Nova Honda Accord - nove fotografije i info
Honda Accord pomalo drsko želi da se ugura u otmeni kvart gde se parkiraju samo premium modeli. Drugim rečima, Honda svim snagama pokušava da presloži poredak i nađe svoje mesto u vrhu srednje klase. U tome je već ohrabruje podatak da je pred nama potpuno nova generacija modela Accord, koja ima čime da se pohvali...
Novi Accord je širi i nešto niži od prethodnika (sa nižim težištem), ali sa većim međuosovinskim rastojanjem, pa je samim tim i dinamičniji i sportskiji. Ipak, gledajući prve fotografije teško se možemo oteti utisku da se radi više o temeljnom faceliftu, i dizajn nove generacije Accorda slobodno možemo opisati kao radikalna evolucija prethodnika. Dizajnom dominiraju oštri rubovi, sa izraženim blatobranima koji naglašavaju širinu automobila. Malo veći dizajnerski iskorak primećujemo na karavan izvedbi move Honde Accord, gde se veći naglasak stavio na dinamičniji izraz napredne tehnologije, dok je automobil, pretpostavljamo, zadržao isti stepen prektičnosti.
Nova generacija Honde Accord biće jedna od prvih koja nudi motor usklađen sa dolazećim, Euro 5 ekološkim standardima, a koji na snagu stupaju 2009. godine. Hondin dizel druge generacije, i-DTEC, temelji se na 2,2-litarskom motoru i-CTDi. Snaga motora veća je za 10 konjskih snaga i sada iznosi 150 KS pri 4 000 o/min, dok je maksimalni Obrtni moment dostigao granicu od 350 Nm pri samo 2 000 o/min. U ponudi nove Honde Accord kao osnovna motorizacija biće 2.0 i-VTEC (156 KS pri 6300 o/min) koji ima promenjen prečnik izduvnih ventila, optimizirano vreme zatvaranja ventila i samim tim pojačan protok vazduha. Veći 4-cilindrični motor, 2.4 i-VTEC isporučuje 200 konjskih snaga pri 7 000 o/min i 233 Nm Obrtnog momenta pri 4 500 o/min (u prethodnoj generaciji 190 KS i 223 Nm). Sva tri agregata dolaze u ponudi sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni prenosa, dok oba benzinca kao opciju imaju 5-stepeni automatski menjač.
Paket sigurnosne opreme kod novog Accorda, takođe, je dopunjen novim sistemom koji pruža još veću sigurnost. VSA (Vehicle Stability Assist) ulazi u standardnu opremu, a osmišljen je da pomogne vozaču da zadrži kontrolu dan automobilom pri skretanju, ubrzavanju i brzim manevrima, a sve to pomoću ograničavanja obrtnog momenta motora i nezavisnog kočenja točkova. Advanced Driving Assist System (ADAS) ugrađivaće se standardno u snažniju benzinsku verziju, a uz ostale motorizacije stiže samo u Executive paketu opreme. Podsetimo, ADAS uključuje sisteme kao što su CMBS (Collision Mitigation Braking System – nadgleda razdaljinu do drugog vozila, upozorava vozača na mogućnost sudara, a u slučaju neizbežnog sudara počinje sa kočenjem) i LKAS (Lane Keeping Assist System – uz pomoć kamere upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca). U opremi su i ACC (adaptivni cruise control), prednji i bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavese.
Goran Sarić - Automagazin