AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Kia Spectra - novi sedan se polako otkriva

Kia Spectra - novi sedan se polako otkriva

Južnokorejska kompanija Kia započela je postepeno otkrivanje nove generacije modela Spectra, koja bi se na evropskom tržištu trebala prodavati pod imenom Forte. Novi model marke Kia, naslednik modela Cerato, svetlost dana ugledaće 21. avgusta ove godine, a sada Vam predstavljamo prve "teasere"...
Alfa Romeo MiTo - cene poznate, potvrđena verzija GTA

Alfa Romeo MiTo - cene poznate, potvrđena verzija GTA

Kompanija Alfa Romeo objavila je cene novog hot-hatc modela Mi.To na tržištu Italije. Cena turbo-benzinske verzije 1.4 TB počinje već od 18.000 Eura, dok će za turbo-dizel verziju biti potrebno izdvojiti hiljadu Eura više. Verzija Mi.To Junior pogonjena atmosferskim 1.4 MPI motorom, u Italiji košta 15.350 Eura...
Nissan otvorio novu evropsku centralu

Nissan otvorio novu evropsku centralu

Kompanija Nissan International SA, koja posluje u okviru kompanije Nissan Motor Co. Ltd. u Švajcarskom mestu Rolle (kanton Vuad) otvorila je svoju novu evropsku centralu. Nissan International SA zadužen je za marketing, prodaju i proizvodne aktivnosti Nissana u Evropi...
Kružne trke, Banja Luka – I treći put Vesnić

Kružne trke, Banja Luka – I treći put Vesnić

Treća trka Šampionata Srbije na kružnim stazama predhodnog vikenda je održana na stazi Zalužani kraj Banja Luke. Kao i do sada uzbuđenja je bilo na pretek. Milovan Vesnić je u najjačoj klasi ST stigao do treće pobede, ali najteže u dosadašnjem toku sezone, što najavljuje još uzbudljiviji nastavak trkačke godine.
Regionalni sastanak direktora DCAA održan u Beogradu

Regionalni sastanak direktora DCAA održan u Beogradu

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora je od 17. do 19. juna ugostio predstavnike Regionalnog skupa direktora Daimler Centralna i Istočna Evropa, Afrika i Azija (Daimler Central/Eastern Europe, Africa and Asia) čiji je sastanak održan upravo u Beogradu, u Srbiji...
Peugeot 207 Le Mans - podsećanje na uspeh

Peugeot 207 Le Mans - podsećanje na uspeh

Francuska kompanija pripremila je specijalnu ediciju modela 207 sa oznakom 207 Le Mans, koja asocira na uspehe Peugeota na trkama izdržljivosti 24h Le Mans. Serija 207 Le Mans biće proizvedena u ograničenom broju od samo 2.000 primeraka...
Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje