AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Reli izvedba Audi Quattro predstavljena je 1980. godine, i to je prvi automobil za relije koji je koristio pogon na sve točkove. Kada je FIA donela to pravilo, neki proizvođači bili su sumnjičavi prema 4WD u reliju: govorili su da je skup, težak i kompilovan. Ipak, Audi ih je sve demantovao svojim rezultatima, i danas se putevima kreće više od 2,5 miliona Quattro automobila. Ali, jedna Audijeva pobeda se izdvaja od svih drugih..

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Među zbirkom trijumfa koje je Audi ostvario osamdesetih godina u reliju ističe se jedan zapisan 11. jula 1987. godine, kada je Walter Röhrl (dvostruki šampion sveta u reliju) pobedio na prestižnoj trci "Pikes Peak" u američkom Coloradu. Ali, krenimo redom. Kao što smo istakli, Audijeve pobede već 1981. godine zabrinule su sve one koji su odmahivali rukom već na pojavu automobila sa pogonom na sve točkove. Posle dve godine napornih testiranja Quattro pogona koji su počeli krajem 1980. godine, Audi je obezbedio titule reli šampiona sveta u kategoriji konstruktora. 1983. godine finski vozač Hannu Mikkola postao je šampion sveta u reliju, a godinu dana kasnije Audi osvaja titule i u konkurenciji vozača i u konkurenciji konstruktora. Hannu Mikkola je u sezoni 1981. za upravljačem Audi Quattro pobedio na dva relija (RAC u Velikoj Britaniji i na reliju u Švedskoj), a Michele Mouton, najuspešnija žena u istoriji relija (vicešampion sveta 1982. godine i peta 1983. godine), takođe u Quattru pobeđuje na prestižnom San Remu.

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

1984. godine šampion sveta u reliju u bolidu Audi bio je Šveđanin Stig Blomqvist. 1984. godine Audi je u bitku sa Peugeotom, Lanciom, MG-om i Fordom krenuo sa konceptom Sport Quattro, koji je imao skraćen međuosovinski razmak na 222 centimetra. Međutim, posle jako puno nezgoda, ova kategorija reli automobila proglašena je nebezbednom, i Audi napušta šampionat sveta u reliju, 1986. godine. Ipak, nemački proizvođač hteo je svoje modele prezentovati i "preko bare" u cilju reklamnie kampanje pod sloganom "Arts of ingeneering" i 1984. godine Audi je nastupio na trci Pikes Peak u američkom Coloradu. Pikes Peak je planina visoka 4.301 metar koja se nalazi u vencu "Rocky Mountains". Prva trka ovde se odigrala daleke 1916. godine, a početkom osamdesetih godina organizatori su raspisali kategoriju za reli automobile. To je bila idealna prilika da proizvođači pokažu stepen razvoja tehnike, što je Audi iskoristio. Startuje se u Crystal Creeku, koji se nalazi oko 2.866 metara iznad mora. Do cilja se stiže posle 19,99 kilometara, gde je izmerena temperatura vazduha manja za 7 stepeni nego na startu. Staza je jako klizava, ali široka oko 6 metara, a na pojedninim mestima širina staze iznosi i 15 metara! Dužinom cele staze ne postoje "bankine" koje štite od provalije koja na nekim mestima dostiže dubinu i do 1.800 metara!

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Kao i u svetskom reli prvenstvu, Audi je slavio i na Pikes Peaku. 1984. godine Pikes Peak vozila je poznata relistkinja, Michele Moutton. Francuskinja je završila trku na drugom mestu, a od pobede je udaljio defekt. Godinu dana kasnije Michele je pobedila na Pikes Peaku u automobilu Audi Sport Quattro. 1986. godine za volanom Audi Sport Quattro S1 slavio je domaći vozač, Bobby Unser, postavivši i novi rekord staze koji je iznosio 11:09,22 minuta. Audi S1, verzija iz 1987. godine važio za jedan od najsnažnijih automobila grupe B. Petocilindrični motor, zapremine 2,1 litra isporučivao je neverovatnih 600 konjskih snaga pri 8.000 o/min i obrtni moment od 590 Nm pri 5.500 o/min. Ipak, fizika je bila neumoljiva i realna snaga Audija S1 na Pikes Peaku (na vrhu) iznosila je oko 450 konjskih snaga. Iako su inženjeri Audija, posebno za ovu priliku, razvili sistem koji je turbo punjač snabdevao vazduhom, gubitak je bio evidentan. Motor je bio povezan sa šestostepenim menjačem sa dve lamele, a prenos snage išao je preko tri diferencijala sa zatvaračem. Felne, za ovu priliku su bile prečnika 16 inča, a masa automobila iznosila je oko 1.000 kilograma. Walter Röhrl, "skromni perfekcionista", kako su ga neki zvali, bio je apsolutni anonimus za američku publiku. Bio je to neki takmičar iz Evrope koji na Pikes Peak-u nikada nije startovao. Ali, ubrzo su shvatili ko je Röhrl. Tim Peugeot, pod vođstvom Jeana Todta pobedio je Röhrl-a već u kvalifikacijama. Nemac u Audiju je imao problema sa dovodom vazduha do turbo punjača i najbrže vreme beleži Finac Ari Vatanen u Peugeotu 205 T16. Trka, 11.07.1987. godine. Predposlednji je startovao Röhrl, a Vatanen poslednji. Nepoznati vozač iz Regensburga pravi neverovatno vreme: 10:47,85 min. Čak 4 puta uspeo je da menjač ubaci u poslednji, šesti stepen prenosa, a na najbržoj deonici zabeležena brzina iznosila je 196 km/h. Svih 156 krivina Nemac je vozio praktično "driftom". Ari Vatanen zabeležio je vreme 10:54,38, što je 7 sekundi lošiji rezultat. Walter Röhrl je tada izjavio: "Sve što mogu reći jeste da je bilo sjajno učestvovati na ovoj "ludoj" trci. Bilo je ludo, ali često su lude svari najbolje u životu. Mislim da je ovo bio vrhunac onoga što se može postići sa jednim reli automobilom". Video sa vožnjom Waltera Röhrla na Pikes Peaku, možete pogledati klikom na link. Goran Sarić - Automagazin

Porsche dizel sve izvesniji

Porsche dizel sve izvesniji

Svet se okrenuo naopačke. Grčka je bila prvak Evrope u fudbalu, najbolji golfer sveta je crnac, najbolji reper je belac, a u Porsche će početi da se ugrađuju dizel motori. Iako je kompanija Porsche odbacivala mogućnost da u svoje modele ugradi dizel motor, proizvođač prestižnih automobila morao je popustiti pod pritiskom sve teže ekonomske situacije u svetu...
Letnja servisna akcija Mercedes-Benz putnička vozila

Letnja servisna akcija Mercedes-Benz putnička vozila

U toku fantastične prodajne akcije novih Mercedes-Benz putničkih vozila u letnjem periodu, postojeći članovi Mercedes-Benz porodice i vlasnici putničkih vozila nisu ostali zanemareni. U periodu od 2. juna do 7. juna 2008, Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora organizuje letnju servisnu akciju...
Weltauto - novi standardi na tržištu polovnih automobila

Weltauto - novi standardi na tržištu polovnih automobila

U prijatnoj atmosferi prodajno-servisnog centra Porsche Beograd - Sever održana je PRESS konferencija kompanije Weltauto, trgovačke marke u okviru Porsche SCG, koja se bavi prometom polovnih vozila svih svetskih proizvođača. Weltauto omogućava i zamenu vozila staro za novo, zamenu staro za korišćeno i daje garanciju na vozila. Fotografije snimljene na današnjoj konferenciji i prodajnog mesta Weltauta, možete pogledati u galeriji ili klikom na LINK...
Ferrari Enzo by Edo Competition

Ferrari Enzo by Edo Competition

Inženjeri iz kompanije Edo Competetion pravi su stručnjaci za modifikovanje retkih i egzotičnih automobila. Nemački tuneri poigrali su se sa jednim od najbržih i najekskluzivnijih automobila današnjice, modelom Ferrari Enzo...
Subaru Exiga - špijunske fotografije

Subaru Exiga - špijunske fotografije

Iako je zvanično predstavljanje novog Subaru modela Exiga zakazano za 17. jun (o čemu ste mogli čitati OVDE), juče su se pojavile prve špijunske fotografije iz Severne Kalifornije. Automobil nije potpuno zamaskiran i njegove atraktivne linije se jasno ocrtavaju...
Novi mali Rolls-Royce se polako otkriva

Novi mali Rolls-Royce se polako otkriva

U aprilu tekuće godine informisali smo Vas da je britanska kompanija Rolls-Royce dala zeleno svetlo za razvoj i proizvodnju najmanjeg modela, koji će svoje mesto u, ne tako širokom portfoliu, pronaći ispod modela Phantom. Pred nama su prve skice koje nam otkrivaju dizajnerski smer modela...
Novi Mazda koncept - oficijalne skice

Novi Mazda koncept - oficijalne skice

Pred nama su prve oficijalne skice novog Mazda koncepta gradskog automobila, koji će svetlost dana ugledati na oktobarskom sajmu automobila u Parizu. Iako se špekuliše da bi budući model mogao biti Mazda 1, koncept je inspirisan studijama Nagare, Furai i Ryuga...
Fashion Avenue Art - Audijev impuls za vrhunsko stvaralaštvo

Fashion Avenue Art - Audijev impuls za vrhunsko stvaralaštvo

Prvi put zajedno, deset vrhunskih srpskih likovnih stvaralaca dvadesetog veka sinoć je na Fashion Avenue Art izložbi, predstavilo svoja unikatna dela i to u potpuno novom i drugačijem izložbenom prostoru - salonu Audija, Porsche Beograd Ada. Galeriju fotografija koje nam dočaravaju atmosferu u zanimljivo kreiranom, autentičnom Audijevom salonu možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili jednostavnim klikom na LINK...
Peugeot 407 - redizajn i novi agregat

Peugeot 407 - redizajn i novi agregat

Francuska kompanija Peugeot predstavila je facelift modela 407. Izgled atraktivnog Peugeotovog modela pretrpeo je izmene kozmetičke prirode: promenjeni su prednji i zadnji branik, redizajniran je prednji "gril", a izmene je pretrpeo i enterijer automobila...
Oliver Solberg - Toyota GR Yaris Rally1
Slika nedelje