AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Renault-Nissan biće novi vlasnik Volva?

Renault-Nissan biće novi vlasnik Volva?

Prema pisanju Švedskog dnevnka "Swedish dagens industry", najozbiljniji kupac kompanije Volvo je alijansa Renault-Nissan. Švedski analitičari navode da Renault ima ozbiljne namere da preuzme Volvo, jer bi to bio važan strateški korak.
Moto karavan krenuo na put oko sveta

Moto karavan krenuo na put oko sveta

Ispred zgrade Skupštine Srbije juče je na put oko sveta krenuo tročlani tim koji će u dugom putovanju preći 41.300 kilometara kroz 23 države sveta ( Mađarska, Ukrajina, Rusija, Kazahstan, Mongolija, Kina, Japan, SAD, Kanada, Portugalija,Španija, Francuska, Engleska, Holandija, Belgija, Nemačka, Češka, Austrija, Švajcarska, Monako, Italija, Slovenija i Hrvatska).
Porsche proširuje ponudu menjača

Porsche proširuje ponudu menjača

Kompanija Porsche svoju ponudu uskoro će obogatiti PDK "Porsche Doppel Kupplungen" menjačem sa dve lamele. Podsetimo, proizvođač iz Sttutgarta ,među prvima je započeo razvoj ove inovativne tehnologije...
Novi Ford Mondeo stigao u Srbiju!

Novi Ford Mondeo stigao u Srbiju!

U petak, 22. juna, u izložbenom salonu kompanije Grand Motors, svečano je predstavljen novi model Ford Mondea, najsavremenijeg automobila koji je kompanija Ford ikada lansirala. Sa tri različita modela karoserije od kojih svaki demonstrira jezik “kinetičkog dizajna”, tehničkim karakteristikama i širokim izborom motora, novi Mondeo predstavlja značajnu promenu za Ford u oblasti dizajna i tehnologije.
Mitsubishi Outlander dobio dva nova motora

Mitsubishi Outlander dobio dva nova motora

Samo pola godine od uvođenja na tržište nove generacije Outlandera, kompanija Mitsubishi nas je obradovala novim informacijama. Mitsubishi Outlander proširuje ponudu agregata, jer je do sada bio dostupan sa 2.0 Di-D dizel motorom, pozajmljenim od Volkswagena, koji razvija 140 KS, uz fabrički chiptuning 167 KS i obrtni moment od 365 Nm...
Novi šestostepeni automatski menjač za Renault Espace

Novi šestostepeni automatski menjač za Renault Espace

Kompanija Renault predstavila je novi šestostepeni automatski menjač za model Espace, koji će biti u ponudi isključivo sa agregatom 2.0 dCi snage 150 ili 175 konjskih snaga. "AJO flick-shift", kako je nazvan ovaj menjač plod je saradnje alijanse Renault-Nissan...
Tuning Styling Show prvi put u Kragujevcu

Tuning Styling Show prvi put u Kragujevcu

U subotu, 7. jula, prvi put u Kragujevcu, održaće se 15. Tuning Styling Show. Pored Drift trke, takmičenja u Stylingu i Burn Out-a, program će upotpuniti poznati DJ-evi i gosti iznenađenja, kao i zbor za Miss manifestacije i najatraktivnije dens igračice...
Mercedes na gorivne ćelije stiže 2010. godine

Mercedes na gorivne ćelije stiže 2010. godine

Kompanija Mercedes planira na tržište da plasira model pokretan gorivnim ćelijama. Podsetimo, 2005. godine na sajmu automobila u Ženevi Mercedes je predstavio automobil koji je pokretao elektromotor "hranjen" energijom iz gorivnih ćelija...
Sebastien Ogier - Rallye Monte Carlo 2023
Slika nedelje