Najnovije vesti iz auto industrije
Predstavljen facelift BMW serije 6
Objavljeno: 28.06.2007.
Posle 75.000 proizvedenih BMW-a serije 6, pred nama je velika inovacija. Iako se promene u izgledu svode na blage kozmetičke zahvate, najveće promene pretrpele su tehničke komponente i motorizacija.
Vizuelne promene odnose se na prednji branik, nove prednje svetlosne grupe, (Bi-Xenon serija) sa integrisanim sistemom za promenu smera svetlosnog snopa. Treće stop svetlo preseljeno je na vrh poklopca prtljažnika, a kompletna zadnja svetlosna grupa izrađena je u LED tehnici. U osveženoh "šestici" proširena je i ponuda boja sa dve metalik boje, kao i tri nova izgleda felni izrađenih od lakih materijala.
Unutrašnjost donosi nove materijale i nove kombinacije dezena. Promenjen je i iDrive sistem i njegove komande, koje su uprošćene. Ipak, najveće promene šestica je preživela ispod lima. Nova šestica prvi put će dobiti tehnologiju štednje goriva pod nazivom "Efficient Dynamics" koja integriše "Stop-Start" sistem i sistem za regeneraciju energije kočenja pod nazivom "Brake Energy Regeneration".

Svoj debi u osveženoj seriji šest imaće i dizel agregat u modelu 635d. Radi se o 3.0-litarskom bi-turbo agregatu uparenim sa šestostepenim menjačem. Motor razvija snagu od 282 KS i maksimalni obrtni moment od 580 Nm, i šestica opremljena ovim agregatom do "stotke" stiže za 6,3 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h. Prosečna potrošnja ovog motora iznosi 6,9 litara nafte na 100 pređenih kilometara. Novost u motorizaciji predstavlja i unapređena izvedba modela 630i sa 3.0-litarskim motorom sa direktnim ubrizgavanjem koji razvija snagu od 270 konjskih snaga i maksimalni obrtni moment od 320 Nm. Ubrzanje od 0 do "stotke" iznosi 6,2 sekunde. Agregati 4.8 V8 u modelu 650i i 5.0 V10 u modelu M6 ostaju nepromenjeni.
Goran Sarić - Automagazin
Već smo ranije pisali o ovom automobilu, kada su se u par navrata pojavile špijunske fotografije sa testiranja. Ovaj put donosimo Vam i zvanične informacije koje su "procurele" iz oficijelnih fabričkih brošura. Jedan od poslednje očekivanih modela aktuelne generacije Porsche 911 (997) ubrzo će biti predstavljen javnosti.
Reli izvedba Audi Quattro predstavljena je 1980. godine, i to je prvi automobil za relije koji je koristio pogon na sve točkove. Kada je FIA donela to pravilo, neki proizvođači bili su sumnjičavi prema 4WD u reliju: govorili su da je skup, težak i kompilovan. Ipak, Audi ih je sve demantovao svojim rezultatima, i danas se putevima kreće više od 2,5 miliona Quattro automobila. Ali, jedna Audijeva pobeda se izdvaja od svih drugih..
Ford Fusion Hydrogen 999 - tako se zove automobil sa kojim kompanija Ford želi u avgustu, na slanom jezeru u Bonnevillu, da postavi brzinski rekord sa automboilom za čiji se pogon staraju vodonikove gorivne ćelije...
Poslednji otvoreni automobil koji je kompanija Škoda proizvela jeste Felicia. Pojavile su se špekulacije da bi nas Škoda mogla iznenaditi sa sledećim cabrio modelom, koji bi bio razvijen na platformi više nego uspešne II generacije modela Fabia...
Kompanija Mercedes-Benz U.S. International Inc. 1997. godine počela je u Tuscaloseu da proizvodi automobile sa trokrakom zvezdom na masci, i to je prvi takav pogon van granica Nemačke. Na proslavi 10-godišnjice pogona prisustvovali su šesf Daimler Chryslera, Dr. Dieter Zetsche, kao i guverner Alabame, Bob Riley...
Rasprave o klimatskim promenama i emisiji CO2 su sve žustrije i iz sala Evropskog parlamenta mogu se čuti sve teže kritike. Tim povodom, tjunerska kuća "Hartge" odlučila se da prekorači magičnu brzinu od 300 km/h, i to sa BMW-om serije 1, koji će pod haubom imati V8 motor pogonjen zemnim gasom. Ime projekta je V300 Plus!
Ugledni magazin "ROAD AND TRAVEL" proglasio je Volkswagen Eos za najsexy automobil 2007. godine. Ovo je 11. godina zaredom da pomenuti severno-američki magazin bira najsexy automobil, čija cena ne prelazi 30.000 dolara...
Šef kompanije Škoda, gospodin Martin Jahn, juče je obajvio vest da se proizvodnja prve generacije modela Octavia produžava do 2010. godine. Razlog je vrlo prost: tražnja za ovim automobilom je još uvek velika...
Posle objabljivanja prvih špijunskih fotografija automobila Lexus LF-A (mogli ste pročitati
OVDE), došli smo i do prvih tehničkih podataka o testiranom automobilu. Toyota je odlučila da iskustvo iz Formule 1 primeni direktno na produkcijskom modelu. Pod haubom LF-A disaće V 10 agregat snage 500 KS...