Audi A8 - Facelift i novi motor

Kompanija Audi za dalji boj sa luksuznom konkurencijom pripremila je mali facelift modela A8. Extremne promene još uvek nisu potrebne i Audi se odlučio za decentnu modernizaciju svoje najluksuznije limuzine. Najveća promena na karoseriji je nova maska motora, pozadi najveća novost su LED svetla, a prestižnom dizajnu doprinosi i novi oblik felni...

Ipak, Audi se nikada nije zadovoljavao samo blagim zatezanjem bora, kao ni njegovi najveći konkurenti, Mercedes i BMW. Puno modifikacija urađeno je na području sigurnosti, i facelift model ima ugrađen "Lane Assist" sistem, koji vibracijama na volanu upozoravavozača o nepoželjnoj promeni saobraćajne trake. Zatim, treba istaći "Side Assist" sistem koji upozorava vozača o automobilima koji se nalaze u "mrtvom uglu". Ono što se ne vidi od prelepog "odela", a izmenjeno je na bolje, jeste nova dinamičnija vazdušna amortizacija. Stručnjaci Audija ističu i da su smanjili nivo buke u kabini, bez povećanja mase automobila.

Poslednja i dugo najavljivana novina osveženog Audija A8 jeste novi agregat 2.8 FSI (Fuel Stratifed Injection) snage 210 konjskih snaga. Nova "osmica" opremljena pomenutim agregatom meri 1690 kilograma i beleži potrošnju u kombinovanom režimu vožnje od neverovatnih 8,3 litra benzina na 100 pređenih kiloometara. Ipak, da li će ovaj šestocilindraš zabeležiti datu potrošnju u realnim uslovima, videćemo posle prvih testova. Agregat će biti dostupan u kombinaciji sa šestostepenim Multitronic menjačem. Iz mesta do stotke A8 2.8 FSI stiže za 8 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 230 km/h. Osveženi A8 opremljen 2.8 FSI motorom biće dostupan i sa pogonom na prednje točkove. Facelift Audijeve "osmice" biće predstavljen na predstojećem sajmu automobila u Frankfurtu. Goran Sarić - Automagazin