Najnovije vesti iz auto industrije
BMW menja oznake svojih modela
Objavljeno: 03.03.2008.
Kompanija BMW oduvek je važila za najkonzistentnijeg proizvođača automobila, kada je u pitanju sistem označavanja svojih modela. Podsetimo, BMW koristi tri cifre, od koje prva pokazuje veličinu automobila, a druge dve brojke označavaju zapreminu motora. Ipak, mnogo puta oznaka za zapreminu motora nije odgovarala stvarnoj zapremini motora. Sada nam BMW najavljuje i potpuno nov način označavanja modela...

Trenutno označavanje modela automobila marke BMW svodi se na kombinaciju alfa-numeričkih znakova, što je, prema mišljenju američkog zakonodavstva, previše konfuzno. Zbog toga je BMW odlučio da promeni oznake, odnosno imena svojih modela automobila. Iz BMW-ovog američkog ogranka stiglo je objašnjenje da će, zbog dolazećih novih zakona u SAD-u, doći do promene oznake pojedinih modela marke BMW. Novi protokol za označavanje BMW automobila trebao bi se odnositi samo na dosadašnje modele BMW automobila, koji u svom imenu nisu imali oznaku zapremine motora, a to se odnosi na modele: X3, X5, X6, Z4 i Z4 Coupe. To znači da će, recimo dosadašnji BMW X5, po novom američkom zakonu, biti označen kao X5 xDrive 35i. Za sada će promena označavanja modela BMW automobila biti primenjena samo u Americi, a vreme će pokazati da li će ove promene stići i kod nas.
Podsećamo Vas na oznake nekih dosadašnjih modela i oznake koje će uslediti:
1988. godina - BMW 325i - 2.5 litarski motor
1999. godina - BMW 323i - 2.5 litarski motor
2008. godina - BMW 328i - 3.0 litarski motor
2008. godina - BMW 335i - 3.0 litarski motor
2008. godina - BMW X6 xDrive50i - 4.4 litarski motor
Goran Sarić - Automagazin
Tokom jula, svake nedelje od četvrtka do subote, od 8 do 20 časova, Hyundai Auto Beograd u svom novom poslovnom centru u ulici Milutina Milankovića 7V organizuje dane otvorenih vrata, tokom kojih se vozila mogu kupiti uz značajne, specijalne popuste...
Mercedes-Benz Beograd vas poziva da uživate u Kosidbi na Rajcu - najuspešnijoj tradicionalnoj turističkoj manifestaciji u Srbiji za 2007 godinu, proglašenu od strane organizatora turističkih manifestacija...
Sa ukupnom prodajom 3.961.629 vozila u 2007. godini se poslovna grupa Hyundai-Kia Automotive Group probila na peto mesto među globalnim automobilskim proizvođačima. Godinu dana ranije Grupa je bila na 6. mestu, dok je ne tako daleke 1999., kad je nakon finansijskog kolapsa azijskih tržišta preuzeo Mong-Koo Chung, bila tek na 11. mestu...
Francuska kompanija Citoren važi za specijalistu u proizvodnji MPV modela. Ipak, odgovor na Modus, Merivu, Roomster, Note i slične konkurente nije imala, što će promeniti model C3 Picasso...
Tržište Japana ove godine dobija poseban poklon. Kompanija General Motors, u okviru obeležavanja 100-godišnjice postojanja, pripremila je specijalnu ediciju modela Corvette, nazvanu S-limited, pripremljenu specijalno za japansko tržište...
Unikatni model Maybach Exelero, koji je predstavljen u okviru kampanje kompanije Fulda, oglašen je za prodaju. Od svog predstavljanja, 2005. godine, automobil je bio izložen na raznim manifestacijama i izazvao je veliku pažnju javnosti...
Proteklog vikenda na nemačkoj stazi Norisring predstavljena su dva automobila Audi R8, specijalno pripremljena za ulogu Safety Car u takmičarskoj seriji DTM. Organizatori su naveli da su Audi R8 izabrali zbog sportskog karaktera, odličnih voznih sposobnosti...
Svi s nestrpljenjem čekamo dolazak nove generacije BMW serije 7. Do sada smo novu generaciju "sedmice" mogli gledati samo na špijunskim fotografijama koje ne otkrivaju puno, ali sada bavarski proizvođač počinje da otkriva nove detalje...
Ovaj vikend je u Hrvatskoj na stazi Grobnik rezervisan za nove dve trke regionalnog Renault Clio Cup-a. Vodeće mesto u generalnom plasmanu nakon jednog prvog i jednog drugog mesta na trkama u Cerklju brani Slovenac Igor Dekleva.