AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Reli izvedba Audi Quattro predstavljena je 1980. godine, i to je prvi automobil za relije koji je koristio pogon na sve točkove. Kada je FIA donela to pravilo, neki proizvođači bili su sumnjičavi prema 4WD u reliju: govorili su da je skup, težak i kompilovan. Ipak, Audi ih je sve demantovao svojim rezultatima, i danas se putevima kreće više od 2,5 miliona Quattro automobila. Ali, jedna Audijeva pobeda se izdvaja od svih drugih..

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Među zbirkom trijumfa koje je Audi ostvario osamdesetih godina u reliju ističe se jedan zapisan 11. jula 1987. godine, kada je Walter Röhrl (dvostruki šampion sveta u reliju) pobedio na prestižnoj trci "Pikes Peak" u američkom Coloradu. Ali, krenimo redom. Kao što smo istakli, Audijeve pobede već 1981. godine zabrinule su sve one koji su odmahivali rukom već na pojavu automobila sa pogonom na sve točkove. Posle dve godine napornih testiranja Quattro pogona koji su počeli krajem 1980. godine, Audi je obezbedio titule reli šampiona sveta u kategoriji konstruktora. 1983. godine finski vozač Hannu Mikkola postao je šampion sveta u reliju, a godinu dana kasnije Audi osvaja titule i u konkurenciji vozača i u konkurenciji konstruktora. Hannu Mikkola je u sezoni 1981. za upravljačem Audi Quattro pobedio na dva relija (RAC u Velikoj Britaniji i na reliju u Švedskoj), a Michele Mouton, najuspešnija žena u istoriji relija (vicešampion sveta 1982. godine i peta 1983. godine), takođe u Quattru pobeđuje na prestižnom San Remu.

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

1984. godine šampion sveta u reliju u bolidu Audi bio je Šveđanin Stig Blomqvist. 1984. godine Audi je u bitku sa Peugeotom, Lanciom, MG-om i Fordom krenuo sa konceptom Sport Quattro, koji je imao skraćen međuosovinski razmak na 222 centimetra. Međutim, posle jako puno nezgoda, ova kategorija reli automobila proglašena je nebezbednom, i Audi napušta šampionat sveta u reliju, 1986. godine. Ipak, nemački proizvođač hteo je svoje modele prezentovati i "preko bare" u cilju reklamnie kampanje pod sloganom "Arts of ingeneering" i 1984. godine Audi je nastupio na trci Pikes Peak u američkom Coloradu. Pikes Peak je planina visoka 4.301 metar koja se nalazi u vencu "Rocky Mountains". Prva trka ovde se odigrala daleke 1916. godine, a početkom osamdesetih godina organizatori su raspisali kategoriju za reli automobile. To je bila idealna prilika da proizvođači pokažu stepen razvoja tehnike, što je Audi iskoristio. Startuje se u Crystal Creeku, koji se nalazi oko 2.866 metara iznad mora. Do cilja se stiže posle 19,99 kilometara, gde je izmerena temperatura vazduha manja za 7 stepeni nego na startu. Staza je jako klizava, ali široka oko 6 metara, a na pojedninim mestima širina staze iznosi i 15 metara! Dužinom cele staze ne postoje "bankine" koje štite od provalije koja na nekim mestima dostiže dubinu i do 1.800 metara!

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Kao i u svetskom reli prvenstvu, Audi je slavio i na Pikes Peaku. 1984. godine Pikes Peak vozila je poznata relistkinja, Michele Moutton. Francuskinja je završila trku na drugom mestu, a od pobede je udaljio defekt. Godinu dana kasnije Michele je pobedila na Pikes Peaku u automobilu Audi Sport Quattro. 1986. godine za volanom Audi Sport Quattro S1 slavio je domaći vozač, Bobby Unser, postavivši i novi rekord staze koji je iznosio 11:09,22 minuta. Audi S1, verzija iz 1987. godine važio za jedan od najsnažnijih automobila grupe B. Petocilindrični motor, zapremine 2,1 litra isporučivao je neverovatnih 600 konjskih snaga pri 8.000 o/min i obrtni moment od 590 Nm pri 5.500 o/min. Ipak, fizika je bila neumoljiva i realna snaga Audija S1 na Pikes Peaku (na vrhu) iznosila je oko 450 konjskih snaga. Iako su inženjeri Audija, posebno za ovu priliku, razvili sistem koji je turbo punjač snabdevao vazduhom, gubitak je bio evidentan. Motor je bio povezan sa šestostepenim menjačem sa dve lamele, a prenos snage išao je preko tri diferencijala sa zatvaračem. Felne, za ovu priliku su bile prečnika 16 inča, a masa automobila iznosila je oko 1.000 kilograma. Walter Röhrl, "skromni perfekcionista", kako su ga neki zvali, bio je apsolutni anonimus za američku publiku. Bio je to neki takmičar iz Evrope koji na Pikes Peak-u nikada nije startovao. Ali, ubrzo su shvatili ko je Röhrl. Tim Peugeot, pod vođstvom Jeana Todta pobedio je Röhrl-a već u kvalifikacijama. Nemac u Audiju je imao problema sa dovodom vazduha do turbo punjača i najbrže vreme beleži Finac Ari Vatanen u Peugeotu 205 T16. Trka, 11.07.1987. godine. Predposlednji je startovao Röhrl, a Vatanen poslednji. Nepoznati vozač iz Regensburga pravi neverovatno vreme: 10:47,85 min. Čak 4 puta uspeo je da menjač ubaci u poslednji, šesti stepen prenosa, a na najbržoj deonici zabeležena brzina iznosila je 196 km/h. Svih 156 krivina Nemac je vozio praktično "driftom". Ari Vatanen zabeležio je vreme 10:54,38, što je 7 sekundi lošiji rezultat. Walter Röhrl je tada izjavio: "Sve što mogu reći jeste da je bilo sjajno učestvovati na ovoj "ludoj" trci. Bilo je ludo, ali često su lude svari najbolje u životu. Mislim da je ovo bio vrhunac onoga što se može postići sa jednim reli automobilom". Video sa vožnjom Waltera Röhrla na Pikes Peaku, možete pogledati klikom na link. Goran Sarić - Automagazin

Toyota Srbija - rezultati poslovanja u 2007. godini

Toyota Srbija - rezultati poslovanja u 2007. godini

Kompanija Toyota Srbija objavila je rezultate poslovanja u 2007-oj godini. Od početka godine, prodato je ukupno 1931 vozilo što predstavlja porast od 39% u odnosu na isti period prošle godine. Lider prodaje je, već tradicionalno, Yaris, sa ukupnom prodajom od 660 vozila, odnosno povećanjem od 16% u odnosu na 2006-u.
Milan Baroš oborio rekord u prekoračenju brzine

Milan Baroš oborio rekord u prekoračenju brzine

Češkog fudbalera u službi Olympique Lyona, Milana Baroša, početkom novembra meseca policija je zaustavila pri brzini od neverovatnih 271 km/h. Baroš se vozio u svom automobilu Ferrari F430, autoputem gde je dozvoljena brzina 130 km/h...
Novi Mercedes-Benz SLK - više snage uz manju potrošnju

Novi Mercedes-Benz SLK - više snage uz manju potrošnju

Kompanija Mercedes-Benz u 2008. godinu ulazi sa novom generacijom sportskog roadstera SLK. Inženjeri iz Stuttgarta ovoga puta svoje snage usmerili su najviše na razvoj pogonskih agregata, koji sada daju više snage, pri smanjenoj emisiji CO2. Mercedes-Benz SLK može se pohvaliti sa preko 650 novorazvijenih komponenti...
Peugeot 308 - prvi mali jubilej

Peugeot 308 - prvi mali jubilej

Kompanija Peugeot sa svojim novim modelom 308 slavi prvi mali jubilej. Zahvaljujući dnevnoj produkciji od 1400 jedinica, krajem tekuće godine Peugeot se može pohvaliti proizvednjom od 100.000 komada ovog atraktivnog modela...
Fiat 500 u policijskoj uniformi

Fiat 500 u policijskoj uniformi

Holandska policija kao prva u svetu može se pohvaliti malim gradskim automobilom, koji ne uliva previšpe respekta, ali na drugu stranu za policajskim automobilom malo njih će proći a da se ne okrenu. Novi Fiat 500 od sada koristi i amsterdamska saobraćajna policija...
Novi Subaru Forester - prve fotografije i info

Novi Subaru Forester - prve fotografije i info

Posle mnogobrojnih špekulacija i špijunskih fotografija, pred nama su prve "žive" fotografije novog Subaru Forestera, a tu su i prve informacije. Novi Forester je porastao u svim smerovima i sada je duži, širi, viši i prostraniji od svog prethodnika...
Hyundai gradi fabriku i u Rusiji

Hyundai gradi fabriku i u Rusiji

Korejska kompanija Hyundai kao mesto za izgradnju svoje nove fabrike u Rusiji izabrala je Sankt Peterburg. Radovi na izgardnji počinju sledeće godine, a završetak izgradnje fabričkih pogona očekuje se 2009. godine. Vrednost investicije iznosi 400 miliona dolara...
Novi Ford Ka - Brat Fiata 500 ponovo uhvaćen

Novi Ford Ka - Brat Fiata 500 ponovo uhvaćen

Špijunskim fotografima po drugi put pošlo je za rukom da snime novu generaciju Fordovog mališana prilikom testiranja. Iako je automobil potpuno maskiran, možemo predvideti izgled novog automobila Forda, čija "istorija" razvoja seže od 2005. godine (uporedo modelom Fiat 500)...
Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora - Servis 24h, uvek tu za Vas

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora - Servis 24h, uvek tu za Vas

U decembru 2007. godine, svi ovlašćeni dileri i servisi velike porodice Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora, preuzeće nova vozila, posebno opremnjena za namenu Servis 24 Sata. Ukupno 9 Sprintera i Vita, opremljena su Bott opremom i Berner alatima - kojima će usuga korisnicima Mercedes-Benz vozila biti brže i sigurnije pružena 24 Sata svakog dana.Tim profesionalaca širom teritorije Srbije i Crne Gore spreman je da svakog trenutka odgovori na potrebe korisnika Mercedes-Benz vozila.
Renault Symbioz
Slika nedelje