evropska komisija. Volvo Car korporacija učestvuje u ovim projektima razvijajući potencijale vozilo-sa-vozilom komunikacije, koji mogu osigurati: • Informaciju o klizavom putu nekoliko kilometara unapred od auta ispred. • Upozorenje o zaustavljenom saobraćaju u nastavku puta. • Koordinaciju automatski određenih mera koje upozoravaju na preteći sudar. • Mogućnost vožnje „u konvoju“, gde se usklađenom komunikacijom dopušta vozilima da se kreću sa vanredno smanjenim međusobnim razmakom na autoputevima, sa ciljem da se postigne efektivniji saobraćajni tok i smanji potrošnja goriva. Volvo ima brojna testna vozila unutar CAMP-a koja međusobno komuniciraju. Vozač jednog automobila može da primi informaciju od drugog vozila da je upravo prešlo određenu prepreku i i da je snažno kočilo – što će svakako omogućiti upotrebu kočnica na vreme."Pomoću komunikacije među vozilima i između vozila i okolnog saobraćaja može se izbeći ogroman broj nesreća koje se danas događaju. Glavni izazovi su standardizacija „jezika“ i određenih aplikacija koje će biti najhitnije i najefektnije.", rekao je Jonas Ekmark. Goran Sarić - Automagazin

Mercedes-Benz SL 63 AMG IWC - Schaffhausen ponovo na sceni

Mercedes-Benz SL 63 AMG IWC - Schaffhausen ponovo na sceni

Mercedes SL 63 AMG Edition IWC jeste plod saradnje, nemačkog proizvođača automobila, kompanije Mercedes-Benz i švajcarskog proizvođača časovnika, kompanije IWC Schaffhausen. U novembru tekuće godine do prvih kupaca stiže limitirana edicija od 200 komada exkluzivnog automobila za one koji žele originalnost...
Porsche Roxter - uskoro stiže baby Porsche

Porsche Roxter - uskoro stiže baby Porsche

Kompanija Porsche, kao proizvođač sportskih automobila, iznenadio je milione svojih fanova predstavljanjem modela Cayenne, koji danas beleži odlične prodajne rezultate. Ali, Porsche se tu ne zaustavlja, što nam potvrđuju i nove špijunske fotografije novog gradskog SUV-a, koji bi mogao biti konkurencija modelu BMW X3...
BMW 3.0 Twin Turbo - najbolji motor na svetu!

BMW 3.0 Twin Turbo - najbolji motor na svetu!

Ovogodišnje izdanje prestižnog izbora za najbolji motor na svetu, bez dileme, ostaće upamćeno po dominaciji jednog proizvođača. Bavarska kompanija BMW odnela je pobedu u šest od dvanaest kategorija, od čega i najprestižniju pobedu u konkurenciji "International Engine Of The Year 2008"...
Predstavljen Volvo V70 R-Design

Predstavljen Volvo V70 R-Design

Nova verzija atraktivnog karavana sa oznakom Volvo V70 R-Design dolazi nam sa nekoliko atraktivnih sportskih detalja, nižim vešanjem i opremljena agregatom sposobnim da troši etanol. Model V70 jeste peti Volvov model koji je prošao kroz sportski "R" tretman...
ZF elektromotori za hibride Mercedes-Benza

ZF elektromotori za hibride Mercedes-Benza

Sledeće godine kompanija Mercedes-Benz na tržište će plasirati model S 400 BlueHybrid, koji će za pogon kombinovati energiju elektromotora i šesticilindričnog benzinskog motora. Zanimljivo je da je razvoj elektromotora za ovu luksuznu limuzinu poveren kompaniji ZF, dokazanoj u proizvodnji menjača...
Red Bull X-Fighters - Stenbergu  titula u Riju

Red Bull X-Fighters - Stenbergu titula u Riju

Jeremy Stenberg (SAD) vinuo se do pobede spektakularnim izvođenjem u subotu, na drugom takmičenju Red Bull X-Fightersa 2008. Mat Rebeaud iz Švajcarske morao se zadovoljiti drugim mestom nakon naporne borbe u završnoj rundi, a Australijanac Robbie Maddison bio je treći. Andre Villa (NOR) ostao je nepovređen nakon nezgode...
Hyundai - novi prodajno servisni centar na Novom Beogradu

Hyundai - novi prodajno servisni centar na Novom Beogradu

Od 8. maja Hyundai Auto Beograd posluje na novoj adresi, u ulici Milutina Milankovića 7V (ranije III bulevar) na Novom Beogradu, gde je upravo useljen super moderan objekat u kojem su smešteni eksluzivan prodajni salon, servis na površini od oko 1.000 m² u kojem se obavljaju sve usluge automehanike i autodijagnostike, limarski I farbarski radovi...
Press konferencija 402 Street Race Srbija 2008 - foto galerija

Press konferencija 402 Street Race Srbija 2008 - foto galerija

U galeriji Automagazin portala, ili klikom na LINK možete pogledati najzanimjljivije detalje snimljene na danas održanoj konferenciji za novinare povodom organizacije 402 STREET RACE 2008 SRBIJA kao i predstavljanje najtrofejnijeg srpskog vozača 402 Street Race, za prethodnu sezonu, Alexa Kostadinovića...
Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje