AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Peugeot 308 - prvi mali jubilej

Peugeot 308 - prvi mali jubilej

Kompanija Peugeot sa svojim novim modelom 308 slavi prvi mali jubilej. Zahvaljujući dnevnoj produkciji od 1400 jedinica, krajem tekuće godine Peugeot se može pohvaliti proizvednjom od 100.000 komada ovog atraktivnog modela...
Fiat 500 u policijskoj uniformi

Fiat 500 u policijskoj uniformi

Holandska policija kao prva u svetu može se pohvaliti malim gradskim automobilom, koji ne uliva previšpe respekta, ali na drugu stranu za policajskim automobilom malo njih će proći a da se ne okrenu. Novi Fiat 500 od sada koristi i amsterdamska saobraćajna policija...
Novi Subaru Forester - prve fotografije i info

Novi Subaru Forester - prve fotografije i info

Posle mnogobrojnih špekulacija i špijunskih fotografija, pred nama su prve "žive" fotografije novog Subaru Forestera, a tu su i prve informacije. Novi Forester je porastao u svim smerovima i sada je duži, širi, viši i prostraniji od svog prethodnika...
Hyundai gradi fabriku i u Rusiji

Hyundai gradi fabriku i u Rusiji

Korejska kompanija Hyundai kao mesto za izgradnju svoje nove fabrike u Rusiji izabrala je Sankt Peterburg. Radovi na izgardnji počinju sledeće godine, a završetak izgradnje fabričkih pogona očekuje se 2009. godine. Vrednost investicije iznosi 400 miliona dolara...
Novi Ford Ka - Brat Fiata 500 ponovo uhvaćen

Novi Ford Ka - Brat Fiata 500 ponovo uhvaćen

Špijunskim fotografima po drugi put pošlo je za rukom da snime novu generaciju Fordovog mališana prilikom testiranja. Iako je automobil potpuno maskiran, možemo predvideti izgled novog automobila Forda, čija "istorija" razvoja seže od 2005. godine (uporedo modelom Fiat 500)...
Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora - Servis 24h, uvek tu za Vas

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora - Servis 24h, uvek tu za Vas

U decembru 2007. godine, svi ovlašćeni dileri i servisi velike porodice Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora, preuzeće nova vozila, posebno opremnjena za namenu Servis 24 Sata. Ukupno 9 Sprintera i Vita, opremljena su Bott opremom i Berner alatima - kojima će usuga korisnicima Mercedes-Benz vozila biti brže i sigurnije pružena 24 Sata svakog dana.Tim profesionalaca širom teritorije Srbije i Crne Gore spreman je da svakog trenutka odgovori na potrebe korisnika Mercedes-Benz vozila.
Novi Land Rover SUV pred zvaničnim predstavljanjem

Novi Land Rover SUV pred zvaničnim predstavljanjem

Za 18. decembar 2007. godine bilo je planirano predstavljanje koncepta LRX britanske kompanije Land Rover, koji bi trebao konkurisati nemačkim modelima kao što su Audi Q3 ili BMW X1. Početak serijske proizvodnje predstavljenog koncepta LRX očekuje se 2009. godine...
Nova Mercedes C klasa sa pogonom na sve točkove

Nova Mercedes C klasa sa pogonom na sve točkove

Nova Mercedes-Banz C-Klasa sada u ponudi ima novu generaciju pogona na četiri točka 4MATIC, koji u odnosu na tehnologiju prethodnog pogona na četiri tocka ima veću efikasnost, manju masu i mnogo kompaktniji dizajn. Ove prednosti u poređenju sa svojim prethodnikom rezultirale su boljim prijanjanjem i manjom potrošnjom za 0.5 l na 100 km...
Renault testira novi Megane

Renault testira novi Megane

Renault Megane treće generacije na tržište dolazi 2009. godine, a špijunskim fotografima pošlo je za rukom da snime maskiranu verziju test modela buduće generacije. Novi Megane nam dolazi na sasvim novoj platformi koja će osigurati bolja vozna svojstva i više prostora za putnike...
BMW 5 Touring (2024)
Slika nedelje