AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Volvo Cars je nedavno predstavio novu pametnu (smart) tehnologiju koja pomaže kod izbegavanja štete na automobilu. Ova nova tehnologija je karakteristična po automatskom kočenju ukoliko pešak stane ispred vozila. Druga opcija je "Collision Avoidance by Auto Steering", odnosno izbegavanje sudara preko automatskog skretanja. Pomoću ove tehnologije detektuje se mogućnost frontalnog sudara zbog promene trake u kojoj se vozi i i automobil automatski skreće da bi se izbegao sudar.

Ove tehnologije Volvo je razvio u okviru programa preventivne sigurnosti, a na tržištu će biti dostupne za par godina. Volvo modeli V70, XC70 i S80 trenutno imaju opciju ugradnje upozorenja o sudaru koji automatski uključuje kočnice u slučaju da se otkrije mogućnost kontakta sa zaustavljenim ili vozilom u pokretu. Upozorenje o sudaru sa automatskim kočenjem biće predstavljeno u Severnoj Americi početkom 2008. godine. Sledeći razvojni nivo je funkcija koja može da registruje i pešake, a ukoliko pešak iznenada stane ispred vozila i vozač ne uspe da reaguje na vreme. Ove opcije će upotrebljavati radar i kameru koji otkrivaju prisustvo objekta ispred vozila. Radarska jedinica je unapređena tako što će imati pregled prostora pod širokim uglom, a tako je moguće otkriti pešake koji dolaze sa strane prometne trake. Prvo upozorenje, a zatim automatsko kočenje Ukoliko se pešak primakne vozilu, crveno upozoravajuće svetlo se pojavljuje na velikom, centralnom displeju. Zvučni signal se uključuje u istom trenutku. Ovo pomaže vozaču da na vreme reaguje i u većini slučajeva pomaže da se izbegne nezgoda. Ako se rizik sudara ipak poveća, uključuje se kočnica. Razmak između umetka kočnice i kočionog diska se smanjuje, što skraćuje vreme reagovanja. Povećan je i hidraulični pritisak kočionog sistema, kako bi kočenje imalo što veći efekat čak i ako vozač ne stisne papučicu gasa dovoljno jako. Ako vozač i dalje ne koči i sudar je i dalje neizbežan, kočnice automobila se uključuju automatski. Automatsko kočenje je dizajnirano na način da se brzina kretanja smanji u najkraćem mogućem vremenu i tako umanji mogućnost povređivanja pešaka i to samo ako se sudar ne može izbeći prilikom kočenja. Automatsko kočenje ima kapacitet redukcije brzine vozila na približnih 25 km na sat. Zavisno od situacije i brzine, ovo znači da se u određenim slučajevima sudar ne može u potpunosti izbeći.„Statistički podaci o nesrećama pokazuju da se smrtnost pešaka dramatično uvećava ukoliko je brzina kretanja automobila iznad 30 km na sat. Zato je od izuzetne važnosti za nas da tu brzinu smanjimo koliko god je moguće i to u trenucima kada je sudar neizbežan.“, tvrdi Jonas Ekmark, Direktor odelejnja za preventivnu sigurnost u Volvo Cars sigurnosnom centru.

Volvo - nova tehnologija za sprečavanje sudara

Automatsko skretanje za izbegavanje čeonog sudara Izbegavanje sudara preko automatskog skretanja je nadogradnja upozorenja o napuštanju trake kretanja i dostupna je za modele Volvo V70, Volvo XC70 i Volvo S80. Ovaj sistem predstavljen je u Severnoj Americi početkom 2008. Upozorenje o napuštanju trake koristi kameru koja nadzire poziciju automobila između oznaka trake u kojoj se kreće. Ako auto pređe bilo koji oznaku trake bez upotrebe upozoravajućih svetala, vozač će na to biti upozoren zvučnim signalom. Izbegavanje sudara pomoću automatskog skretanja je značajno unapređena mogućnost. Ova opcija je kreirana da pomogne u sprečavanju sudara kada vozač izgubi koncentraciju, koristeći i kameru i radar koji nadgledaju vozilo i nadolazeći saobraćaj. Ukoliko preti promena smera kretanja auta u suprotnu traku i otkrije se nailazak drugog vozila koje može izazvati sudar, auto automatski skreće nazad u sigurnu poziciju prvobitne trake u kojoj se kretalo. Izbegavanje sudara putem automatskog skretanja je razvijeno po najvišim zahtevima sigurnosti i eksperti u koncernu Volvo Cars još uvek ispituju koji su interventni stepeni skretanja volana najpogodniji i koji je tačno vremenski raspon potreban da sistem profunkcioniše. Komunikacija među vozilima rezultira manjim brojem nesreća na putevima Automobili koji mogu da komuniciraju međusobno u saobraćaju, mogu povećati sigurnost u vožnji i značajno smanjiti broj saobraćajnih nesreća.Da bi ovakva komunikacija zaživela, neophodno je ustanoviti zajednički „jezik“, koji će omogućiti vozilima da razgovaraju nezavisno od tipa automobila. Trenutno postoji nekoliko internacionalnih projekata koji doprinose ovakvoj standardizaciji. Zajedno sa drugim proizvođačima automobila, Ford Motor kompanija učestvuje u American CAMP-u (Američko partnerstvo za ravoj sistema za izbegavanje sudara) i PReVENT projektu koji je osnovala Evropska komisija. Volvo Car korporacija učestvuje u ovim projektima razvijajući potencijale vozilo-sa-vozilom komunikacije, koji mogu osigurati: • Informaciju o klizavom putu nekoliko kilometara unapred od auta ispred. • Upozorenje o zaustavljenom saobraćaju u nastavku puta. • Koordinaciju automatski određenih mera koje upozoravaju na preteći sudar. • Mogućnost vožnje „u konvoju“, gde se usklađenom komunikacijom dopušta vozilima da se kreću sa vanredno smanjenim međusobnim razmakom na autoputevima, sa ciljem da se postigne efektivniji saobraćajni tok i smanji potrošnja goriva. Volvo ima brojna testna vozila unutar CAMP-a koja međusobno komuniciraju. Vozač jednog automobila može da primi informaciju od drugog vozila da je upravo prešlo određenu prepreku i i da je snažno kočilo – što će svakako omogućiti upotrebu kočnica na vreme."Pomoću komunikacije među vozilima i između vozila i okolnog saobraćaja može se izbeći ogroman broj nesreća koje se danas događaju. Glavni izazovi su standardizacija „jezika“ i određenih aplikacija koje će biti najhitnije i najefektnije.", rekao je Jonas Ekmark. Goran Sarić - Automagazin

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Kompanija Citroen predstavila je facelift verziju svog uspešnog kompakta C4. Podsetimo, model C4 prodaje se od 2004. godine i do danas je pronašao put do 900.000 vlasnika. Izmenjeni C4 može se pohvaliti sa manjim promenama izgleda i sa dva nova motora...
BMW, Mini i električni pogon

BMW, Mini i električni pogon

Narednih 12-18 meseci kompanija BMW Group realizovaće seriju testiranja električnog tipa pogona u automobilima, sa ciljem da pronađe najbolji alternativni pogon budućnosti. Nekoliko automobila marke Mini već su pripremljeni za test fazu...
Toyota - promene u proizvodnom programu za S. Ameriku

Toyota - promene u proizvodnom programu za S. Ameriku

Toyota Motor Corporation (TMC), sa dugoročnim ciljem da uvećava svoje mogućnosti prilagođavanja brzim promenama u potražnji na severnoameričkom tržištu i da omogući stabilno snabdevanje vozilima koja se proizvode u Severnoj Americi, objavila je sledeće promene u strukturi proizvodnje na tom kontinentu...
Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i NIS Petrol potpisali Protokol

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i NIS Petrol potpisali Protokol

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i Naftna Industrija Srbije Petrol su danas, u 12 časova, na benzinskoj stanici NIS Petrola Zmaj 2, ispred predstavnika medija zvanično potpisati Protokol o dugoročnoj, strateškoj saradnji, kojim će se ozvaničiti nastavak i značaj dosadašnje saradnje, očekivanja za budućnost i uzajamna zahvalnost na ukazanom poverenju...
Nova Honda Accord stigla u Srbiju. Cene poznate !

Nova Honda Accord stigla u Srbiju. Cene poznate !

Na srpsko tržište stiže nova Honda Accord, jedan od najiščekivanijih noviteta godine kada je srednja klasa u pitanju. Generalni uvoznik, Delta Automoto, predstavio je novi Accord potencijalnim kupcima i novinarima u atraktivnom prostoru hangara lake avijacije "Jat Tehnike", čime se htelo asocirati i na ostale brendove Honde, pre svega lake avione...
Peugeot 308 CC - prve zvanične fotografije

Peugeot 308 CC - prve zvanične fotografije

Porodica modela Peugeot 308 se polako širi, i juče su svetlost dana ugledale prve zvanične fotografije simpatičnog kupe-kabrio modela 308 CC. Iako će biti predstavljen na predstojećem sajmu automobila u Parizu, Peugeot nije objavio bliže tehničke informacije...
Honda najavljuje prvi elektronski kontrolisan “kombinovani ABS”

Honda najavljuje prvi elektronski kontrolisan “kombinovani ABS”

Honda je najavila prvi elektronski kontrolisan “kombinovani ABS” na svetu za super sportske motocikle namenjen njihovim specifičnim zahtevima. Kombinovanjem ABS i CBS sistema u jedan pruža prednosti oba, uključujući i sprečavanje blokiranja točka, poboljšanje balansa i lako upravljanje...
Toyota Auris Verso - testovi se nastavljaju

Toyota Auris Verso - testovi se nastavljaju

Dobro poznatu i popularnu Toyotu Corollu Verso (test možete pročitati OVDE) naslediće novi MPV model Toyote razvijen na platformi modela Auris, imena Auris Verso. Prema prvim najavama, Volkswagen Touran, Ford Focus C-Max, Opel Zafira i drugi konkurenti imaju razloga za brigu...
Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje